Casa din imagine a fost scoasă la vânzare la prețul de 1 dolar, deși era evaluată la circa 413.000 de dolari. Strategia din spatele unui astfel de anunț a fost explicată chiar de agentul imobiliar care a avut în portofoliu proprietatea.

Locuința cu o suprafață de aproape 372 de mp, 4 dormitoare și 4 băi, se află în orașul Edmond din Oklahoma, Statele Unite ale Americii, și este amplasată pe un teren de circa 8.000 de mp. Proprietatea a fost cumpărată în 2012 pentru suma de 45.000 de dolari și a fost evaluată recent la 413.000 de dolari. Cu toate acestea, prețul din anunțul de vânzare a fost de doar 1 dolar.

Strategia din spatele unui astfel de anunț are la bază ideea că prețul solicitat pentru o proprietate este destul de rar și cel obținut. Totul depinde de cât de mult este dispus cumpărătorul să ofere, în final, pentru aceasta.

În cazul în care există mai mulți cumpărători interesați, fapt posibil având în vedere că o astfel de locuință atrage asupra sa foarte multă atenție grație prețului extrem de mic de listare, se poate ajunge la o situație în care aceștia vor licita pentru a o obține. Într-o astfel de licitație se va obține cel mai bun preț ce poate fi susțin de piața locală, potrivit realtor.com.

„De multe ori le spun vânzătorilor că putem să le listăm proprietățile pentru un dolar și că piața va determina adevăratul preț de vânzare”, a explicat Ryan Hukill, agentul care a avut în portofoliu casa în cauză.

„De această dată am avut proprietari destul de îndrăzneți cât să pună în aplicare această teorie”, a mai adăugat el.

La primul eveniment de tip open house, organizat la doar două zile de la publicarea anunțului de vânzare, au participat circa 60 de potențiali cumpărători. Șapte dintre aceștia au și depus oferte în următoarele 2 zile.

În mai puțin de o săptămână casa a fost vândută. Deși nu a dezvăluit prețul final plătit de cumpărător, Ryan Hukill a declarat că suma a depășit așteptările proprietarilor.

Deși mulți dintre agenții imobiliari americani recunosc că o astfel de strategie poate duce, tocmai datorită licitațiilor, la obținerea unei sume mai mari decât dacă ar lista o proprietatea de la început cu un preț mai ridicat, ei recunosc că mulți vânzătorilor se feresc de astfel de tactici pentru că le consideră prea riscante.

Desigur, există și dezavantaje. Anunțurile de acest tip atrag așa-zișii „vânători de chilipiruri”, proprietarii pot primi oferte extrem de scăzute, iar persoanele interesate de proprietate sunt uneori mai puțin serioase. În plus, astfel de anunțuri îi pot ține la distanță pe cumpărătorii serioși. Nici Hukill nu este sigur că va mai încerca această tactică din nou, deși spune că proprietarii au fost foarte fericiți și încântați că au avut oportunitatea de a experimenta o astfel de abordare diferită în vânzarea locuinței.

Un comentariu

  1. O asfel de tactica am vazut o si pe canalul Fining Living (UPC ) si observ ca are ceva success. Oricum este interesant.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *