La început de 2018, analizăm ce s-a întâmplat anul trecut. În ianuarie se simțea deja o apetență a cummpărătorilor pentru achiziții imobiliare; Ovidiu Șandor obținea autorizațiile pentru ansamblul mixt rezidențial-office ISHO din Timișoara; Immofinanz, unul dintre principalii jucători din rezidențialul românesc, prin Adama, anunța că locuințele nu mai reprezintă ”core business” pentru companie.

dreamstime_s_18214795_bani casaUn studiu realizat de Imobiliare.ro releva, acum un an, că, după suișurile și coborâșurile consemnate pe parcursul ultimilor ani, interesul românilor pentru încheierea de tranzacții imobiliare era la un nivel ridicat: unul din trei locuitori din cele mai mari șase orașe din România era interesat să cumpere, să vândă sau să închirieze o proprietate. De remarcat era și intrarea pieței într-o etapă de maturizare: cumpărătorii aveau tendința de aloca mai mult timp pentru găsirea unei proprietăți. Pe de altă parte, printre semnele de maturizare a pieței se numărau diminuarea importanței acordate de către clienți factorului preț (în favoarea zonei sau apropierii de facilități), dar și preferința sporită pentru locuințele noi, în detrimentul celor vechi.

Cumpărătorii declarau, în proporție de 51,8% că au apelat la serviciile unui broker imobiliar, iar 49,8% spun că ar fi dispuși să plătească un comision agentului imobiliar. Cele mai importante servicii la care cumpărătorii se așteaptă din partea unui agent imobiliar sunt găsirea de proprietăți (33,7%), informații despre piață (20,4%), asistență în cadrul negocierilor (18,3%), sprijin administrativ (13,4%).

Mai multe detalii AICI

Immofinanz renunța la rezidențial

Anul trecut, pe 26 ianuarie, reprezentanții Immofinanz au precizat, într-o conferință de presă prilejuită de lansarea conceptului office myhive în România, că ”am vândut logistica, vrem să vindem și rezidențialul”. În România, Immofinanz își desfășura activitatea de business în domeniul rezidențial prin compania Adama, pe care o deținea în totalitate.

Importanța scăzută a rezidențialului în strategia de business a Immofinaz reieșea de altfel și din structura activelor imobiliare deținute de fond la momentul respectiv: 49,2% spații office, 45,8% spații de retail și 4,9% – altele. România este cea de-a treia piață ca importanță pentru austrieci (16,3% din portofoliu) , după Rusia (20,5%) țara de proveniență (19,9%), dar înaintea Poloniei (11,6%), Ungariei (8,9%), Germaniei (8,8%), Cehiei (7,5%) și Slovaciei (4,2%).

Mai multe detalii AICI

Ovidiu Șandor obținea autorizațiile pentru ISHO

Mulberry Development, companie controlată de antreprenorul Ovidiu Șandor, pregătea intens, în ianuarie 2017,demararea construcției proiectului multifuncțional ISHO. Prima etapă a componentei de birouri – ISHO Offices – urma să intre în șantier la scurtă vreme de la anunțul făcut în prima jumătate a lunii ianuarie. Dezvoltatorul obținuse deja avize și autorizații din partea autorităților locale. ” Începem anul în forță cu organizarea şantierului pe terenul cuprins între Bulverardul Take Ionescu și malurile Begăi. Pentru a optimiza dezvoltarea, vom împărți proiectul în trei etape. Lucrările la prima etapă vor dura un an. Astfel, primii 16.500 mp de birouri de nouă generație din ISHO Offices vor fi livrați până în martie 2018. Concomitent, vom ridica și primele apartamente”, sublinia, la momentul respectiv, Ovidiu Șandor, dezvoltatorul proiectului.

Mai multe detalii AICI

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *