Light Dark

Mărimea medie a caselor nou-construite în Statele Unite ale Americii a scăzut anul trecut, iar ”de vină” sunt clienții din generația ”Millenials”.

dreamstime_s_80801664_casa inteligentaMembrii generației Millenials (persoanele născute între anii 1980 și 2000) încep să-și facă din ce în ce mai mult simțită prezența în segmentul rezidențial, iar acest aspect este valabil și în România. De pildă, aproximativ 60% dintre vizitatorii portalului Imobiliare.ro, site care înregistrează, lunar, un număr de1,3 milioane de vizitatori unici, sunt membri ai generației ”Millennials”. Aceștia au crescut odată cu tehnologia, cu evoluția internetului și una dintre cerințele lor este că vor rezultate imediate; ei trăiesc online, cumpără online, iar în privința modalității de accesare a portalului Imobiliare.ro, folosesc atât aplicația de mobil, cât și site-ul, de pe desktop. ”Aplicația de mobil generează de trei ori mai multe lead-uri decât cazul în care portalul este accesat de pe desktop”, spune Radu Andrei, manager de proiect și cofondator Imobiliar.ro.

Peste Ocean, în Statele Unite ale Americii, impactul membrilor acestei generații  își face deja simțită prezența și în privința felului în care sunt construite locuințele noi: potrivit unei analize realizate de National Association of Home Builders (NAHB), mărimea medie a unei case noi a scăzut de la 250 de metri pătrați în 2015 la 245 de metri pătrați în 2016. Această diminuare, prima înregistrată din 2009 încoace, este pusă, de către reprezentanții NAHB, pe seama ”milenialilor”.

”Informațiile despre caracteristicile caselor noi arată un tipar”, spune Rose Quint, vicepreședinte asistent pentru cercetare în cadrul NAHB. ”2016 a marcat sfârșitul unei epoci cre a început în 2009, când casele au devenit din ce în ce mai mari, cu multe amenajări. Mă aștept ca mărimea caselor să scadă în continuare, odată cu creșterea cererii din partea cumpărătorilor care achiziționează pentru prima dată o casă.

Clienții doresc ca locuințele să cuprindă anumite caracteristici și amenajări, spălătoria de haine într-o cameră separată aflându-se în topul cerințelor tuturor tipurilor de clienți, alături de elementele de eficență energetică.

Majoritatea clienților ar prefera o locuință nouă, mai mică, dar cu mai multe amenajări și facilități. ”Mai mult de două treimi dintre clienți sunt dispuși să renunțe la mărime pentru produse și facilități de calitate”, spune Rose Quint.