Apartamente precontractate în timp record în primul cartier cu turnuri rezidențiale din Timișoara. Proiectul dedicat corporatiștilor necesită o investiție de 62 de milioane de euro

O lună. Atât a durat de la punerea în vânzare a primei faze din proiectul XCity Towers, unul dintre cele mai mari aflate în dezvoltare în Timișoara, pentru ca reprezentanții Wallberg Properties să precontracteze circa 10% din locuințe.

xcity towers

„Proiectul este la început de drum și deja am contractat aproape 10% din apartamente. Piața timișoreană are prețuri foarte ridicate din cauza unei competiții mai puțin intense, iar ceea ce propunem noi este o valoare de achiziție corectă pentru un produs foarte bun”, ne-a declarat Valentin Morar, CEO Wallberg Properties – grup de companii specializate pe segmentul rezidențial premium în regiunea de vest a țării.

Ansamblul, care va presupune o investiție de 62 de milioane de euro și va cuprinde 955 de apartamente situate în opt clădiri tip turn cu 10 și 15 etaje, este construit în cartierul Bucovinei, care oferă acces facil spre mai multe puncte de interes ale orașului – cele trei mari hub-uri de birouri, principalul centru comercial, zona de relaxare din Piața Unirii și centrul istoric al Timișoarei.

„În această zonă se conturează cel mai modern cartier al Timișoarei, locuit de oameni tineri, foarte dinamici, aflați într-o etapă de expansiune a vieții lor, similar cu ceea ce se întâmplă în zona de de nord a Capitalei”, ne-a spus Morar, subliniind că localizarea unei proprietăți este, de altfel, unul dintre principalele criterii luate în considerare de către cumpărători la achiziția unei locuințe premium, alături de raportul calitate/preț și de prestigiul dezvoltatorului.

xcity towers timisoara

Morar ne-a oferit și câteva detalii suplimentare despre primul cartier de turnuri rezidențiale al orașului, pentru care au fost demarate deja lucrările de construcții la prima clădire (Tower 1) care va cuprinde 135 de apartamente cu 1, 2 și 3 camere.

„Cartierul va avea toate facilitățile necesare la îndemână, de la un număr foarte mare de parcări până la comerț de proximitate, stație pentru încărcarea bateriilor mașinilor electrice, spații comune pentru petreceri, parcuri și locuri de joacă. La aceste detalii obiective adăugăm atribute mai puțin palpabile – avem o grijă deosebită la detalii mai puțin evidente, dar esențiale”, a explicat CEO-ul grupului cu o cifră de afaceri anuală de peste 7 milioane de euro.

„Prima clădire va fi dată în folosință în august 2020, însă credem că vom reuși să construim chiar mai repede. Restul clădirilor vor fi construite etapizat, în funcție de viteza de vânzare și de gradul de absorbție al pieței”, a mai adăugat el.

ansamblu rezidential xcity towers timisoara

Una dintre cele mai importante atribute ale ansamblului rezidențial va fi, în opinia lui Morar, tehnologia utilizată. „Vom folosi inteligența artificială în avantajul locatarilor ducând la un nou nivel reperele confortului și siguranței unei locuințe și credem că piața va primi cu deschidere conceptul nostru”, a spus el, menționând, de asemenea, că profesioniștii din domeniul IT chiar ocupă un segment important din targetul companiei, atunci când vine vorba despre profilul posibilului cumpărător.

În același timp, proiectul se adresează, potrivit dezvoltatorului, angajaților din multinaționalele cu sedii în Timișoara.

„Ne adresăm noului val de corporatiști timișoreni, cu o carieră în plină expansiune și venituri în creștere și pentru care am dezvoltat un concept cool, dinamic, care să reflecte libertatea de a fi așa cum își dorești ca valoare centrală”, a declarat Valentin Morar.

Alte două proiecte din portofoliul dezvoltatorului, contractate aproape integral

Wallberg Properties a inaugurat, în vara anului acesta, și un proiect în zona ultracentrală a Aradului, chiar în inima centrului istoric al orașului. Este vorba despre Arad Plaza, ansamblu cu 170 de apartamente cu 2, 3 și 4 camere, alături de lofturi și de penthouse-uri, ce integrează conceptul smart home și este, potrivit dezvoltorului, singurul de această talie din țară care a implementat conceptul de grădini suspendate în regim privat cu plante naturale și spații ample.

ansamblu rezidential arad plaza

În cazul acestuia, Morar spune că s-au vândut deja peste 80% din locuințe.

arad plaza

În potrofoliul grupului se află și Sunnyville, un alt ansamblu rezidențial, de această dată situat în Brașov. Și de această dată, unitățile disponibile au fost vândute în cea mai mare parte.

„În Sunnyville am contractat toate apartamentele aferente primei etape și 70% din a doua fază aflată în construcție”, ne-a spus CEO-ul Wallberg Properties, dezvoltator cu 15 ani de experiență pe piața locală.

Cea mai mare parte a locuințelor din portofoliul grupului sunt cumpărate, potrivit acestuia, de către clienți finali, dar sunt destul de multe persoane care urmăresc și o achiziție în scop investițional.

„Aproximativ unul din cinci apartamente vândute are ca scop o investiție, din informațiile pe care le avem, însă depinde foarte mult de de fiecare proiect în parte. Piața oferă, în momentul de față, randamente foarte bune, segmetul chiriilor crește. Arad Plaza, de pildă, oferă unul dintre cele mai bune randamente din țară, peste 8%, apartamentele cu două camere având un preț foarte bun, iar poziția ultracentrală permițând obținerea unei chirii foarte interesante”, ne-a explicat Morar.

Cât despre cea mai scumpă locuință vândută de către dezvoltator pe parcursul lui 2018 într-unul dintre proiectele din portofoliul său, aceasta a fost un apartament de peste 200.000 de euro.

Citește și: Valentin Morar, Wallberg Properties: „Nu cred în cei care prorocesc criza în fiecare an. Prudența este bună, însă crearea panicii nu”. Cum va evolua, în opinia sa, piața imobiliară în 2019?

Citește și: Forța de muncă în construcții, o provocare majoră pentru dezvoltatori. CEO Wallberg Properties: „Este indisponibilă, prost calificată și scumpă. Costurile au crescut cu 50% în doi ani”

Jurnalist cu aproape 10 ani de experiență în presă online, media și comunicare, care s-a alăturat echipei Imobiliare.ro în 2017. Activitatea sa este orientată pe segmentul B2B, concentrându-se pe subiecte de interes pentru specialiștii din real estate și construcții, știri, analize și proiecte editoriale menite să evidențieze realitatea de la nivelul pieței. (Contact: corina.varlan@imobiliare.ro)