Izolarea impusă de pandemia de COVID-19 aduce un impuls la nivelul sectorului rezidențial. În timpul pe care oamenii au fost nevoiți să și-l petreacă în case, s-au conturat noi tendințe, iar cumpărătorii au descoperit care sunt lucrurile cu adevărat importante pentru ei, ce le pot asigura tot confortul dorit în siguranța propriilor locuințe. Iată ce măsuri trebuie să ia acum jucătorii activi în domeniu pentru a se adapta cu succes perioadei post-pandemie.

Închiși în case, românii au început să vadă importanța unui ambient plăcut și a confortului în locuință sau necesitatea delimitării spațiilor de lucru și au început să aprecieze mai mult un mic spațiu verde sau un balcon. „Dacă locuința a devenit acum centrul universului nostru în care se vor contopi încă o perioadă, cel puțin, toate aspectele vieții noastre, e posibil să reprezinte cu atât mai mult o investiție pe termen mediu și lung”, este de părere Alina Iozsa, Partner al biroului de avocatură Hategan Attorneys.

Ea atenționează însă că, pe termen scurt, disponibilitatea financiară va fi mai redusă, selecția făcută de cumpărători va fi mai riguroasă, iar achizițiile vor viza, cel mai probabil, produse de foarte bună calitate.

Mai mult, proiectele imobiliare chiar ar trebui modificate pentru a fi puse în acord cu noile cerințe apărute în rândul cumpărătorilor. „Clădiri care să aibă încorporate spații verzi, balcoane, terase rooftop, inclusiv, de ce nu, spații de lucru, prin care regimul working from home să poată fi asigurat din interiorul clădirii, decuplat de apartament, vor avea căutare. Dezvoltatorii au capacitatea să vină cu soluții inovatoare prin care să adapteze produsele”, în opinia sa.

Proiectele care nu au fost demarate rămân însă puse sub semnul întrebării, la fel și posibilitatea consumatorilor de a accesa pe termen scurt aceste produse care vor fi scoase pe piață în următoarea perioadă.

„Pandemia a exacerbat nevoia deținerii unei locuințe, dacă consumatorul îi va da curs, depinde însă de cât de repede își revine economia. Cred însă că această nevoia va stabili direcția în următorii ani, devenind o prioritate, mai mult decât era deja în virtutea mentalității de proprietar a românilor. Pentru cei cu credite preaprobate aflați în șomaj tehnic, băncile au oprit finanțarea astfel încât antecontractele încheiate deja au fost amânate în ce privește semnarea contractului efectiv de vânzare”, a declarat Alina Iozsa, care a coordonat de-a lungul ultimilor ani o gamă largă de proiecte imobiliare complexe.

Jucătorii din imobiliare trebuie să dea dovadă în continuare de flexibilitate, să aibă abilitatea de a-și ajusta măsurile din mers, și să gândească „outside the box”, în contextul în care comportamentul pandemiei nu poate fi prezis cu claritate. „Tendințele din real estate își vor urma cursul și jucătorii se vor adapta, cu cât mai repede, cu atât mai bine”, spune Iozsa.

Colaborarea între business-uri, solidaritatea și utilizarea optimă a resurselor existente vor fi mai necesare ca oricând. La fel de importantă va fi și fixarea unui obiectiv clar în afaceri în această perioadă și o doză bună de creativitate. Toate acestea ar trebui susținute de decizii ferme luate de guvernare, care să gestioneze în egală măsură criza medicală și pe cea economică, este de părere Partner-ul Hategan Attorneys.

„Domeniul real estate este puternic dependent de evoluția economică și cu cât reset-ul se întâmplă mai repede și eficient, cu atât acest sector va putea să își revină mai repede”, spune Iozsa.

„Reset-ul post-pandemie depinde de fiecare dintre noi și ideal ar fi ca acesta să fie unul triplu: economic – reluarea businessului împreună cu stimularea economiei centralizat, social – solidaritate și colaborare în ecosistemul de business, avem nevoie unii de alții, și individual – renunțarea la nostalgia modului de lucru ante-pandemie și <thinking outside the box>”, a mai adăugat ea.

Citește și: Opt scenarii posibile văzute de Lorand Szasz în imobiliare, după COVID-19

Citește și: Ce am învățat la CPI Webinar? Sute de profesioniști în imobiliare au participat la întâlnirile noastre online cu invitați de top

Citește și: Tendințe în perioada de izolare. Ce s-a căutat și ce reduceri au încercat cumpărătorii să obțină de la dezvoltatori?

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *