Impreuna cu David Flusberg si Victor Zaharia, am vorbit despre succes

In 27 octombrie ne-am intalnit asa cum era planificat la Golden Tulip, cu David Flusberg si Victor Zaharia, in calitate de speakeri.
Fiecare ne-a povestit cate ceva din exprienta sa. S-au spus lucruri nu usor de integrat, dar care reprezinta solutii reale pentru cei care vor sa reuseasca.
Asa este educatia. Ea nu iti prezinta instrumente pentru succese rapide si idei despe cum te poti strecura pe langa valurile de furtuna. Educatie te invata sa te lupti cu ele, sa inoti printre ele, sa fii cel care la sfarsit, a reusit. Dar asta inseamna efort, munca, risc, inseamna ca nimic nu se schimba de pe o zi pe alta dar totul se poate schimba in cativa ani.
Iar ceea ce se construieste cu efort nu piere, ci reprezinta o resursa interna care in orice fel de conditii, iti permite sa o poti lua de la inceput si sa fii castigator.
IMG_2133
David Flusberg, co-fondator si director al grupului de dezvoltare imobiliara, Adama Holding Public Ltd., a pornit in prezentarea sa de la un principiu esential pe care el il aplica in legaturile sale de afaceri: Parteneriatul pe termen lung.
Un parteneriat adevarat este cel care iti aduce avantaje pe termen lung, prin aportul de incredere si sprijin reciproc. Venind din SUA, la indemnul unui prieten care i-a propus deschiderea unei afaceri in Romania, printre cele mai importante lucruri pe care a fost necesar sa le invete, a fost ce inseamna sa fii Partener local.
Pentru a reusi acest lucru, inteles ca este necesar:

Sa iti pui piele in joc.
Legat de acest aspect, fiecare partener trebuie sa fie constient ca intr-o astfel de relatie, trebuie fiecare sa castige, la fel cum fiecare trebuie sa investeasca ceva, pentru binele relatiei.
Un parteneriat de business are nevoie la randul sau de timp.
Pentru a nu crea o relatie de dependenta, partenerul de afaceri trebuie sa stie ca tu esti in piata, conectat la ea, cu sau fara el.

Sa ai transparenta in modul de lucru.
Transparenta este tradusa prin constientizarea faptului ca in relatia parteneriala esti intr-adevar un partener, nu om de vanzari. Rezultatele cercetarilor trebuie prezentate cu sinceritate, pentru a putea facilita adaptarea la realitatea pietei.
De asemenea, arata modul in care lucrezi, nu il ascunde si fii de-a dreptul enervant cu emailurile si telefoanele. Tine-ti partenerul la curent cu ce ai mai lucrat si ce noutati au mai aparut.

Sa pastrezi o concentrarea strategica.
Flusberg a vorbit in acest context despre a dezvolta o specializare pe un anumit segment sau in modul de abordare al business-ului propriu.
Sfatului a fost sa nu ne ascundem secretele, ci sa construim in jurul lor, un brand.

Sa ai diversitate (nu complexitate).
Contrar primei impresii, nu e vorba de a adauga elemente noi afacerii, deoarece se risca construirea unui mamut greu de miscat si birocratic. Ideea este de a simplifica cat mai mult posibil si de a iti largi aria de actiune, astfel incat sa nu ai, cum se spune, toate ouale intr-un singur cos.

Sa iti organizezi infrastructura in mod eficient.
Un sfat important la acest capitol a fost: sa ne concentram pe oameni buni, nu pe oameni multi.
De asemenea, Flusberg a vorbit despre importanta dezvoltarii unei retele de business in care sa cuprinzi avocati, arhitecti, banci, alti brokeri. Nu in ultimul rand este bine sa fii un foarte bun administrator si sa te misti cu rapiditate atat intr-o piata in crestere cat si in una in scadere.

Sa creezi o legatura intre finantarea efectiva si tranzactie.
Diferenta dintre un simplu broker si un partener este faptul ca primul vede doar tranzactia, pe cand partenerul analizeaza afacerea din punctul de vedere al realitatii financiare a diversilor jucatori.
Ca si strategie, David Flusberg propune: vinde ipoteca, iar apartamentul da-l gratis.
IMG_2145
Victor Zaharia, Branch Manager la Coldwell Banker, a inceput prezentarea prezentand importanta existentei in modul de lucru a unor valori imuabile, care sa ramana aceleasi si sa fie aplicate mereu, indiferent de circumstante. Ele pot reprezenta cheia succesului:

1. Gandeste pozitiv, fa din asta un obicei.
Victor a observat ca este usor sa fim pozitivi si sa avem o atitudine buna atunci cand totul e bine. Incercarea adevarata vine atunci cand lucrurile nu sunt tocmai roz.

2. Lucreaza mult, dar si destept: Fii intelept, gandeste bine fiecare pas. Bucura-te, fii pasionat de ceea ce faci. Cauta eficienta.

3. Tinuta profesionala – sacrificiu sau atu? Conteaza cum arati si cum mirosi. Starea de spirit: Zambeste sincer, fii bine dispus.

4. Reputatie buna. Ce rost are sa ai un milion de euro daca nu ai o reputatie buna? Un om cu un mil. de euro nu poate sa cumpere reputatie buna, daca si-a pierdut-o, dar un om cu reputatie impecabila poate sa faca mult mai usor un mil. de euro. Ceea ce devii este mult mai important decat ceea ce obtii.

5. Fixeaza-ti scopuri si planifica, pe termen lung, mediu si scurt. Scrieti scopurile pe foaie. „ Cei care au scopuri si planuri ordona altora,in timp ce acelora care nu au scopuri si planuri li se ordona.” Glann Bland
3% dintre oameni au scopuri si planuri si le astern pe hartie.
Altii 10% au scopuri si planuri dar, le pastreaza in minte.
87% trec prin viata fara scopuri si planuri clare, ei nu stiu incotro se indreapta si altii sunt cei care ii conduc.

6. FII DISCIPLINAT IN TOT CE FACI Nu exista prea multa disciplina, exista prea putina disciplina.

7. AUTODEZVOLTAREA. Lucreaza mereu asupra ta. Fii olarul lutului tau. „Educaţia tradiţională îţi oferă un trai; auto-educaţia îţi oferă o avere” Jim Rohn

Victor Zaharia si-a incheiat prezentarea incurajand pe cei prezenti la o discutie care s-a dovedit foarte interesanta si folositoare, despre etapele tranzactiei, pe care Victor le-a enumerat astfel:
Identificarea proprietatii, Evaluarea proprietatii, Promovarea proprietatii, Precalificarea clientului, Vizionarea proprietatii, Inchiderea tranzactiei, Post-vanzarea.