CPI Webinar: Metode prin care să-ți formezi un mindset corect. Te pot salva în situații de criză!

Un mindset corect te poate ajuta să treci cu bine peste orice perioadă dificilă, să-ți păstrezi creativitatea și să găsești oportunități de business. Dar care este mindset-ul potrivit în perioada actuală? Iată cum vede lucrurile antreprenorul și trainerul profesionist Andy Szekely. 

Pentru a-ți păstra calmul și pentru a lua decizii raționale în această perioadă, poți apela la o tehnică din managementul stresului utilizată de militarii de elită și de sportivii de performanță numită compartimentalizare.

„Dacă te emoționezi prea tare, nu mai judeci limpede oportunități sau ceea ce ai de făcut. Gândiți-vă la tenismeni. Când pierd ei meciuri? Când emoțiile îi afectează prea tare și în loc să se concentreze la următoarea servă sau la punctul următor pe care îl au de câștigat, se gândesc la rezultatul final al meciului, la cum vor ține cupa în mână sau la cum cad în dizgrație, dacă pierd meciul. Lucrurile acestea le consumă energie mentală și nu se mai pot concentra”, le-a explicat Andy Szekely celor mai bine de 200 de profesioniști în imobiliare prezenți la cea mai nouă ediție CPI Webinar.

Compartimentalizarea este folosită de sportivii de performanță și te poate ajuta și pe tine să depășești cu bine situațiile de criză

„Ce înseamnă compartimentalizare? Înseamnă să decizi conștient să parchezi emoția. Decizi în mod conștient că emoția respectivă există, dar nu este momentul să o trăiești. (…) Să spunem că ai o întâlnire cu un potențial client. Tonul vocii este cel mai important vehicul de transmis emoție către ceilalți. Dacă tu ai compartimentalizat, ai dat deoparte emoția respectivă și te concentrezi la următoarea servă, clientul tău simte din tonul vocii vibe-ul pe care îl ai. Își dă seama dacă ești încrezător, puternic, dacă ești stăpân pe situație”, a mai adăugat el.

„De ce e lucrul acesta important? Pentru că într-o situație de criză foarte mulți dintre potențialii clienți captează informația aceasta, îi afectează la nivel de subconștient, se sperie și mai tare decât erau înainte și amână decizia. Într-o situație de criză, ca mindset, vreau să controlez ce pot controla și să nu mă las afectat de ce nu pot controla. Ca mindset, compartimentalizez emoția, astfel încât să am performanță pe moment, în următorul pas pe care îl am de făcut”, a ținut să sublinieze Szekely.

În această perioadă este, totodată, important să nu te lupți cu frica, să nu bravezi, pentru că frica este un fenomen firesc atunci când simți că există un pericol, ci mai degrabă să-ți pui întrebări concrete care te pot ajuta să-ți evaluezi clar situația – am rezerve de cash? am acces la cash? veniturile familiei mele pot fi stabilizate? standardul meu de viață poate fi menținut cât de cât? – găsește un răspuns la aceste întrebări într-un interval de timp bine definit, apoi lasă emoțiile deoparte și gândește-te la oportunități.

Este bine să faci, de asemenea, diferența dintre risc și incertitudine. „Poți să calculezi riscul. În momentul în care ești într-o situație de incertitudine, nu poți să o calculezi. Dacă noi confundăm riscul cu incertitudinea, trăim în frică. Nu are rost să consumi energie cu incertitudinea, se schimbă datele de la o zi la alta, și atunci ca mindset nu te concentra pe ce nu poți controla, concentrează-te pe ce poți controla. Poți controla, de exemplu, rezerva ta de cash sau cum te manifești în fața copiilor tăi astfel încât să nu le dai și lor din anxietatea ta”, a mai spus Andy Szekely în cadrul webinarului CPI.

CPI Webinar este o inițiativă Imobiliare.ro. Prin fiecare webinar ne propunem să păstrăm strânsă legătura cu cei din breaslă, acesta fiind un instrument la care vom apela des, care ne va ajuta să colaborăm mai bine, în această perioadă tensionată pe care o traversăm pe fondul răspândirii COVID-19, și să găsim cele mai bune soluții la diverse probleme cu care se confruntă atât agenții imobiliari, cât și dezvoltatorii.

Citește și: Lecție de branding personal, cu Andy Szekely. „Dacă nu investești în branding, o să faci zero tranzacții în perioada asta”

Citește și: Cinci pași simpli propuși vânzătorilor în vreme de COVID-19 de un trainer cu experiență internațională

Citește și: În business, ca la regată. Recomandările unui om care s-a reinventat în criză te ajută să te pregătești de reluarea activității

Jurnalist cu aproape 10 ani de experiență în presă online, media și comunicare, care s-a alăturat echipei Imobiliare.ro în 2017. Activitatea sa este orientată pe segmentul B2B, concentrându-se pe subiecte de interes pentru specialiștii din real estate și construcții, știri, analize și proiecte editoriale menite să evidențieze realitatea de la nivelul pieței. (Contact: corina.varlan@imobiliare.ro)