În business, ca la regată. Recomandările unui om care s-a reinventat în criză te ajută să te pregătești de reluarea activității

Stategiile folosite de navigatori în ultimele momente dinaintea startului într-o competiție de iahting te pot ajuta să înțelegi mai bine ce ai de făcut acum pentru a-ți relua cu succes activitatea, după ridicarea restricțiilor implementate pentru a combate răspândirea COVID-19 la nivelul populației. Iată care sunt recomandările făcute de business coach-ul Ovidiu Toader.

„Se înscriu în competiție mai multe iahturi, zeci, sute, și în port se stabilește o linie imaginară de start între două puncte fixe. Ambarcațiunile care participă la acea regată încep să se deplaseze în spațiul aflat înaintea liniei de start. Se deplasează în diverse cercuri, mai largi sau mai strânse, trec unele pe lângă altele, se intersectează. E ca un dans în care se evită unii pe alții și se învârt unii în jurul altora până când începe numărătoarea inversă care durează câteva minute, să zicem cinci”, le-a explicat Toader participanților la unul dintre webinariile CPI.

„Toate ambarcațiunile își fac o strategie, astfel încât să se deplaseze și să prindă viteză, vânt, culoar prielnic. Dacă se strâng mai mulți într-o anumită zonă de start, un bun strateg se duce în alta. Sunt și alte reguli pe care trebuie să le respecte participanții, dar ce e important de constatat aici e faptul că sunt în mișcare, au activitate, își gândesc strategia din mers și se deplasează către a lua startul. Cum se poate face o paralelă între regată și ce se întâmplă în prezent în domeniul vostru? Vedeți cum puteți voi să vă deplasați înainte de start astfel încât să-l prindeți pe un culoar prielnic. Aflați ce puteți face voi, ca strategie, să nu vă înghesuiți acolo unde sunt toți în momentul în care se va da startul. Ce puteți face să nu luați startul prea devreme? Pentru că cei care trec linia de start mai repede de cinci minute, trebuie să se întoarcă să plece mai târziu. Vă dau acest exemplu pentru că se potrivește foarte bine la situația actuală și anume – se pot face tranzacții, dar puține, oamenii nu prea sunt dispuși să facă tranzacții pentru că sunt toți în așteptare, cei care au bani cred că banii lor vor fi mai valoroși peste ceva vreme, cei care au imobile probabil unii și-ar dori să le vândă, dar nu sunt bani în piață, iar alții ar putea să spună că vor fi mai valoroase după restart decât acum. Această expectativă ar fi bine să o tratați în mișcare, cu enegie”, a mai spus antreprenorul care s-a reinventat în ultima criză și a reușit să-și vândă în 2008 afacerea de distribuție a accesoriilor pentru mobilă către unul dintre liderii mondiali din domeniu.

Stategia participanților la regată de a-și găsi un culoar distinct pentru startul competiției poate fi implementată cu succes în business. „Uitați-vă cu atenție ce ar putea fi făcut în domeniul vostru, nu a fost făcut, și ar putea aduce venituri în următoarea perioadă. Lucrați pe subiecte de genul acesta și vedeți dacă găsiți aceste culoare de care vorbim, aceste trasee de deplasare diferite. Știu că suntem țara în care atunci când se deschide un ABC pe stradă și îi merge bine se mai deschid încă cinci imediat lângă și la fel suntem țara în care în momentul în care îi merge bine vecinului cu un business, am făcut și noi același lucru, dar cei care câștigă cel mai mult sunt cei care descoperă nișe pe care nu se bate foarte multă lume și care pot produce plus-valoare o vreme, până când se prind și alții”, i-a sfătuit Ovidiu Toader pe participanții unui webinar CPI.

În această perioadă de pregătire a reluării activității este important ca cei care lucrează cu echipe să organizeze periodic întâlniri online, în care să se schimbe idei și să se împărtășească diverse situații întâlnite.

Extrem de importantă este și recalibrarea obiectivelor companiei și transmiterea lor către toți membrii echipei.

Pe cei care lucrează momentan singuri, Toader îi sfătuiește să încerce să-și creeze echipe, poate nu neapărat formate din angajați, ci mai degrabă din persoane care au interese comune. „Poate găsiți colegi din alte zone teritoriale, din alte zone de interes, unii pe industrial, alții pe rezidențial, alții pe spații comerciale”, a explicat business coach-ul.

Citește și: Cinci pași simpli propuși vânzătorilor în vreme de COVID-19 de un trainer cu experiență internațională

Citește și: Cum să-ți faci branding corect în această perioadă? Strategii pentru profesioniști în imobiliare

Citește și: O criză financiară, iminentă? Cum ne pregătim? Sfaturile unui coach responsabil pentru educația financiară a 100.000 de români

Jurnalist cu aproape 10 ani de experiență în presă online, media și comunicare, care s-a alăturat echipei Imobiliare.ro în 2017. Activitatea sa este orientată pe segmentul B2B, concentrându-se pe subiecte de interes pentru specialiștii din real estate și construcții, știri, analize și proiecte editoriale menite să evidențieze realitatea de la nivelul pieței. (Contact: corina.varlan@imobiliare.ro)