#CPISibiu2019: Despre relația agent-client într-o piață în stabilizare – „oamenii cumpără dacă au încredere”

De pe agenda Clubului Profesioniștilor Imobiliare (CPI) de la Sibiu nu puteau lipsi, desigur, nici discuțiile privitoare la statutul agentului imobiliar pe plan local.

CPISibiu2019 Despre relatia agent-client intr-o piata in stabilizare

Caius Giurgiu (foto dreapta), managerul companiei de dezvoltare imobiliară S.M. Art Proiect, crede că relația agenților imobiliari cu potențialii clienți depinde foarte mult de factorul încredere – aceasta având un rol determinant în inițierea și acceptarea unei colaborări. Astfel, chiar dacă a încheia o tranzacție prin intermediul unei agenții ajunge să fie mai scump decât pe cont propriu, ca urmare a comisionului perceput, oamenii „cumpără dacă au încredere”.

Oficialul S.M. Art Proiect precizează că acei clienți proveniți din afara orașului, spre exemplu, ajung adesea la un anumit agent imobiliar datorită unei recomandări. Există, desigur, și cazuri în care, după ce au avut o experiență fericită cu un profesionist în domeniu, foștii clienți să apeleze din nou la serviciile acestuia. Ca mod de abordare a clientului și a intereselor sale, Daniel Natanail, CEO Group TKI, consideră că reprezentarea exclusivă este viitorul (și) pentru piața sibiană.

Cum văd reprezentanții industriei imobiliare din Sibiu piața locală? „Activă” ar fi un cuvânt potrivit – chiar dacă, în comparație cu anii trecuți, dinamica sa este ceva mai redusă. Caius Giurgiu consideră că, în momentul de față, piața se află, de fapt, într-un proces de stabilizare. „Nu cred că putem să ne raportăm la 2017 ca la o normalitate, ca și cum acum este o zonă gri. Eu cred că (lucrurile, n.red.) acum se așază”, arată el, cu mențiunea că acesta este momentul potrivit pentru a face mai multe schimbări în bine – cu atât mai mult cu cât pretențiile potențialilor clienți sunt din ce în ce mai ridicate.

Absolventă a Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării și, mai recent, a Facultății de Litere, ambele din cadrul Universității din București, Adriana și-a început activitatea în presa autohtonă în toamna lui 2006. Despre piața de real estate a scris în paginile ziarelor Curierul Național și Adevărul, iar din toamna anului 2009 s-a alăturat echipei Imobiliare.ro.