Light Dark

Specialiștii de la Creative Ideas spun că Facebook-ul ajută şi stimulează transformarea utilizatorilor online în clienți reali.

Facebook

Comunicarea pe Facebook este un prim pas pentru a face cunoscută existența brandului, dar și pentru a promova paleta de produse sau servicii pe care le oferiți.

Specialiștii Creative Ideas  oferă câteva sfaturi practice şi instrumente de marketing pe care le puteți folosi pentru a vă transforma fanii de pe Facebook  în clienți, crescându-vă astfel vânzările.

 1.  Realizați conținut cu care fanii pot relaționa și pe care îl pot distribui mai departe

Facebook oferă posibilitatea unică de a crea o comunitate puternică ce poate interacționa mai personal cu un brand. Astfel, cu cât o postare este mai atractivă, cu atât veți avea și o interacțiune mai mare cu publicul (like, share, comment-uri), dobândind astfel caracter viral. Viralitatea asigură că mesajul brand-ului ajunge dincolo de fanii paginii, în fluxul de știri al prietenilor celor care au dat like. Acest lucru înseamnă creșterea lipsită de cost a numărului de oameni care află despre dumneavoastră, despre servicii sau despre ofertele curente.

2.      Promovați-vă produsele/serviciile spunând o poveste

Simpla descriere a unui produs poate avea un aspect publicitar și astfel este ignorată cu mai multă ușurință de către utilizatori. În schimb, încorporați produsul în rubrici de sfaturi, propuneri sau machete vizuale. Astfel, interesul generat de postare crește, deoarece utilizatorii obțin un beneficiu interacționând cu brandul.

3.      Părerea altor clienți

Fanii sunt interesați de părerile altor persoane, care au utilizat serviciile companiei. În acest sens, postările care au caracterul unui testimonial sau al unei impresii au o atractivitate foarte mare, deoarece capătă o notă profund personală și cresc credibilitatea comunicării.

4.      Realizați oferte exclusiv pe Facebook

Este recomandat ca acestea să fie sub forma discount-urilor, cupoanelor, dar şi a altor oferte promoționale mai creative, destinate exclusiv fanilor de pe Facebook. Astfel, aceștia sunt încurajați să distribuie și prietenilor oferta respectivă și, în același timp, stimulează tranziția de la utilizator online la client.

5.      Fiți conștienți că va trebui să investiți în publicitate pe Facebook

Facebook își dorește să convingă companiile să investească din ce în ce mai mult în publicitate și să le și demontreze că această strategie le aduce rezultate.

Practic mesajele de pe paginile de brand nu mai ajung la public decât dacă sunt promovate prin campanii plătite către Facebook. Dacă nu plătesc, mesajele organizațiilor vor ajunge doar la 6% din baza de fani (Likes), în scădere de la 12% (octombrie 2013), potrivit revistei Time, care citează un studiu al agenției Ogilvy.