Light Dark

Alina Necula, Head of Marketing&Sales în cadrul  dezvoltatorului Adama, parte a Immofinanz Group, spune că numărul clienților aduși de agenții imobiliari a scăzut foarte mult față de anii 2007-2008.

Alina Necula (1)Când o întrebi de ce are Adama, dezvoltator care face parte din grupul austriac Immofinanz, o echipă internă de vânzări, Alina Necula, Head of Marketing&Sales , aduce în discuție anvergura companiei.

”Dacă am fi vorbit despre un dezvoltator care construia un bloc, recomandarea mea ar fi fost să-și ia o agenție imobiliară. Adama are proiecte în Iași, în Brașov, în Bacău, în București și e un pic mai dificil să lucreze cu o agenție externalizată”, explică Alina Necula. ”O echipă inhouse îți asigură o continuitate, îți poate înțelege mai bine produsul, o agenție imobiliară vinde la tine, dar și la altcineva. În cazul echipei proprii de vânzări, există un mai mare control asupra informației care se transmite. După ce terminăm un proiect, luăm agenții de vânzări și îi mutăm la altul. Sunt și costurile, cu agenția imobiliară sunt mai mari decât cu echipa de vânzări inhouse.”

Cu toate acestea, Alina Necula spune că Adama este interesată de colaborarea cu brokerii imobiliari. ”Avem deschidere și am avut tot timpul să colaborăm cu agenți imobiliari. Am colaborat cu toată lumea din piață, am oferit aceleași comisioane, aceleași condiții. În perioada 2007-2008 exista un număr mai mare de agenții în piață, între timp s-au triat foarte mult, agențiile serioase au început să se orienteze mai mult spre exclusivități și mai puțin să vândă apartamente de la toți dezvoltatorii. Clienții aduși de agenții sunt mai puțini. Înainte aveam, anual, aproximativ 10% din vânzări generate de agenții imobiliari, acum s-a restrâns foarte mult”, spune Alina Necula.

În ciuda condițiilor dificile din piață, Adama a continuat dezvoltarea și în ultimii doi ani, ajungând la investiţii în industria rezidenţială locală de aproape 16 milioane de euro. Cele mai noi faze de dezvoltare din Edenia Titan și Evocasa Optima, finalizate în toamna anului trecut, au făcut obiectul unei investiții totale de 14,1 milioane euro, alocată exclusiv din fondurile proprii ale companiei. Investițiile din 2013 sunt completate de startul ultimei etape de dezvoltare a proiectului Copou Bellevue din Iași, estimată la 1,7 milioane euro. Lucrările de construcţie la acest ansamblu sunt în plină desfășurare, noua clădire de 5 etaje şi 50 de unităţi premium urmând să fie livrată toamna aceasta.

Luna trecută Adama, dezvoltator care a finalizat până acum peste 1.650 de unități locative amplasate în 13 proiecte rezidențiale din București și alte patru orașe secundare ale României, a a fost declarată câștigătoare la cea de-a noua ediţie anuală a SEE Real Estate Awards, obţinând distincţia de ResidentialDeveloper of the Year.

„Am preluat, în momentul intrării mele în grupul din care face parte Adama, pe lângă portofoliul pe care îl deţinem şi echipa care ne reprezintă, şi o misiune pe care ne-am impus-o: aceea de a livra un produs rezidenţial la un anumit standard de calitate, fiind un deziderat de la care nu ne abatem. Obţinerea unor premii de anvergura celui oferit de SEE Real Estate Awards ne oferă certificarea că traiectoria pe care am pornit este una corectă”, declară Laszlo Csiki, CEO Adama Group.