Am testat trei tool-uri pentru tururi virtuale. Alege-l pe cel potrivit pentru tine și diferențiază-te de competiție

Știm cât de important este pentru tine să atragi clienți pentru proprietățile pe care le ai în portofoliu și cât de multe dificultăți întâmpini, în această perioadă, pe fondul răspândirii noului coronavirus în România. Acesta este și motivul pentru care am testat și comparat pentru tine trei dintre cele mai cunoscute soluții disponibile pe piață prin care poți să le oferi potențialilor cumpărători o opțiune care cu siguranță va face diferența – turul virtual.

Tururile virtuale sunt foarte populare în rândul membrilor Generației Z și nu numai. Conform rezultatelor unui studiu recent, 80% dintre cei intervievați au declarat că și-ar schimba agentul pentru a lucru cu unul care oferă astfel de prezentări pentru proprietățile listate. Mai mult, 90% dintre cumpărători susțin că sunt mai atrași de un anunț care oferă și un tur 3D al proprietății. Deci, ce mai aștepți? Îl poți integra cu ușurință în anunțurile publicate pe Imobiliare.ro. O astfel de prezentare a locuinței este potrivită și dacă ești dezvoltator. Te va ajuta, cu siguranță, să te diferențiezi de competiție.

Îți prezentăm, mai jos, cele trei tool-uri pe care noi le-am testat, alături de rezultatele obținute și de avantajele și dezavantajele fiecărei soluții. Nu pierdem din vedere nici costurile necesare pentru implementarea lor.

1. Matterport

Prima soluție pe care ți-o prezentăm este Matterport. Aceasta te ajută să realizezi o imagine 3D a oricărui spațiu, oferindu-le astfel clienților tăi o experiență completă și posibilitatea de a viziona o proprietate din multiple unghiuri. Ei pot roti imaginea, pot face zoom pentru a observa fiecare detaliu al unei camere sau pot obține o privire de ansamblu asupra întregii proprietăți pentru a-i înțelege mai bine compartimentarea.

Foto: Facebook/Matterport

Tot cu ajutorul acestui tool poți să realizezi și fotografii 360 de calitate pe care să le folosești ulterior pe Facebook sau pe alte rețele sociale pentru a-ți promova proprietățile din portofoliu. Găsești aici mai multe detalii și un tutorial pas cu pas pe acest subiect.

Poți să încerci gratuit soluția pentru a înțelege mai bine cum funcționează. În acest caz, numărul de opțiuni la care vei avea acces va fi însă limitat. Cel mai ieftin abonament la Matterport costă 8,99 euro/lună, dar costurile pot ajunge până la 275 euro/lună, în funcție de numărul de opțiuni și de funcționalități la care vrei să ai acces. Poți afla aici mai multe detalii despre pachetele disponibile și costurile aferente acestora.

Pentru a utiliza acest tool vei avea nevoie de:

  • cameră video Insta360 OneX (poți cumpăra o astfel de cameră online, prețul este de circa 2.000 de lei)
  • card MicroSD (un card de 64Gb costă între 50-100 de lei)
  • telefon iPhone sau tabletă iPad
  • aplicația MatterPort Capture (pe care o poți descărca din AppStore)
  • trepied sau monopied (prețurile pornesc de la circa 120 de lei în cazul în care ai nevoie de un monopied)

Noi am încercat tool-ul în biroul Imobiliare.ro de la București. În circa 6 ore, am făcut pozele, le-am procesat și am obținut acest rezultat: https://my.matterport.com/show/?m=sHdi59XP8JR

Poți să urmărești, mai jos, un tutorial detaliat pentru a înțelege pas cu pas ce ai de făcut pentru a obține un tur virtual. Afli din video și câteva sfaturi utile pentru pregătirea proprietății.

2. Roundme

A doua soluție pe care am testat-o pentru tine este Roundme, o platformă specializată în fotografii VR panoramice. Sute de tururi noi sunt create în fiecare zi prin intermediul acestui tool, unele dintre acestea putând fi accesate de orice utilizator al platformei. Aici, de exemplu, poți face de acasă turul Muzeului BNR. Explorează și alte locații disponibile în acest moment în comunitate Roundme și vei găsi inclusiv prezentările virtuale ale unor proprietăți rezidențiale din București.

Foto: Roundme

Prin intermediul acestei platforme poți să le oferi clienților tăi inclusiv tururi VR. Au nevoie doar de o pereche de ochelari VR și se vor simți ca și cum s-ar afla chiar în sufrageria apartamentului pe care îl vizionează. Cea mai ieftină opțiune pe care o au este cea a ochelarilor pentru realitate virtuală Google Cardboard.

Și de această dată poți începe cu un cont Basic care este gratuit. Pentru 12,99 dolari/lună, ai la dispoziție versiunea Pro, utilă mai ales dacă vrei să faci branding pe tururile tale virtuale și să folosești opțiunea de tur privat. Ai aici toate detalii legate abonamentele Roundme.

Poți să folosești pentru turul tău virtual inclusiv telefonul mobil, dacă poți face cu el fotografii panoramice 360. Recomandate rămân însă camerele digitale 360, pe care le găsești în magazine chiar și la prețuri de 300-400 de lei, sau DSLR-urile cu accesorii și lentile speciale pentru fotografii panoramice.

Roundme funcționează pe Android și iOS, costul inițial este mai mic, dar și opțiunile pe care le ai la dispoziție sunt mai puține. Calitatea imaginii, în cazul turului virtual pe care l-am făcut cu acest tool în biroul Imobiliare.ro, pare a fi ușor mai scăzută față de cea obținută prin Matterport. Turul virtual pe care l-am realizat noi prin Roundme este disponibil aici: https://roundme.com/tour/553876/view/1812840/

3. Cupix

Cupix este o altă soluție de ultimă generație care îți poate fi de ajutor pentru a prezenta online o proprietate în cea mai bună lumină, indiferent dacă ești agent imobiliar sau dezvoltator, prin realizarea unui tur 3D virtual.

Foto: Cupix

În principiu, toate camere disponibile pe piață sunt, din punct de vedere tehnic, compatibile cu acest tool. Cu toate acestea, există unele care performează mai bine, precum Ricoh Theta, Insta360, Mi Sphere 360, MADV, Yi 360 și GoPro Fusion. Camerele DSLR cu lentile și accesorii dedicate fotografiilor panoramice de înaltă rezoluție pot fi și ele utilizate. Dacă nu ai altă opțiune, poți să folosești și telefonul mobil.

Numărul de fotografii necesare pentru realizarea unui tur virtual variază, în funcție de suprafața efectivă a spațiului pe care vrei să îl prezinți. Procesarea a circa 30 de imagini se face în mai puțin de o oră. Dacă ai un număr dublu de fotografii, probabil că transformarea lor într-un tur virtual va dura 2-3 ore. 

Noi am reușit să obținem un tur virtual pentru biroul Imobiliare.ro din București într-o ora și 10 minute. În acest interval ne-am făcut contul, am încărcat fotografiile pe care le-am făcut anterior și am așteptat procesarea lor. Rezultatul poate fi văzut aici: https://players.cupix.com/p/4Q3tBJS3

Din experiența noastră, acest tool este mai rapid când vine vorba despre încărcarea imaginilor și procesarea lor față de Matterport, de exemplu, și dispune de un număr mare de opțiuni de editare. Încă de când îți deschizi contul ai la dispoziție un tutorial în care ești învățat, pas cu pas, ce ai de făcut pentru a obține cele mai bune rezultate.

Un dezavantaj pe care l-am sesizat a fost însă acela că tool-ul nu a detectat mereu spațiul foarte bine, iar în unele zone a ajuns să suprapună greșit imaginile. 

Și de această dată ai la dispoziție un pachet gratuit, dar cu opțiuni limitate. Costurile pentru un abonament Cupix pornesc de la 24 dolari/lună și ajung până la 190 dolari/lună, la care se mai pot adăuga unele pachete opționale. Toate detaliile legate de abonamente sunt disponibile aici.

Pe canalul de YouTube Cupix găsești numeroase tutoriale prin care poți învăța cum să folosești toate opțiunile la care ai acces. Cel de mai jos este util dacă ai de prezentat o casă cu etaj.

Găsești aici și câteva sfaturi utile venite din partea celor de la Cupix pentru cei care vor să obțină tururi virtuale de cea mai bună calitate.

Citește și: Recomandarea avocatului: Măsuri de implementat în biroul agenției. Mare atenție cum lucrezi de acasă!

Citește și: Sfatul medicului pentru agenții imobiliari. Cum ne protejăm de coronavirus?

Citește și: Impactul pandemiei de coronavirus, văzut prin ochii președintelui mondial FIABCI. Sfaturile lui pentru agenții imobiliari din România

Citește și: Sfaturi pentru cumpărători și dezvoltatori de la CEO-ul unei companii de consultanță din București

Jurnalist cu aproape 10 ani de experiență în presă online, media și comunicare, care s-a alăturat echipei Imobiliare.ro în 2017. Activitatea sa este orientată pe segmentul B2B, concentrându-se pe subiecte de interes pentru specialiștii din real estate și construcții, știri, analize și proiecte editoriale menite să evidențieze realitatea de la nivelul pieței. (Contact: corina.varlan@imobiliare.ro)