Light Dark

În avalanșa de informații care ne înconjoară în fiecare zi, este greu să selectăm ceea ce ne interesează cu adevărat. O imagine bine aleasă poate însemna ca mesajul nostru să fie ales în dauna altora.

http://www.dreamstime.com/royalty-free-stock-photo-visual-communication-close-up-human-eye-group-megaphones-as-symbol-media-reporter-marketing-image33623605Fapt: toată lumea pune poze pe net. Fie că vorbim despre Instagram, Facebook, Google+ sau alte rețele sociale, un text fără o imagine atașată atrage cu greu cititori, care, în cazul brokerilor imobiliari, se pot transforma în clienți.

În prezent, există ”o necesitate, o pasiune acută de a împărtăși pe toate canalele media mărturii vizuale despre fiecare individ/ brand / produs / serviciu în parte”, spun reprezentanții Creative Ideas, agenție de comunicare integrată.

Tendința merge dincolo de rețelele sociale. ”Tot mai multe site-uri și blog-uri publică tot mai des articole însoțite de explicații vizuale, foto sau video, câștigând astfel pe segmentul de viralizare”, potrivit Creative Ideas.

Companiile și brand-urile merg mult pe infografii, întrucât acestea oferă posibilitatea de a comunica, foarte coerent și pe înțelesul tuturor, caracteristicile esențiale ale produsului sau serviciului oferit.

Specialiștii au denumit această tendință ”marketing vizual”. ”Informatiile ce se doresc a fi promovate sunt «îmbrăcate» într-o formă mult mai atractivă din punct de vedere vizual, transmițând direct cititorilor mesajul cheie, descris ulterior in text”, explică specialiștii Creative Ideas.

Iată câteva cifre care vorbesc prin ele însele: omul modern este axat 20% pe text si 80% pe materialele vizuale, articolele cu imagini au cu 94% mai multe vizualizări decât cele ”tradiționale”, 90% din informația transmisă creierului este vizuală, imaginile sunt procesate de creier de 60.000 de ori mai repede decât textele.

În afară de economisirea timpului, exprimarea clară a ideii și captarea atenției, materialele vizuale beneficiază de avantajele ”viralizării” (oamenii distribuie mult mai ușor imagini decât texte) și ”engagement-ului” (receptorii nu au răbdare să citească toată infomația, dar mesajul transmis cu ajutorul ”vizualelor” are șanse mai mari să rămână întipărit în minte).

Specialiștii de la Creative Ideas au creat și un set de reguli de bază pentru marketing-ul vizual:

–          Arată ceea ce vrei să spui

–          Creează un conținut vizual original

–          ”îmbracă-ți” povestea în imagini

–          Include un fundal atractiv pentru text

–          Îmbină totul într-un mod plăcut