6 măsuri de avut în vedere pentru reîntoarcerea în siguranță la birou

Skanska unul dintre cei mai mari dezvoltatori și constructori de clădiri ecologice de birouri din România vine cu o serie de soluții practice în vederea desfășurării unei activități normale, la birou.

După mai bine de un an de pandemie, perioadă care a impus schimbarea modului de lucru uzual într-un regim de telemuncă, eforturile companiilor s-au concentrat pe definirea unui model de reajustare a noilor spații de lucru. În urma unor cercetări detaliate, experții vin cu 6 pași simpli pe care îi propun pentru companiile și angajații lor.

1. Crearea mai multor spații care sporesc abilitatea de concentrare

Un important factor de motivare în decizia de întoarcere la birou îl constituie acum spațiile de lucru liniștite, care permit angajaților să se concentreze. Lucratul într-un spațiu închis și confortabil crește productivitatea. Spațiile de lucru deschise pot fi reconfigurate în mai multe încăperi separate, cu diferite funcțiuni, care permit o mai bună concentrare.

2. Facilități care încurajează colaborarea

Potrivit studiilor, oamenii încă preferă să meargă la birou în detrimentul lucratului de acasă. În ceea ce privește facilitățile și relaxarea de la locul de muncă, se recomandă amenajarea unor spații sigure destinate socializării cu echipa și sesiunilor creative, dar și servicii precum cafenele sau locuri de servit masa în incinta clădirilor de birouri.

3. Utilizarea în siguranță a sălilor de conferințe

Capacitatea sălilor de conferințe trebuie redusă în timpul pandemiei, iar una dintre recomandările studiului este ca în această perioadă să se ofere o flexibilitate mai mare în ceea ce privește ședințele și întâlnirile dintre mai mulți angajați. Dacă sălile nu permit organizarea unor întâlniri mai mari, se recomandă rearanjarea spațiului deschis.

4. Utilizarea de soluții proptech pentru optimizarea ocupării spațiilor

Senzorii, hărțile de căldură și monitorizarea traficului sunt soluții proptech care pot ajuta chiriașii în deciziile de management al clădirii prin observarea, analizarea și programarea traficului din cadrul spațiilor de birouri.

5. Schema de așezare a birourilor „Six Feet Office”

Odată cu regulile de distanțare socială și aranjarea mobilierul din spațiile de birouri trebuie să respecte măsurile de siguranță. Noile măsuri recomandă transformarea birourilor de până acum în birouri care să respecte regula „Six Feet Office”, adică să asigure o distanță de 6ft. (1.83 metri) între angajați, în orice moment. Se recomandă amplasarea birourilor astfel încât distanța dintre angajați să fie de cel puțin 1.6 metri.

Rândurile de birouri se vor așeza la 2 metri distanță unul față de celălalt, pentru a păstra între ele spații de trecere sigure.

6. Utilizarea individuală a unui birou

Un birou trebuie alocat unui singur angajat pe parcursul zilei. Chiar și în acest caz, dezinfectarea biroului trebuie efectuată zilnic.

Jurnalist cu aproape 10 ani experiență în media. A publicat articole și interviuri în revista Danube Connects, Carpatair Magazine, iar mai târziu a practicat jurnalismul de televiziune în cadrul postului Digi24 din Timișoara. Activitatea sa în Imobiliare.ro este axată pe subiecte de interes pentru specialiștii din real estate și construcții, știri și analize de piață menite să ofere informații semnificative în piața imobiliară din România. (Contact: corina.sfia@imobiliare.ro)