Light Dark

Pe lângă achiziţia în sine a francizei, afilierea la reţeaua RE/MAX mai presupune şi o redevenţă lunară procentuală din venituri şi una fixă administrativă.

Razvan Cuc, Director Regional REMAX RomaniaUna dintre variantele de a intra în afacerile imobiliare ca agent sau broker este să achiziționați o franciză, cu alte cuvinte să vă afliați uneia dintre rețelele prezente în acest moment în România. Răzvan Cuc este, alături de soția sa, directorul regional al unei astfel de rețele, RE/MAX România, însă cei doi nu au lucrat dintotdeauna în acest mod.

Răzvan Cuc a intrat în real estate după ce a făcut un exit dintr-un business în domeniul retailului de telefonie mobilă. El s-a alăturat soției sale, Ramona, în agenția imobiliară pe care aceasta o conducea, una dintre cele mai cunoscute din Cluj-Napoca. Cei doi au decis să dezvolte o rețea și, după ce au încercat să dezvolte brand-ul pe care deja îl aveau, au hotărât că este mai bine să se afilieze unei rețele internaționale. După o perioadă de studiat piața, ei au ales RE/MAX, companie internațională prezentă, la acel moment, în România. Cei doi au devenit directori regionali anul trecut.

Așadar, agenția fondată de Ramona Cuc se numără printre agențiile independente care au ales să se alăture rețelei RE/MAX – acest mod de a te afilia rețelei se numește conversie; 60% din agențiile care operează în prezent sub acest brand în România sunt conversii. La nivel european, situația este exact invers: cei mai mulți dintre francizați sunt antreprenori care provin din alte industrii și hotărăsc să pună bazele unui start-up în imobiliare.

Indiferent din care categorie fac parte – agenție independentă cu experiență pe piață sau antreprenor la început de drum în real estate – cei care se afiliază rețelei RE/MAX au de făcut o investiție. Cât costă să te afiliezi rețelei RE/MAX?

„În cazul RE/MAX, costul achiziţiei unei francize este variabil, pornind de la 7.000 de euro net, şi aduce cu sine avantaje care îi ajută pe antreprenori să pătrundă pe piață cu o ofertă completă pentru clienți. Printre cele mai importante se numără afilierea la o reţea de top, locală şi globală, accesul la o platformă CRM de listare a proprietăţilor performantă, oferirea de suport de marketing şi accesul la programele Academiei RE/MAX pentru agenţi si Broker Owneri”, a mai spus Răzvan Cuc.

Acesta a subliniat că, prin afilierea la reţeauaRE/MAX, francizele beneficiază de un sistem de promovare a proprietăţilor integrat la nivel mondial şi de încredere ridicată în rândul clienţilor. În cadrul francizelor RE/MAX, toți agenţii au nevoie de certificări, pe care le pot obţine în urma a minim 150 de ore de training, brokerii având nevoie de cel puţin 200 de ore de trening specific.

Răzvan Cuc a mai afirmat, de asemenea, că dincolo de achiziţia în sine a francizei cu un cost de cca. 7.000 de euro net, afilierea la reţeaua RE/MAX mai presupune şi o redevenţă lunară procentuală din venituri şi una fixă administrativă.

„Plata acestor comisioane lunare de către francizele RE/MAX oferă ownerului agenţiei suportul întregii reţele. Astfel, acesta primeşte o consultanţă complexă şi completă pentru dezvoltarea business-ului, consiliere de marketing şi instrumentele sale de promovare sunt permanent îmbunătăţite, în linie cu dezvoltarea întregii reţele”, a mai spus reprezentantul companiei.