CPI Brașov: Ce este situația ”Win-Win-Win”?

Colaborarea dintre agenți a fost unul dintre cele mai dezbătute subiecte la Clubul Profesioniștiolor în Imobiliare din Brașov.

Colaborarea dintre agenții imobiliari a fost unul dintre subiectele ”fierbinți” dezbătute de participanții la evenimentul ”Clubul Profesioniștilor în Imobiliare” de la Brașov, primul din seria de toamnă CPI. De notat este că aspectul colaborării a fost adus în discuție de către agenții imobiliari din sală, nu de către organizatori, ceea ce denotă, încă odată, necesitatea acestui tip de relație profesională.

CPI Brasov win-win”CPI s-a născut din încercarea Imobiliare.ro de a sprijini colaborarea pe piața imobiliară din România. În București am mers lunar și s-au legat prietenii între oameni care înainte nici nu voiau să audă unul de altul,iar în timp s-a ajuns la rezultate”, a spus Alis Brebu, coordonatoarea seriei de manifestări CPI. ”În Timișoara am avut un feedback foarte puternic legat de acest subiect, oamenii s-au cunoscut mai bine la CPI și au și ajuns la rezultate. Cu cât vor fi maimulți dintre voi care vor pune «osul la treabă» în această direcție, cu atât se va închega mai bine această comunitate și va fi mai puternică. Unul dintre lucrurile pe care le vom face în acest an este CPI de la București, un eveniment național la care vom lansa Premiile Imobiliare.ro, iar unul dintre ele va fi pentru colaborare. Vrem să arătăm că poate exista colaborare și că poate duce la situație win-win. În curând vom veni către voi cu un formular de aplicare pentru premii.”

Și pentru că a venit vorba despre situații câștigătoare pentru toate părțile implicate, este important să notăm că despre o astfel de relație, denumită ”win-win-win”, a vorbit și Radu Andrei, product manager agenții în cadrul Imobiliare.ro, în prezentarea pe care a susținut-o la CPI Brașov.

Încredere, loialitate, prosperitate. Aceștia sunt cei trei piloni pe care se sprijină relația câștigătoare pentru agenții imobiliari, vizitatorul Imobiliare.ro și portalul însuși.

CPI, care grupează atât seria de evenimente, cât și platforma editorială cpi.imobiliare.ro, reprezintă una dintre direcțiile abordate de Imobiliare.ro pentru o construi o relație câștigătoare tripartită între agentul imobiliar, vizitatorul site-ului și portalul propriu-zis.

Cei trei piloni ai acestei situații de tip ”Win-Win-Win” sunt ”Încredere”, ”Loialitate” și ”Prosperitate”. Radu Andrei, product manager agenții în cadrul Imobiliare.ro, a prezentat, în prima parte a CPI Brașov, rolurile fiecărei părți implicate în susținerea celor trei piloni.

Astfel, la capitolul ”Încredere”, agentul contribuie prin faptul că a trecut de la trecut de la prezența în ziar la prezența pe internet, de la anunțul simplu, la anunțul de calitate,foto slabe la foto de calitate HD, se diferențiază, își educă clienții, este interesat de evenimentele de dezvoltare profesională și personală precum CPI. În privința ”Loialității”, agentul contribuie prin construirea unor relații de durată cu clienții, în timp ce ”Prosperitatea” reiese din creșterea numărului de anunțuri în portal, din investiția pe care o face în dezvoltarea brand-ului propriu și în diferențiere. Astfel, în ultimii doi, numărul de anunțuri a crescut cu 57%, în timp ce numărul agențiilor partenere a crescut cu 34%, ajungând la peste 1.000.

Vizitatorii, al căror număr a crescut exponențial și susținut din momentul lansării portalului, au astăzi un comportament de căutare evoluat: se informează, citesc detaliile anunțului, petrec mai mult timp în site. În plus, vizitatorii folosesc instrumente avansate, precum Sugestia de preț (peste 350.000 de evaluări) sau imoAlerte (două milioane de mailuri pe lună). Important pentru agent, vizitatorul oferă feedback și generează lead-uri calificate. Loialitatea vizitatorului reiese din NPS-ul (Net Promoter Score, un instrument de măsurare a satisfacției clientului prin probabilitatea ca el să recomande serviciile mai departe) portalului Imobiliare.ro. În cazul portalului, NPS-ul este 41.Spre comparație, TripAdvisor are 36, Google 53, iar American Express – 41.

La capitolul ”Prosperitate”, vizitatorii se remarcă prin numărul în creștere (cu 30% mai mulți în perioada ianuarie-septembrie 2015 comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut și cu 56% mai mulți comparativ cu 2013) și prin accesarea în creștere a portalului prin dispozitive mobile (smartphone și tabletă) – 44% dintre accesări au venit, în ultimele 30 de zile, prin aceste terminale. Referitor la Brașov, contactele generate prin Imobiliare.ro au crescut cu 71% în perioada menționată față de intervalul similar din 2014 și cu 113% față de 2013.