Situația generată de pandemia de COVID-19 ar putea să ducă, în continuare, la apariția mai multor scenarii și tendințe la nivelul pieței imobiliare. Iată care ar fi acestea, în opinia lui Lorand Szasz, unul dintre cei mai apreciați experți în creșterea accelerată a firmelor din România.

1.Office sharing în cadrul companiilor

Ideea de hub cu spații de birouri era până acum populară în marile orașe, precum București sau Cluj-Napoca, în rândul start-up-urilor. După perioada de izolare impusă pe fondul măsurilor luate pentru combaterea COVID-19, este posibil ca tot mai multe firme să apeleze la astfel soluții. Optimizarea spațiilor de birouri ar putea fi pusă în prim-plan de acum înainte.

2. Mai puțin accent pe spațiile comerciale, mai mult pe depozite

E-commerce-ul a mers bine în perioada de izolare și este posibil ca unele firme din retail să își mute ușor, ușor activitatea în mediul online, să aibă nevoie de tot mai puțin spațiu comercial și de mai mult spațiu de depozitare pentru că de acolo vor livra produsele prin curier direct acasă la client.

„Acum, în perioada de pandemie, am fost obligați să cumpărătom online. Nu aveam alternativă. Nu cred neapărat că trendul o să rămână exact la nivelul la care a fost pe timpul pandemiei, dar pe termen mediu-lung o să vedem această tranziția spre mai multe spații de depozitare de unde livrăm și mai puține spații de vitrină, comerciale”, a explicat Lorand Szasz în cadrul unui webinar CPI la care au participat circa 200 de profesioniști în imobiliare.

3. Studenții pleacă de la cămin și optează pentru chirii individuale

„Dacă există o posibilitate de infectare mai mare acolo unde există multă interacțiune, atunci este posibil ca studenții să se reorienteze dinspre cămine spre chirii individuale. Dacă aș fi investitor imobiliar, pentru mine ar avea mult sens ceva în direcția aceasta, de a construi imobile de garsoniere gândite în special pentru studenți, care să fie foarte ușor de închiriat și în regim hotelier”, le-a explicat Szasz participanților la webinar.

CPI Webinar//partea I

 

4. Casele cu grădină, tot mai atractive

Perioada de izolare a adus în atenția multor români casele care dispun de grădină și oferă astfel un spațiu sigur în care te poți relaxa în aer liber. „E posibil să vedem un trend un pic mai crescator în acest sens. Posibil în zonele periferice ale orașelor pentru că zonele mai centrale sunt destul de scumpe și inaccesibile pentru majoritatea”, spune el.

5. Terenurile pentru cabane în zone retrase

Aceasta ar putea fi clar o tendință generată pe fondul COVID-19. „Vă fac o recomandare, nu căutați neapărat terenurile și zonele foarte, foarte scumpe. Oamenii bogați au deja cabane în zonele retrase. Oamenii din clasa medie ar putea să se gândească, în viitor – vreau un petic de pământ la munte, cu o mică cabană, unde să pot să mă retrag din diferite situații”, le-a mai spus Szasz participanților la CPI Webinar.

CPI Webinar//partea II

 

6. Ar putea să crească comisioanele agenților imobiliari

Dacă există orice tip de blocaj pe piață, atunci presiunea pusă pe proprietari să vândă este mai mare și ei vor fi mai dispuși să negocieze inclusiv comisionul agentului pentru a închide rapid tranzacția.

„Puteți să negociați în acest sens, evident cu etică. Nu vreți să profitați de oameni în perioada asta, ci vreți să îi ajutați. Că asta înseamnă un venit mai mare pentru voi pentru că aveți mai puține tranzacții cu comisioane mai mari este absolut normal, e o piață liberă să faceți acest lucru”, a punctat Szasz.

7. Contactless acasă, după pandemie

Vom vedea tot mai multe locuințe construite pentru segmentul medium-high dotate cu tehnologii de tip smart home, în care proprietarii vor putea să contoleze totul prin comandă vocală. „Știm că există deja această tehnologie și se folosește în anumite case, dar cred că va fi un trend crescător în perioada care urmează”, a mai explicat el.

8. Contactless în real estate

Agenții imobiliari ar putea să ofere servicii complete și să se ocupe de tot procesul de vânzare pentru clienții lor. Doar intri în imobil, îl vizionezi, dai un răspuns și de restul se ocupă agentul. „Văd un fel de full service, contactless service, în domeniul imobiliar. Mi-ar plăcea să văd agenți care să profite de acest trend și să reprezinte în special investitorii”, a mai spus Lorand Szasz.

Citește și: Ce fac dacă un client oferă 50.000 de euro pe o casă listată la 80.000 de euro? Trei traineri de top răspund

Citește și: Ce am învățat la CPI Webinar? Sute de profesioniști în imobiliare au participat la întâlnirile noastre online cu invitați de top

Citește și: Lecție de branding personal, cu Andy Szekely. „Dacă nu investești în branding, o să faci zero tranzacții în perioada asta”

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *