Light Dark

Birourile notariale din țara rămân în continuare deschise, se pot face programări inclusiv online, iar în cazuri speciale notarii pot veni și la domiciul.

Activitatea birourilor notariale continuă și în această perioadă, cu unele excepții, dar ca urmare a Ordonanțelor Militare nr. 3 și nr. 4, reprezentanții Uniunii Naționale a Notarilor Publici din România (UNNPR) au făcut o serie de recomandări celor care lucrează în domeniu.

În această perioadă, birourile notariale își pot desfășura activitatea după un program redus, cu programarea clienților prin telefon sau e-mail, pentru a evita aglomerația și pentru a se asigura astfel intervalul de timp necesar măsurilor de igienizare a biroului notarial între două programări. Excepție de la această regulă fac clienții care au termenele fixate deja înainte de instituirea stării de urgență, se menționează într-un comunicat emis de UNNPR.

Notarul trebuie, de asemenea, să îi aducă la cunoștință fiecărui client, în momentul programării, de necesitatea declarației pe propria răspundere care să justifice scopul deplasării la biroul notarial și trebuie să-i confirme clientului programarea, prin e-mail sau în formă materială.

În cazul persoanelor de peste 65 de ani care nu se pot deplasa la un birou notarial, notarul poate alege să meargă la domiciliul acestora, cu o programare și doar dacă există un motiv temeinic și urgent. În acest caz, notarul poate să solicite o adeverință medicală de la medicul de familie al clientului din care să rezulte că în locuință nu există persoane aflate în carantină sau o declarație pe propria răspundere a clientului cu privire la acest lucru.

Situația actualizată a birourilor notariale poate fi găsită online pe Camerele Notarilor Publici aferente fiecărei circumscripții teritoriale: CNP Alba Iulia, CNP Bacău, CNP Brașov, CNP București, CNP Cluj, CNP Constanța, CNP Craiova, CNP Galați, CNP Iași, CNP Oradea, CNP Pitești, CNP Ploiești, CNP Suceava, CNP Târgu Mureș și CNP Timișoara.

Activitatea ANCPI se desfășoară online

Notarii și persoanele fizice și juridice autorizate pot transmite acum online versiunile electronice ale actelor notariale sau administrative, ale hotătârilor judecătorești, dar și ale altor documente asociate dosarelor de recepție cadastrală și înscriere în cartea funciară, cu verificarea existenței semnăturii electronice.

Angajații Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară și cei ai oficiilor de cadastru și publicitate imobiliară pot aplica semnătura electronică, cu certificat calificat pe documentele generate de sistem, precum extrase de carte funciară sau de plan cadastral, încheieri de carte funciară și referate, pentru a garanta autenticitatea acestora în circuitul civil.

În plus, a fost introdusă posibilitatea transmiterii online a ordinelor de plată, care dovedesc achitarea tarifului de către persoanele autorizate, pentru a permite înregistrarea cererilor de la distanță, prin e-mail sau prin poștă.

Citește și: De ce facilități poți beneficia în această perioadă? Recomandările ABI

Citește și: Aproape 5.500 de autorizații, eliberate pentru clădiri rezidențiale în două luni

Citește și: TOPUL VÂNZĂRILOR în România. Peste 23.000 de imobile, în două luni, pentru București și împrejurimi