O nouă organizație menită să reunească branduri de succes de pe piața imobiliară și să depună eforturi susținute pentru educarea celor care activează în domeniu, dar și în vederea standardizării acestuia și a îmbunătățirii percepției clienților despre cei din breaslă, a fost lansată recent. Este vorba despre Comunitatea Elitelor Imobiliare din România (CEIR), fondată de trei dintre cei mai importanți jucători din real estate-ul românesc – Blitz, Eugene Estate și Inter Imobiliare. Iată ce cred reprezentanții principalelor portaluri imobiliare din țară despre această inițiativă.

La evenimentul de lansare au fost invitați să participe reprezentanții celor mai reprezentative portaluri cu anunțuri imobiliare din România, mai exact Adrian Erimescu – CEO-ul Imobiliare.ro, platformă cu circa 1,7 milioane de vizitatori unici pe lună,  Mihai Sava – Business Manager Storia.ro și OLX imobiliare, și Cosmin Ghinea – Director General Lajumate.ro.

Aceștia au luat parte la panelul de discuții ”Avantajele unei comunități a elitelor imobiliare din România”, moderat de Dan Țiganu, Chief Sales Officer al Eugene Estate, și și-au împărtășit, printre altele, opiniile despre inițiativa de lansare a CEIR.

Adrian Erimescu a explicat că, din punctul său de vedere, îmbunătățirea performanțelor celor care lucrează în domeniu și punerea unor servicii de cât mai bună calitate la dispoziția clienților este o rețetă care va oferi mereu cele mai bune rezultate.

„Noi avem un efort început în urmă cu 10 ani în a facilita întâlnirea oamenilor din piață, în a facilita creșterea nivelului profesional și a awarness-ului legat de îmbunătățirea serviciilor pe care le oferim clienților și mă bucură foarte mult inițiativa aceasta. Cred că va face diferența în piață. Uitându-mă la viziunea și la valorile CEIR, am văzut că îmbunătățirea performanței agenților din aceste companii este un obiectiv. Acest lucru înseamnă servicii mai bune pentru consumator și niciodată nu va da greș”, a declarat CEO-ul Imobiliare.ro.

„Din punctul meu de vedere, aceasta este calea – serviciile mai bune către consumator înseamnă business mai bun și companii mai sănătoase”, a mai adăugat el.

Vorbind despre demersurile realizate pentru susținerea comunității, Adrian Erimescu a adus aminte despre inițiative Imobiliare.ro precum Clubul Profesioniștilor în Imobiliare (CPI), care doar anul trecut a reunit 1.000 de profesioniști în real estate la evenimentele regionale organizate în șase dintre principalele orașe ale țării – Timișoara, București, Constanța, Brașov, Iași și Cluj-Napoca, respectiv 450 de reprezentanți ai agențiilor imobiliare și ai dezvoltatorilor la ediția națională.

„Noi suntem într-o relație de parteneriat de 20 de ani cu agențiile imobiliare din România și cu cei trei fondatori colaborăm de când există companiile. Mai mult, în ultimii 10 ani, ne-am întâlnit la CPI, am căutat împreună soluții și am identificat problemele pieței. Am vorbit despre acel 30% tranzacții prin agenții în ultimii cinci ani și cred că ce se întâmplă acum cu această inițiativă este o urmare absolut firească, un pas natural. Consider că este de datoria noastră să luăm problemele despre care tot am vorbit și să lucrăm apăsat pe ele. Din partea noastră există tot sprijinul”, a spus Erimescu.

Acesta a ținut să sublinieze, de asemenea, forța de comunicare către consumatori pe care o au principalele portaluri de profil invitate la lansarea CEIR și importanța unui standard cât mai ridicat pentru realizarea unor recomandări în masă. „Cred că este important să facem promisiuni pe care le putem ține. Suntem de acord să susținem comunicarea unui standard pe care membrii CEIR îl respectă, câtă vreme acesta este respectat și există o mecanică de control pe el pentru a asigura consumatorul că este respectat”, a conchis el.

Numărul mult mai scăzut de tranzacții în care sunt implicați agenții imobiliari în România comparativ cu alte țări din străinătate a fost adus în discuție și de Mihai Sava, Business Manager Storia.ro și OLX imobiliare, acesta ținând să sublinieze importanța sporirii calității serviciilor oferite clienților și a educării pieței.

„Undeva la o treime din tranzacții trec prin agenții imobiliare, restul sunt direct de la proprietar. Trebuie să ne întrebăm – de ce există acest decalaj? Acum, sigur, este vorba despre mulți factori aici. Unul este probabil legat de cadrul de reglementare, altul de nivelul de educație al consumatorilor din România, de puterea lor de cumpărare. Cu siguranță există și un element legat de valoarea adusă de intermediarii tranzacțiilor, deci de agențiile imobiliare, și, foarte important, de percepția cumpărătorilor și a vânzătorilor legată de această valoare adăugată. Este clar că o inițiativă precum CEIR și o comunitate care are ca obiectiv educarea agenților imobiliari și creșterea nivelului serviciilor, nu va face decât să contribuie la reducerea acestui decalaj”, a explicat Sava.

Acesta a mai adăugat că platformele pe care le reprezintă își propun să faciliteze realizarea de conexiuni relevate între vânzători și cumpărători și că în momentul în care una dintre părți încearcă să devină mai profesionistă și întreprinde eforturi pentru a-și spori nivelul serviciilor oferite și tranzacțiile încheiate vor fi mai multe la număr și mai de calitate.

Mihai Sava a vorbit despre înființarea CEIR și strict din perspectiva platformelor de anunțuri imobiliare. „Am făcut un studiu recent în rândul cumpărătorilor de proprietăți imobiliare și am aflat că 80% dintre ei consideră că interacțiunea pe care o au cu vânzătorii este un factor important care se reflectă asupra imaginii pe care ei o au despre platformă. Cu alte cuvinte, cu cât interacțiunea dintre vânzători și cumpărători este una mai de calitate, cu atât crește și percepția asupra platformei imobiliare. Deci, prin educarea pieței și prin creșterea calității interacțiunilor, este clar că vor exista și beneficii pentru business-ul nostru. În concluzie, salutăm decizia de a da naștere acestei comunități și așteptăm cu interes să vedem ce inițiative aveți”, a completat el.

Cosmin Ghinea, reprezentantul unei platforme lansate cu doar câțiva ani în urmă, și-a arătat la rândul său susținerea pentru noua comunitate dedicată elitelor din imobiliare.

„Abordarea noastră este relativ simplă. Noi încercăm să construim în acest moment, drept urmare ne uităm atât la cumpărător, cât și la vânzător. Obiectivele nostre în perioada următoare sunt strict legate de a construi servicii adăugate pe care să le punem într-o experiență a consumatorilor, deci o comunitate a elitelor, pentru noi, este exact de ce avem nevoie mai departe să construim”, a declarat Ghinea la evenimentul de lansare al CEIR.

Fondatorii CEIR își doresc ca organizația să depășescă zece membri și să înceapă să organizeze evenimente, cursuri și workshop-uri până la finele lui 2019, iar până în 2021 ei își propun ca asociația să depășească 30 de membri ce vor lucra împreună pentru facilitarea reglementării domeniului imobiliar.

Orice jucător din domeniu care demonstrează că a obținut rezultate remarcabile poate să aplice pentru a intra în această organizație, indiferent de sistemul de lucru agreat, intermediere sau reprezentare exclusivă.

Printre cerințele pe care trebuie să le îndeplinească, în schimb, companiile care vor să adere la asociație se numără o vechime de cel puțin 3 ani pe piață și o echipă compusă din 10 sau mai mulți agenți imobiliari. Înregistrarea unei cifre de afaceri de peste 30.000 de euro/an pe fiecare agent imobiliar care activează în cadrul companiei este un alt criteriu luat în considerare.

Nu este de neglijat nici imaginea brandului în cauză în mediul online. Astfel, pentru a putea deveni membru CEIR, o agenție trebuie să aibă un rating pe Facebook și Google de peste 4*.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *