Light Dark

Am stat de vorbă cu Ramona Andreica, director general al Axa Domenii International, despre activitatea companiei în prima jumătate a lui 2015.

Ramona AndreicaPotrivit dexonline.ro, plusvaloarea înesamnă „mărirea valorii unui bun care n-a suferit transformări materiale”. Interesant este că acest concept, folosit astăzi pe scară largă în economia capitalistă, a fost folosit şi în doctrina marxistă, desemnând “valoare nou-creată de către muncitori în procesul de producție peste echivalentul valorii forței lor de muncă și însușită gratuit de către capitalist”.
Revenind în societatea capitalistă românească a anului 2015, am stat de vorbă cu Ramona Andreica, director general al companiei imobiliare Axa Domenii International, despre activitatea din 2015. Am vorbit şi despre plusvaloare, însă mai mult despre cum ajungi să o creezi.
CPI: Cum ați descrie, din punct de vedere al activității profesionale, prima jumătate a acestui an?

Ramona Andreica, director general Axa Domenii International: În 2015 am continuat ca și în 2014 să ne ocupăm doar de oferte în exclusivitate, dar 2015 s-a diferențiat de anul precedent prin creșterea gradului de provocare oferit de majoritatea vânzărilor, apărând situații legate de actele de proprietate fără precedent în cei 11 ani de imobiliare, de situații particulare ale vânzătorilor (nevoi și probleme dificile – executări silite, câte 3 tranzacții în lanț cu termene presante de eliberare și de tranzacționare etc), situații care ne-au stimulat să ne ridicăm la nivelul așteptărilor și să ducem la bun sfârșit tranzacții elaborate .

Am crescut accentul pus pe coaching și training, lucru care s-a tradus în creșterea comisioanelor pe care le-am încasat de la clienți, fapt ce ne-a convins că ceea ce se cere în piață nu este o politică de dumping a comisioanelor, ci un plus de valoare demonstrat în relația cu clienții.

Prima jumătate a acestui an s-a remarcat printr-o creștere cu aproximativ 20% a numărului de lead-uri de cumpărători, aproximativ 750 de clienți/luna față de 630/luna în 2014 .

CPI: Cum a evoluat numărul de vizionări în primele șase luni din 2015 comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut? Dar cel al tranzacțiilor?

Ramona Andreica: Numărul de vizionări per agent a scăzut, prin accentul pus pe training am reușit să ducem la nivel de excelență precalificarea clienților, am obținut o mai bună înțelegere a criteriilor de căutare, a nevoilor de cumpărare și a istoricului de negociere ale fiecărui client și ne-am atins astfel obiectivul de scădere a numărului de vizionări corelat cu creșterea ratei de conversie în tranzacții .

Numărul tranzacțiilor a crescut în 2015 cu 30% față de aceeași perioadă din 2014, rezultat pe care îl atribuim creșterii echipei de agenți pe teren, marketingului mai focusat, investiției crescute în training și coaching, creșterii numărului de recomandări din partea clienților mulțumiți.
Din perspectiva componenţei tranzacțiilor, am observat diferențe în 2015 față de 2014. De exemplu, garsonierele au reprezentat 10,5% față de 5,5%, două camere – 38% față de 33%, trei camere – 45 % față de 50 %, patru camere – 3,5% față de 5,5% , case și terenuri – 5,5 % față de 3,5%.

CPI: Ce ne poți spune despre cerințele clienților, spre ce tip de locuințe s-au îndreptat în primele șase luni ale acestui an?
Ramona Andreica: Anul 2015 a adus o orientare a cumpărătorilor către locuințe parțial renovate, locuibile, în detrimentul celor nerenovate, chiar dacă prețul era corespunzător, un accent pus pe distanțe de maximum cinci minute de mers pe jos până la metrou, o reapariție a categoriei micilor investitori care caută să cumpere garsoniere pentru a le închiria (rezultat al dobânzilor foarte mici la depozitele bancare).
Clienții sunt mult mai determinați în a cumpăra, cu criterii foarte clare de căutare, imobile după cutremur, decomandate, cu vedere către o zonă liniștită.
O tendință extrem de interesantă, pe care nu am anticipat-o și în contrast cu anii precedenți este evitarea blocurilor de patru nivele din cauza lipsei liftului, în zone extrem de căutate precum Vitan Mall, Titan, chiar și Aviației. Am sesizat o creștere a timpului de vânzare la acest tip de imobil la aproximativ patru luni, de la 45 de zile.