Nu se poate pune problema unei prăbușiri a pieței imobiliare, oferta nu poate fi excedentară având în vedere intenția de cumpărare a clienților de la ora actuală, iar încetinirea ritmului vânzărilor din ultima perioadă nu se va perpetua pe termen lung, urmând să fie depășită, cel mai probabil, începând cu luna martie, consideră Alin Mihalache, unul dintre fondatorii companiei de dezvoltare imobiliară DA Vinci Group Development.

piata imobiliara evolutie 2019

„Nu cred că e chiar așa. Prăbușire înseamnă pentru mine un dezastru, Apocalipsă. Nu există așa ceva în piața imobiliară. Cred că este doar o reașezare a modului în care oamenii gândesc despre acest produs, despre nevoie și așa mai departe”, a declarat Alin Mihalache referindu-se la opiniile negative apărute în ultima perioadă pe acest subiect în media.

„Vânzările au avut un recul, pot să recunosc acest lucru. Suprapunerea momentului în care au apărut acele informații negative cu sfârșitul de an, care oricum este o perioadă în care se vinde mai puțin, cred că a avut o influență majoră în abordarea clientului”, a mai adăugat fondatorul companiei de dezvoltare imobiliară care are, în prezent, în construcție trei blocuri în Capitală.

Mihalache a mai explicat în cadrul unei emisiuni ZF Live că modul în care oamenii sunt influențați de informațiile din piață este unul punctual, că decelerarea ritmului vânzărilor este, în opinia sa, una trecătoare și că lucrurile se vor schimba începând cu luna martie.

Dezvoltatorul a mai menționat și că o decizie se ia în rândul clienților într-o perioadă de 3-5 săptămâni, din analizele pe care le are la dispoziție, dar și că în cazul locuințelor scoase de companie pe piață avansul este de cel puțin 20%, fapt ce poate limita accesul la acestea.

banner cpi gala

El a declarat, de asemenea, că în această decizie este implicată inclusiv poziția agentului și modul în care prezintă acesta locuințele posibililor cumpărători. Componenta de marketing nu trebuie trecută nici ea cu vederea.

„Noi lucrăm acum cu două companii specializate, una de vânzări și una de marketing. E clar că pe zona de marketing trebuie să fim foarte atenți și din ce în ce mai inteligenți și mai expresivi pentru că se lucrează la detalii. Dacă nu ești atent o lună, ai șansa ca acesta să fie motivul (n.r. ritmului de vânzare încetinit)”, a declarat Alin Mihalache.

Ownerul DA Vinci Group Development a mai spus că targetul companiei este de a vinde 10-12 apartamente pe lună, că se caută, în principal, apartamente cu 2 sau 3 camere și că a remarcat că atenția cumpărătorilor la detalii legate de finisaje este din ce în ce mai crescută.

Citește și: Dezvoltator din Capitală: Nu se pune problema unei crize imobiliare, prețurile nu au unde să scadă. Iată ce argumente aduce

Citește și: De ce se așteaptă unii analiști la o creștere temperată a prețurilor locuințelor în 2019 în marile orașe

Citește și: „Cel mai puternic impact pozitiv în comunitate”, unul dintre cele 11 trofee pe care le pot câștiga dezvoltatorii la Gala Profesioniștilor în Imobiliare 2019. Intră și tu în concurs!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *