După terminalul multimodal Străulești, un nou proiect de infrastructură vine în ajutorul locuitorilor din nord-vestul Bucureștiului și din Mogoșoaia. Când vor fi demarate lucrările și cât vor dura

Un nou proiect care are ca obiectiv fluidizarea traficului în nord-vestul Capitalei se află cu un pas mai aproape de a deveni realitate. Este vorba despre Pasajul Mogoșoaia care ar urma să fie amplasat pe Centura București, la intersecția acesteia cu DN 1A.

pasajul mogosoaia

Atât zona Străulești din nord-vestul Bucureștiului, cât și localitățile învecinate – Mogoșoaia și Buftea – s-au dezvoltat semnificativ pe segmentul rezidențial în ultimii ani și au înregistrat astfel o creștere importantă a populației. Traficul a ajuns să fie destul de intens în această parte a orașului, în special la orele de vârf. Unul dintre proiectele care ar urma să ajute la fluidizarea traficului rutier din centura orașului, între autostrada A1 și DN2, este cel al Pasajului Mogoșoaia. Acesta ar urma să aibă o lungime totală de 112,6 metri, 4 deschideri și 2 benzi pe sens.

Procesul de evaluare pentru ofertele depuse pentru realizarea sa a ajuns la final, iar contractul a fost atribuit de către autorități celor de la Strabag SRL.

„Ofertantul desemnat câștigător este SC STRABAG SRL, cu prețul de 32.259.665,70 lei fără TVA”, se anunță într-un comunicat de presă.

„Realizarea contractului presupune proiectarea și execuția lucrărilor de construire a <Pasajului Mogoșoaia de pe Centura București peste DN 1A> între km 66+540 – km 67+340  care  include rampa de urcare (km 66+580 – km 66+810) și rampa de coborâre (km 66+920 – km 67+150), pasajul superior peste DN 1A, precum și breteaua de acces 7 (km 66+870 – km 67+340) și breteaua de acces 8 (km 66+870 km 67+280)”, se explică în același comunicat.

Durata contractului va include 6 luni de proiectare, 24 de luni de execuție și o perioadă de garanție de 120 de luni, iar semnarea acestuia se va face după soluționarea eventualeloor contestații sau plângeri formulate în cadrul procedurii de atribuire.

Alte patru oferte au fost depuse pentru Pasajul Mogoșoaia de către Asocierile IMPLENIA BAUGESELLSCHAFT M.B.H – HIDROCONSTRUCTIA S.A., METABET CF S.A. – CONSITRANS S.R.L. – DALEX GRUP SRL, PST GROUP JSC – PST CONSTRUCTION WORKS SRL– ALPENSIDE SRL –TOTAL ROAD SRL și de către PORR CONSTRUCT S.R.L.

Terminalul multimodal Străulești, un alt proiect pentru zona de nord-vest a orașului

Un alt proiect care vine în ajutorul locuitorilor din zona Străulești, dar și a celor care fac naveta către București în fiecare zi din localitățile învecintate, Mogoșoaia și Buftea, este terminalul multimodal Străulești. El este unic în București și are ca obiectiv fluidizarea transportului de suprafață din această parte a orașului.

terminal multimodal straulesti

Lucrările au fost finalizate recent, iar terminalul dispune de 650 de locuri de parcare și de o sală de așteptare pentru cei care își vor continua călătoria cu transportul public de aici. Depoul Străulești, situat în zonă, are o suprafață de 14.000 de mp și dispune de 13 linii.

Ambele au fost finanțate de la bugetul de stat, cu o investiție de 160 de milioane de lei (fără TVA).

Citește și: Un proiect unic în Capitală vine în ajutorul locuitorilor din Străulești, Mogoșoaia și Buftea. Cum arată noul terminal multimodal al orașului

La sfârșitul lunii martie a anului trecut au fost deschise oficial și stațiile de metrou Laminorului și Străulești de pe Magistrala 4 Gara de Nord – Lac Străulești, extinzând astfel rețeaua de transport și sporind accesul către zona de nord-vest a orașului.

Jurnalist cu aproape 10 ani de experiență în presă online, media și comunicare, care s-a alăturat echipei Imobiliare.ro în 2017. Activitatea sa este orientată pe segmentul B2B, concentrându-se pe subiecte de interes pentru specialiștii din real estate și construcții, știri, analize și proiecte editoriale menite să evidențieze realitatea de la nivelul pieței. (Contact: corina.varlan@imobiliare.ro)