Povestea locurilor de parcare pare a fi una fără sfârșit, mai ales în București unde există circa 1,4 milioane de autoturisme înmatriculate, la care se adaugă și cele aflate în tranzit. Fie că vorbim despre locurile publice, cu sau fără plată, cele de reședință sau cele incluse în ansamblurile rezidențiale, mulți dintre locuitorii Capitalei ajung să aibă unele dificultăți la acest capitol. Sunt, inclusiv, cumpărători care vor să se mute într-un proiect nou construit, dar spun că prețul locului de parcare este mult prea „piperat”. Iată cum vede un dezvoltator cu trei ansambluri în Capitală și unul în Constanța problema locurilor de parcare și de ce consideră că este necesară o modificare a legislației.

Dezvoltatorii din Capitală sunt obligați să construiască un loc de parcare pentru fiecare apartament, plus 20% pentru vizitatori. Nu au însă posibilitatea de a vinde aceste spații către asociațiile de proprietari, iar cumpărătorii nu sunt obligați să le achiziționeze.

„Eu am un aviz de la Comisia Tehnică de Circulație, dovedesc că am construit aceste locuri de parcare. Ce fac cu ele după? Cum le dau asociației de proprietari? Legislația în domeniu spune că o asociație nu poate să dețină bunuri imobile, deci nu pot să le vând către asociația de proprietari”, a explicat în cadrul celui mai nou webinar CPI Antoanela Comșa, Directorul General al Gran Via România, dezvoltator activ de mai bine de 15 ani pe plan local.

„Eu sunt obligată să construiesc aceste locuri de parcare, dar clientul nu este obligat să le cumpere. Avem foarte multe discuții pe această temă mai ales cu tinerii sau cu cei care nu au mașină. Poate că actualul proprietar nu are mașină, dar dacă va dori să vândă cuiva care are, aici avem o problemă. Totodată, trebuie să ne gândim că sunt familii care au două mașini și, atunci, poți închiria locul de parcare”, a mai spus Comșa, dând și un exemplu. În proiectul Gran Via Park, ansamblu situat în Sectorul 6, în imediata vecinătate a mall-ului Plaza România, locurile de parcare se închiriază cu sume cuprinse între 300 și 400 de lei pe lună.

„Cred că ar trebui să fie obligatoriu inclus, atunci când clientul cumpără un apartament, să cumpere și un loc de parcare, cel puțin”, consideră ea.

„Avem cazuri, cum este proiectul din Timișoara 58, unde pentru ultima fază pot să vă spun că doar 30% din clienți au achiziționat și un loc de parcare. Mulți nu studiază zona la achiziția apartamentului să-și dea seama dacă, în momentul în care se vor muta, vor avea unde să parcheze mașina”, a ținut să sublinieze Antoanela Comșa.

Foto: ansamblul rezidențial Timișoara 58, dezvoltat de Gran Via România în București

Similar, în cazul ansamblului Aviației Apartments din zona de nord a orașului, pentru cele 241 de apartamente vândute noii proprietari au cumpărat doar aproximativ 150 de locuri de parcare.

Foto: proiectul Aviației Apartments situat în zona de nord a Capitalei

O situație diferită apare în proiectul Gran Via Park unde regulamentul asociației de proprietari este foarte strict, iar cei care parchează pe drumurile interioare au roțile blocate și trebuie să plătească o amendă. În acest caz, locurile de parcare sunt la mare căutare în rândul rezidenților.

Foto: parcare în complexul Gran Via Park aflat în Sectorul 6 a Capitalei

„Nu mai avem nici un loc de parcare disponibil. Avem clienți care sunt pe lista de așteptare să cumpere în faza următoare locuri de parcare, ei deținând două sau chiar trei mașini”, spune Comșa, menționând că în acest caz fie este vorba despre familii unde și copilul are o mașină, fie de persoane care au atât autoturisme personale, cât și de muncă.

Este, de fapt, scump un loc de parcare?

Cei care spun că locurile de parcare disponibile în cadrul ansamblurilor rezidențiale sunt scumpe trebuie să se gândească și la costurile pe care le implică realizarea acestora, spune reprezentanta dezvoltatorului care a investit, până acum, în proiectele din România peste 200 de milioane de euro.

„Toată lumea spune – Domnule, locul de parcare este foarte scump. Vrei să ai un profit foarte mare? Să câștigi foarte mult din locul de parcare? Ce nu înțeleg ei este că da, achiziționează un loc de parcare de 2 metri și jumătate pe 5, dar noi nu luăm mașina și o așezăm direct acolo. Ca să ajungem la el, avem nevoie de căi de acces, de căi de rulare, și atunci, în momentul în care se realizează aceste locuri de parcare și considerăm suprafața unui subsol împărțită la numărul efectiv de locuri realizate, o să constatăm că avem o medie de 30 de metri pătrați pentru un loc de parcare”, a explicat Antoanela Comșa în timpul webinarului.

„Să luăm minimum necesar. Dacă reușești să faci toate artificiile permise de lege ca să ajungi la un cost direct de 300 de euro, înmulțiți suma cu cei 30 de metri pătrați și o să vedeți că ajungeți la un cost direct al acestui loc de parcare de 9.000 de euro. Adăugați proiectare, taxe, cât revinde din teren și toate celelalte cheltuieli aferente unui proiect și o să vedeți că nu există un cost sub 10.500 de euro al unui loc de parcare. Și atunci, este normal ca eu să-l vând cu 11.000-12.000 de euro. Și aici nu discut de situații în care trebuie să fac o suplinire, niște piloți, pentru că trebuie să am două subsoluri, nu unul, și așa mai departe. Aceste costuri cresc și eu sunt nevoită să cresc, la rândul meu, costul locului de parcare”, a mai detaliat ea.

Citește și: Cum merg vânzările în proiectele Gran Via România? „Suntem asaltați cu telefoane și e-mailuri”

Citește și: Are proiecte cu sute de apartamente în București și Constanța. Soluția găsită de acest dezvoltator pentru a ține tot timpul pasul cu cerințele pieței

Citește și: Opinie Antoanela Comșa, Gran Via România – Pandemia, legislația și imobiliarele

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *