Dezvoltatorul Iulius, care a creat rețeaua națională Iulius Mall și a inaugurat anul trecut, alături de Atterbury Europe, proiectul Iulius Town cu cea mai mare investiție făcută în vestul țării, are acum planuri mari pentru Centrul Expozițional Romexpo din Capitală. 

Compania Iulius și Camera de Comerț și Industrie a României propun un proiect ce presupune transformarea Romexpo și integrarea sa în circuitul internațional. Romexpo ar urma să devină singurul centru expozițional din Europa care va fi complet integrat într-un proiect cu funcțiuni mixte.

Investiția ar urma să depășească 2,87 miliarde de euro și să se realizeze în mai multe etape.

„Proiectul propus reprezintă materializarea unei noi viziuni de dezvoltare pentru întreaga țară, care să ne reprezinte dincolo de granițe și să ne aducă aproape de Europa”, spune Iulian Dascălu, președintele companiei Iulius.

„Este un demers care depășește tot ceea ce am realizat până acum în materie de revitalizare urbană și care suntem convinși că va deveni un etalon internațional. Dezvoltarea aceasta este despre comunitate, simboluri românești și potențial autohton”, adaugă el.

Practic, aici ar urma să fie deschis primul Muzeu de Artă din România dedicat exclusiv sculptorului Constantin Brâncuși. O altă inițiativă în premieră națională ar fi cea a înglobării în proiect a unui Muzeu de Istorie Monetară și a celui mai mare Oceanariu din țară, potrivit informațiilor publicate de Camera de Comerț și Industrie a României.

Pavilionul central ar urma să fie reconfigurat în Sala multifuncțională George Enescu. Tot prin reconfigurarea și modernizarea pavilioanelor expoziționale Romexpo va fi obținut Centrul de Conferințe și Congrese. Ca funcțiune complementară centrului expozițional va fi realizat și un hotel de 5 stele.

Proiectul include un parc central, grădini înierbate, alei de promenadă, esplanadă și piațete. Noul parc, care ocupă 30% din suprafața proiectului, va face o legătură directă cu Parcul Regele Mihai I al României (fost Herăstrău) și va realiza o conexiune verde de la Piața Charles de Gaulle până în inima proiectului.

Dezvoltarea include investiții în noi soluții de modernizare a infrastructurii rutiere și pietonale și creșterea conectivității urbane. Se ia în considerare crearea unor noi artere rutiere, lărgirea unor benzi de circulație, crearea unor piste pentru biciclete și realizarea celei mai mari parcări din România, care ar urma să cuprindă peste 12.000 de locuri, subterane și supraterane.

Componenta office va concentra principalele companii multinaționale din segmentul tech și nu numai și va genera crearea a peste 30.000 de noi locuri de muncă. Alte 2.000 de locuri de muncă sunt estimate pentru perioada construcției.

Un ansamblu de retail va completa conceptul de lifestyle center și va cuprinde branduri premium, zone de servicii, cele mai noi concepte de entertainment și petrecere a timpului liber. Proiectul include cel mai mare spațiu destinat producătorilor și comercianților autohtoni, într-un concept de fresh market dezvoltat în premieră în România. Va fi accesibil, de asemenea, un centru al antreprenoriatului românesc, unic în țară.

Citește și: Aproape 2.300 de autorizații de construire, eliberate în aprilie

Citește și: România, pe primul loc în topul european. Creșteri semnificative la nivelul lucrărilor de construcții

Citește și: One United Properties: vânzări de 5 milioane de euro în luna aprilie, pe timp de pandemie

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *