Light Dark

Marii jucători din domeniul rezidențial nou vorbesc de reapariția investitorilor de portofoliu.

comisionul agentuluiNu vă imaginați că marile fonduri de investiții se năpustesc deodată asupra rezidențialului românesc, cu intenția de a cumpăra ”la pachet” mii de apartamente. Nu vă gândiți nici măcar la nume precum au fost, în trecut, Benevo și Romania Invest.

Gândiți la nivel redus, de două-trei apartamente achiziționate pentru a fi închiriate ulterior. Este tipul de investitor de portofoliu pe care-l descriu marii jucători din domeniu. După ce am auzit, la tIMOn, de la Alina Necula, head of marketing & sales în cadrul Adama, parte a Immofinanz, de achiziții făcute de astfel de investitori în Copou Bellevue din Iași, la un randament cuprins între 7% și 10% pe an, astăzi am primit vești de la un alt jucător mare din domeniul rezidențial, Cosmopolis.

Astfel, 25 de locuințe au fost vândute în acest an în cadrul proiectului rezidențial Cosmopolis prin produsul ”Business la cheie”, adresat micilor investitori. ”Business la cheie” a fost lansat de către Coldwell Banker Affiliates of Romania, manager și agent exclusiv al proiectului Cosmopolis, și se adresează persoanelor care doresc să cumpere una sau mai multe locuințe cu scopul de a le închiria ulterior.

“Am sesizat că investitorii s-au întors în piața imobiliară și am decis să lansăm un produs care să li se adreseze. Nu vorbim de un număr la fel de ridicat ca în perioada 2005-2008 dar există persoane care dispun de resurse financiare și care doresc o investiție sigură, o investiție care să le aducă un randament anual superior celui oferit de, spre exemplu, un depozit bancar”, declară Gabriel Voicu, director New Homes division în cadrul Coldwell Banker Affiliates of Romania.

Toate locuințele vândute prin ”Business la cheie” au fost deja închiriate, la niveluri lunare de aproximativ 300 de euro pentru o garsonieră, aproximativ 350 de euro pentru un apartament cu două camere, aproximativ 400 de euro pentru un apartament cu trei camere si de la 550 de euro pentru o vilă.

Cea mai mare parte a cumpărătorilor care au accesat produsul ”Business la cheie” au cumpărat două – trei locuințe, cea mai mare tranzacție fiind reprezentată de cumpărarea unui pachet de șase apartamente. ”Acești cumpărători sunt antreprenori sau persoane care ocupă funcții de management, care au economii sau au realizat recent diferite tranzacții” explică Gabriel Voicu. Randamentul anual în euro al achiziției unei locuințe prin ”Business la cheie” poate ajunge la 9%, în funcție de numărul de locuințe achiziționate și de variantele de mobilare alese.