Planurile de creștere numerică a RE/MAX România – ca cifră de afaceri, număr de birouri și agenți – sunt dublate de efortul de educare și formare a celor care activează în branșă.

Razvan Cuc REMAX Romania crestere de 10 ori a cifrei de afaceri in 5 ani

Pentru anul 2019, reprezentanții RE/MAX România estimează o creștere a cifrei de afaceri de aproximativ 10 ori față de anul 2014, până la 4,2 milioane de euro. Până la finele anului curent, reprezentanții rețelei estimează atingerea unui număr de circa 55 de birouri francizate, cu 500 de membri și aproximativ 3.700 de tranzacții încheiate. Planurile pe termen mediu vizează atingerea unui număr de 110 francize până în 2023, cu circa 1.000 de agenți afiliați, în paralel cu activitățile deja consacrate de educare și formare a celor care activează în branșă.

Trei birouri și 30 de agenți în 2014

De menționat este că subsidiara autohtonă a master-francizei RE/MAX a fost preluată de actualul management, în frunte cu omul de afaceri Răzvan Cuc (foto), în urmă cu cinci ani, moment în care aceasta cuprindea o rețea de trei birouri și circa 30 de agenți. La finele anului 2014, compania înregistra o cifră de afaceri de 430.000 de euro (cumulată pe toate francizele), respectiv 400 de tranzacții.

„Aceste creșteri spectaculoase reprezintă, în primul rând, reflexia încrederii pe care brandul RE/MAX o inspiră atât clientului final, cât și investitorului în franciză. Bineînțeles, ultimii cinci au fost plini de oportunități pentru întreaga piață imobiliară, lucru care ne-a ghidat direct proporțional și ascendent activitatea, însă cifrele care fac diferența se datorează capacității unui brand mondial de a crea standarde într-o piață în formare, precum și de a atrage și forma oameni pasionați.”

Răzvan Cuc, Președintele RE/MAX România

Peste 80% din tranzacții sunt pe rezidențial

Potrivit datelor RE/MAX, segmentul rezidențial a cunoscut în ultimii ani cea mai mare creștere ca pondere în totalul tranzacțiilor la nivel de rețea. Astfel, dacă în 2014, circa 59% dintre intermedieri aveau ca obiect locuințe, la nivelul lui 2018 segmentul rezidențial a ajuns la aproximativ 81% din totalul tranzacțiilor realizate de agenții RE/MAX. Restul de 19% cuprinde: 7% terenuri, 5% office, 4% comercial și 3% industrial.

Cea mai mare proprietate tranzacționată în ultimii ani este un spațiu industrial din Sibiu, care a fost vândut cu 2,53 milioane de euro. În topul celor mai mari intermedieri se numără, de asemenea, două terenuri din Cluj-Napoca (unul de 2,5 milioane de euro, iar celălalt de 1,96 milioane de euro), un spațiu industrial din Cluj (1,6 milioane de euro) , precum și un apartament în București (1,5 milioane de euro).

Profilul francizatului RE/MAX

Statisticile la nivel de rețea arată că 42% dintre francizații RE/MAX România au vârste cuprinse între 20 și 30 de ani, aceștia fiind urmați de categoria de vârstă 30-40 de ani (în proporție de 33%), dar și de cei având între 45 și 55 de ani (25% din total). De menționat este că majoritatea celor care și-au deschis un birou sub brandul RE/MAX sunt bărbați (circa 67%), dar și că doar 20% dintre francizați au experiență anterioară în domeniul imobiliarelor. În topul orașelor cu cele mai multe birouri se numără București, Cluj, Timișoara și Sibiu – acolo unde au fost înregistrate, în ultimii ani, cele mai rapide creșteri în ceea ce privește și volumul de tranzacții.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *