2018 vs 2019: Ce se va întâmpla cu prețurile anul viitor și care va fi atuul dezvoltatorilor? Daniel Tudor, CEO The Concept: Vești proaste vin de la cei care nu sunt pregătiți să facă față provocărilor

Calitatea va fi atuul dezvoltatorilor în 2019. Astfel, prețurile locuințelor situate în zone de maxim interes, în ansambluri ce dau dovadă de un nivel ridicat de calitate, ar urma să scadă doar temporar pentru atrage o cerere și mai mare, în timp ce în cazul celor slab calitative, aflate în zone cu probleme de infrastructură sau fără acces la facilitățile orașului ne putem aștepta la corecții de preț chiar și de 15%, este de părere Daniel Tudor, fondator și CEO al The Concept Real Estate Advisers. Iată ce spune acesta despre apariția crizei vehiculate în ultimul timp, despre zonele vedetă din Capitală și despre obiectivele companiei de consultanță imobiliară pentru anul viitor.

Daniel Tudor the concept

„O corecție de până la 15% a prețurilor este posibilă în proiectele aflate în zone fără infrastructură și cu acces prost către facilitățile orașelor. De asemenea, este posibilă, și deja se întâmplă, în ansamblurile construite la un nivel de calitate scăzut. În schimb, ansamblurile aflate în zone bune, aproape de hot areas, cum ar fi, de exemplu în București, Unirii sau Aviației, nu vor fi afectate. Cel mult pot apărea promoții temporare de până la 5%-7% care să atragă mai multă cerere pe termen scurt”, ne-a declarat Daniel Tudor.

„Celor care prevestesc vremuri grele, le transmit să se pună pe treabă și să vadă ce pot îmbunătăți la munca lor, astfel încât să valorifice potențialul de creștere economică pe care România îl are și care deja se manifestă. E ușor să dai vina pe alții – Guvern, economie, UE – mult mai greu în schimb să reușești, așa că e natural să apară și vești negative de la cei mai puțin pregătiți să facă față provocărilor”, a mai adăugat acesta.

CEO-ul The Concept a ținut, totodată, să sublinieze faptul că ciclurile economice vor exista întotdeuna, atât timp cât instrumentul de creditare funcționează, dar și că pe termen lung este importantă productivitatea.

„Înapoi la treabă. Avem o țară extrem de frumoasă, cu oameni muncitori, capabili de performanță, și trebuie să valorificăm acest potențial”, este îndemnul lui Tudor pentru cei care activează în real estate.

Unirii, Militari și Berceni, printre zonele bucureștene de interes în 2019

CEO-ul companiei de consultanță imobiliară, activă pe piața locală de șapte ani, ne-a vorbit și despre principalele zone de interes din Capitală și jurul orașului pe parcursul anului viitor, atât pentru cumpărători, cât și pentru dezvoltatori. Una dintre cele mai populare va fi, în opinia sa, zona centrală Unirii-Timpuri Noi-Tineretului, iar în nord Aviației-Pipera-Tunari-Otopeni.

Grozăvești-Giulești va fi, de asemenea, o vedetă a anului alături de cartierul Militari.

Prelungirea rețelei de metrou cu încă o stație, anunțată de Primăria Sectorului 4 pe magistra 2, va aduce în atenția cumpărătorilor și a dezvoltatorilor zona Berceni, marcată deja în ultimii ani de o transformare semnificativă la nivelul segmentului rezidențial nou.

Totodată, deschiderea noilor stații de metrou pe magistrala 5 va face și din Drumul Taberei una dintre zonele de interes ale anului 2019.

Portofoliu de locuințe la vânzare de peste 130 de milioane de euro

Anul 2018 a fost unul în care The Concept și-a consolidat poziția de jucător major pe piața rezidențială și în care membrii echipei și-au axat atenția pe întărirea sistemului de vânzări, spune Daniel Tudor.

„Suntem foarte recunoscători partenerilor noștri care au avut încredere în serviciile noastre și ne-au mandatat să reprezentăm ansamblurile rezidențiale de mare anvergură pe care le dezvoltă. Manageriem în acest moment cinci ansambluri de mari dimensiuni, în exclusivitate, atingând un portofoliu de locuințe la vânzare cu o valoare totală de 130 de milioane de euro, plus TVA”, ne-a explicat el, menționând, totodată, că compania pe care o conduce este în negocieri avansate pentru cel puțin alte trei ansambluri alături de care ar urma să înceapă parteneriate în prima parte a lui 2019.

„Focusul nostru în 2018 a fost de a întări sistemul performant de vânzări dezvoltat în cei șapte ani de existență a companiei. Am atras și păstrat în companie numai performeri de top, am conceput noi indicatori de performanță pe care îl măsurăm constant, am creat un sistem de management și raportare rapid și transparent, astfel încât fiecare dezvoltator cu care lucrăm poate monitoriza în timp real activitatea de vânzări și rezultatele echipei”, a detaliat Tudor.

Cât despre cumpărători, CEO-ul The Concept spune că anul acesta cei mai mulți clienți au venit din zona de antreprenoriat, management al unor bănci sau instituții financiare, din domenii foarte profitabile, precum cel al energiei, dar și din rândul IT-știlor, avocaților, magistraților sau inginerilor.

„A crescut numărul celor care lucrează la Stat, pe fondul majorării salariilor acestora. Și mă refer aici, în special, la doctori. Am avut o infuzie de clienți în domeniul medical spre finalul verii”, a declarat el, adăugând că anul viitor îi așteaptă și pe profesori, pe fonduri majorării sperate a investițiilor în educație în România.

Întârzirea demarării unor proiecte și contextul macroeconomic, printre provocările anului 2018

Anul a adus cu sine și provocări, pe care Tudor spune că The Concept le-a depășit prin perseverență. Una dintre cele mai mari s-a dovedit a fi întârzirea începerii anumitor proiecte. „A fost poate cel mai rău lucru, pentru că ține pe loc un întreg aparat menit să performeze. Am reușit să acceptăm că această provocare există permanent și să planificăm mai larg startul fiecărui proiect”, ne-a spus el.

O altă provocare a apărut pe fondul contextul macroeconomic. „Au fost câteva momente grele care au început în luna mai, când vânzările au scăzut brust la jumătate, concomitent cu creșterea ROBOR și cu vacanțele prelungite din acea perioadă. Din fericire, focusându-ne doar pe ansambluri de calitate cu poziții foarte bune, am reușit să depășim acest moment și în fiecare lună să creșterm cifrele aducându-le aproape de ritmul de la începutul anului”, a explicat Tudor modul prin care a fost depășit acest obstacol.

Și la nivel de marketing s-au întâmpinat unele provocări în cadrul companiei de consultanță imobiliară, mai exact în ceea ce privește stabilirea cât mai clară a clientelei și a modul cât mai eficient de a ajunge la aceasta și de a o servi într-un mod profesionist. În acest sens, CEO-ul spune că s-a ales să se lucreze cu profesioniști, iar totul a fost măsurat foarte atent.

Stabilirea strategiei corecte de abordare a pieței pe fiecare proiect în parte, inclusiv planificarea resurselor, de la bugete, la personal și colaboratori, a fost, de asemenea, o provocare importantă în 2018 pentru companie, dar și aceasta a fost depășită în cele din urmă.

Triplarea portofoliului de ansambluri rezidențiale și a cifrei de afaceri, printre obiectivele The Concept în 2019

Principalele obiective ale companiei de consultanță imobiliară au fost trasate deja, iar printre cele mai importante dintre acestea se numără triplarea portofoliului de ansambluri rezidențiale under management, dar și a cifrei de afaceri a companiei, ca rezultantă a profitului generat astfel, investiții mai mari în oameni și în dezvoltarea echipei, atragerea de noi top performeri și creșterea salariilor și a veniturilor variabile ale membrilor echipei.

Finalizarea unei aplicații performante de sales și marketing management, la care se lucrează deja, destinată exclusiv ansamblurilor imobiliare se numără, de asemenea, printre obiectivele companiei în 2019, alături de lansarea unui raport trimestrial de piață.

În plus, se dorește îmbunătățirea continuă a marketingului pentru eficientizarea muncii echipelor de vânzări și, desigur, atingerea targeturilor de vânzări pe fiecare proiect în parte, potrivit spuselor lui Daniel Tudor.

Acest articol face parte din proiectul editorial Imobiliare.ro „2018 vs 2019| Evoluție, trenduri, provocări” prin care ne dorim să arătăm adevărata situație a pieței imobiliare din România, să oferim o retrospectivă a anului 2018, dar și perspectivele pentru 2019 în domeniu, așa cum sunt văzute ele prin prisma unora dintre cei mai mari jucători care activează în țara noastră.

Jurnalist cu aproape 10 ani de experiență în presă online, media și comunicare, care s-a alăturat echipei Imobiliare.ro în 2017. Activitatea sa este orientată pe segmentul B2B, concentrându-se pe subiecte de interes pentru specialiștii din real estate și construcții, știri, analize și proiecte editoriale menite să evidențieze realitatea de la nivelul pieței. (Contact: corina.varlan@imobiliare.ro)