Dacă ești agent imobiliar, oferirea unor servicii de calitate cumpărătorilor (sau vânzătorilor) care ajung la tine este cel mai bun mod de a-ți crea un nume bun în piață – și de a te asigura, în mod implicit, că recomandările îți vor aduce și alți clienți.

ce asteapta un cumparator de locuinta de la agentul imobiliar

Deși mulți cumpărători (și vânzători) de locuințe din România aleg să se ocupe pe cont propriu de tot ceea ce înseamnă încheierea unei tranzacții, unii decid, totuși, să apeleze la un profesionist. Care sunt, însă, așteptările de bază pe care un asemenea client le va avea – sau ar trebui să le aibă! – de la tine?

1. Înțelegerea nevoilor sale

În primul rând, pentru că întregul proces de cumpărare a unei locuințe durează, este de așteptat ca un specialist să „salveze” timpul ce ar trebui alocat căutării unei locuințe. Pentru a identifica în timp util proprietatea potrivită pentru un anumit client, trebuie, bineînțeles, să ajungi să-l cunoști. Reprezentanții Re/Max România arată că, în general vorbind, cele mai importante criterii luate în calcul de către cumpărători în procesul de alegere a unei locuințe sunt amplasamentul, prețul și starea proprietății. „În ultimii doi-trei ani, clienții sunt mai precauți, își alocă un timp mai îndelungat pentru căutări, au răbdare și caută cea mai bună ofertă care să le întrunească toate cerințele. În plus, sunt mult mai atenți cu banii lor, chiar dacă aceștia provin din credite bancare”, punctează aceștia.

2. Consultanță la capitolul prețuri

Un alt pas extrem de important în relația cu clientul cumpărător constă în „evaluarea” în mod realist a diferitelor oferte ce s-ar preta cerințelor sale. Oficialii Re/Max spun că un agent imobiliar profesionist cunoaște piața pe care activează – având acces la o bază de date solidă, acesta poate compara în mod eficient proprietățile asemănătoare, ajutând, astfel, la stabilirea unui preț corect. Tot la capitolul preț, ar fi de adăugat, bineînțeles, rolul esențial al agentului în procesul de negociere a valorii finale de tranzacționare a imobilului.

3. Ajutor cu partea „birocratică”

Nu în ultimul rând, cade în sarcina agentului imobiliar să se ocupe de partea birocratică și documentația necesară pentru ca tranzacția să se încheie în cei mai buni termeni. „Fiecare vânzare de imobil are particularitățile sale, motiv pentru care cumpărătorii de bunuri imobiliare trebuie să acorde o importanță sporită tuturor detaliilor atât de ordin juridic, cât și financiar. În acest sens, implicarea unei agenții imobiliare cu expertiză poate reduce la zero riscurile, oferind calitate și siguranță întregului proces de selecție și achiziționare a locuinței”, subliniază Mihaela Keller, specialistă în vânzări/închirieri rezidențiale în cadrul agenției RE/MAX Grup de Lux.

Aspectele juridice – și mai mult decât atât!

Consultanții Re/Max punctează că aspectele de natură juridică se află în topul elementelor în privința cărora un cumpărător de locuință ar trebui să fie informat. În primul rând, trebuie solicitate actele de proprietate asupra imobilului și extrasul de carte funciară, însoțit de notificările aferente, pentru a verifica posibile grevări din partea persoanelor juridice, fizice, a organelor de stat, băncilor sau altor instituții financiare. De asemenea, dacă vânzarea se face printr-un intermediar, pe baza unei împuterniciri notariale, este obligatoriu de verificat legalitatea și valabilitatea actului respectiv. Ulterior, trebuie clarificată starea civilă a proprietarului, deoarece, conform legii în vigoare, un imobil se poate înstrăina doar cu consimțământul ambilor soți. Toate înțelegerile între părți, indiferent de forma acordului pentru care acestea au optat, trebuie să fie întocmite în formă scrisă, sub sancțiunea nulității absolute.

În afară de aspectele juridice care trebuie avute în vedere la încheierea unei tranzacții imobiliare, condițiile de înstrăinare ale bunului imobiliar solicită o atenție deosebită; printre acestea se numără: stabilirea exactă a modului de transmitere a banilor, moneda de plată, indicarea termenelor de intrare în posesie/eliberare a imobilului și cunoașterea în prealabil a sumei la care vor ajunge cheltuielile notariale.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *