DEZVOLTATORUL VIITORULUI: Nouă proiecte în lucru și accent pus pe comunitate, nu doar pe calitate. Cheia succesului, chiar și pe timp de pandemie

Acest dezvoltator și-a propus, încă de la început, să schimbe conceptul de locuire din România pe segmentul medium-high și high. Proiectele sale sunt gândite până în cel mai mic detaliu pentru a deveni adevărate repere culturale urbane. Calitatea primează de fiecare dată și merge mână în mână cu grija acordată dezvoltării sustenabile. One United Properties este „Dezvoltatorul Viitorului”.

2020 se anunța a fi un an excelent pentru sectorul imobiliar. Pandemia a pus însă destule obstacole în calea dezvoltatorilor. Cele mai multe dintre lunile acestui an au fost presărate cu incertitudini, temeri și chiar schimbări în comportamentul cumpărătorilor.

Au existat însă și dezvoltatori care au parcurs parcă toată această perioadă fără să resimtă presiunile puse de criza sanitară, precum One United Properties. Cheia succesului poate fi rezumată în doar câteva cuvinte – performanță, locație, wellbeing.

„Perioada aceasta ne-a demonstrat ceva în care noi credem cu tărie – că o proprietate sustenabilă, dezvoltată la cele mai înalte standarde și localizată într-o zonă cheie va rămâne mereu o reală investiție, oricât de nesigure ar fi vremurile”, ne-a declarat Victor Căpitanu, Managing Director și co-fondator One United Properties.

Pe lângă grija acordată detaliilor legate de calitatea unui proiect, dar și tehnicilor moderne folosite și alegerii celei mai bune poziționări, pentru un dezvoltator de succes este esențială, mai ales în perioade marcate de dificultăți, și o bună capacitate de adaptare la schimbări, ne mai spune Căpitanu.

„Avem un model de business validat de-a lungul anilor, pe care l-am continuat și în această perioadă. El funcționează foarte bine și suntem foarte mulțumiți de rezultate”, a mai adăugat el.

Ritmul de lucru a fost atât de accelerat încât, la ora actuală, compania are nouă șantiere în lucru, trei proiecte aflându-se chiar pe ultima sută de metri. În următoarele luni se vor finaliza lucrările pentru One Mircea Eliade, componenta rezidențială din One Floreasca City, dar și pentru proiectul One Herăstrău Towers din București și pentru ansamblul boutique de pe litoral Neo Mamaia.

Trei alte proiecte – Neo Timpuri Noi, One Cotroceni Park (componenta office) și One Verdi Park – sunt așteptate să ajungă la finalizare până la sfârșitul anului viitor, urmate în 2022 de Neo Floreasca Lake, One Modrogan și One Peninsula.

Adaptarea la „noua normalitate”

În „noua normalitate” apărută pe fondul pandemiei, aspecte precum siguranța sau confortul au căpătat noi valențe pentru clienții One United Properties, indiferent dacă a fost vorba despre cei care își căutau locuința perfectă sau despre cei interesanți să beneficieze de un spațiu de lucru adaptat la recomandările de sănătate făcute în contextul COVID-19.

„În această perioadă, oamenii au înțeles mai mult ca oricând importanța unei case confortabile, care să se potrivească perfect stilului lor de viață, astfel că am avut cereri crescute inclusiv pe zona de amenajări interioare, prin compania noastră de management de design, Lemon Interior Design”, ne-a explicat dezvoltatorul.

Măsuri extensive de siguranță s-au luat mai ales în privința spațiilor de birouri cuprinse în portofoliul companiei.

„Pentru siguranța angajaților care s-au întors la birou după încheierea stării de urgență spațiile office au fost reconfigurate pentru a oferi mai multă siguranță și intimitate. Tot împreună cu Lemon Interior Design am pus la punct un set de reguli pentru reconfigurarea birourilor conform contextului COVID, cu accent pe spațiu mai mare dedicat fiecărui angajat – un post de lucru la 15 mp GLA – și integrarea elementelor de wellbeing”, a mai menționat co-fondatorul One United Properties.

One Tower

De altfel, toate spațiile office din portofoliul companiei sunt în curs de certificare WELL, standard ce se concentrează pe angajat și pe beneficiile sale la locul de muncă, iar clădirea de birouri One Tower din proiectul One Floreasca City, se numără printre primele healthy buildings (n.r. clădiri sănătoase) din țară.

Calitate, dar și accent pe comunitate

În viziunea One, elementul cultural este pus în prim-plan, totul pornind din dorința de a crea repere culturale urbane, nu doar de a construi clădiri noi. Conceptul fiecărui proiect este găsit în urma unor concursuri internaționale de arhitectură și are mereu la bază un stil de viață bine definit.

„Cultura nu trebuie doar consumată, ci și creată. Iar arhitectura și designul interior sunt parte din cultură, reprezintă o direcție de stimulare a creativității și de dezvoltare culturală. De aceea, prin tot ceea ce dezvoltăm, ne dorim să creăm, să inspităm și să generăm un efect de multiplicare în dezvoltarea orașului”, ne-a explicat Victor Căpitanu.

„Investim constant în arhitectură menită să dea o nouă față orașului, în concepte de locuire și de muncă ce atrag în jurul lor adevărate comunități”, a mai menționat el.

Cei de la One United Properties au mizat pe modele de dezvoltări imobiliare cu funcțiuni multiple și pe dorința tot mai accentuată a oamenilor de a aparține unei comunități în care membrii au valori, precupări și un stil de viață comun. Așa au luat naștere proiecte mixte ca One Floreasca City, One Cotroceni Park sau One Herăstrău Towers.

Nu a fost pierdută din vedere nici necesitatea de a merge în direcția dezvoltărilor imobiliare ecologice, în condițiile în care tendința de urbanizare este în creștere.

„Se preconizează că până în 2050, lumea va avea nevoie de 50% mai multă energie, 40% mai multă apă și 35% mai multă hrană pentru a susține populația. Lucrul acesta se va reflecta și în proprietăți, care trebuie să urmeze o strategie <verde>”, ne-a explicat Căpitanu. De altfel, în opinia sa, pe termen lung proiectele imobiliare vor putea fi considerate sustenabile dacă vor atinge un obiectiv clar – clădirile vor produce cantitatea de energie pe care o și consumă, sub formă de energie regenerabilă.

Noi construim deja clădiri certificate, care includ tehnologii de energie regenerabilă și reducere a deșeurilor. Investim constant în spațiile verzi, infrastructură și împrejurimile proiectelor noastre, pe care le privim ca pe comunități”, a mai spus co-fondatorul One United Properties.

One Floreasca City

Să luăm un exemplu concret. One Floreasca City, aflat în dezvoltare din mai 2018 pe terenul fostei fabrici Automatica din București, este primul proiect românesc premiat la nivel internațional cu distincția „Best Internațional Sustainable Residential Development”, în cadrul International Properties Awards.

Ca parte din acesta, One United Properties a cedat municipalității o suprafață de teren de 1.000 de mp și a alocat un buget de 1 milion de euro pentru investiții în infrastructură. Astfel, Calea Floreasca va fi lărgită de la patru la șase benzi, cu câte o bandă suplimentară pentru fiecare sens de mers pe sectorul cuprins între Strada Glinka și Bulevardul Mircea Eliade. Va fi implementată, totodată, o nouă soluție de trafic și semaforizare la intersecția dintre Bulevardul Mircea Eliade – Calea Floreasca – Strada Ceaikovski, se vor schimba echipamentele de semaforizare cu unele noi, compatibile cu sistemul de management al traficului din municipiul București, și vor fi amplasate noi alveole pentru stațiile de autobuz.

„Tot pentru acest proiect ne-am asumat costuri mai mari prin construirea exclusivă a parcărilor în subteran, un total de 1.200 de locuri de parcare urmând să deservească întreaga dezvoltare One Floreasca City”, a ținut să sublinieze Căpitanu.

În plus, a fost făcută o investiție de 178.000 de euro în parcul Automatica, alături de partenerul dezvoltatorului, Auchan România.

Un alt exemplu poate fi proiectul One Peninsula aflat în construcție în Floreasca. Acesta aduce pe piața din București un concept nou, urmând să fie singurul club rezidențial cu sistem de climatizare cu pompe de căldură cu sursă geotermală.

„Pentru acest sistem unic pe piața imobiliară din Capitală, care va duce la o reducere a costurilor anuale de încălzire și răcire cu 50% față de soluțiile clasice, am făcut o investiție de 4 milioane de euro, tocmai pentru că avantajele pe termen lung sunt considerabile”, ne-a mai explicat Victor Căpitanu.

One Peninsula este vândut deja în proporție de 40% și urmează să includă 125 de apartamente, dispuse în 17 blocuri cu regim de înălțime redus, și opt vile. Valoarea totală de piață a investiției este estimată la 146 de milioane de euro.

Un alt aspect care merită menționat și spune multe despre implicarea dezvoltatorului în problemele de natură socială este acela că One United Properties s-a numărat printre dezvoltatorii care s-au implicat, încă de la început ,în lupta împotriva COVID-19. Compania a donat 100.000 de euro pentru achiziționarea de ventilatoare și teste pentru diagnosticare rapidă pentru cadrele medicale din București.

Acest interviu face parte din proiectul editorial „Dezvoltatorul Viitorului” prin care ne propunem să aducem în prim-plan acele branduri care lansează proiecte ce vor aduce plus-valoare pieței locale, se implică, fac investiții importante și dezvoltă adevărate comunități. Află mai multe aici.

Jurnalist cu aproape 10 ani de experiență în presă online, media și comunicare, care s-a alăturat echipei Imobiliare.ro în 2017. Activitatea sa este orientată pe segmentul B2B, concentrându-se pe subiecte de interes pentru specialiștii din real estate și construcții, știri, analize și proiecte editoriale menite să evidențieze realitatea de la nivelul pieței. (Contact: corina.varlan@imobiliare.ro)