DEZVOLTATORUL VIITORULUI. Puterea amenajărilor interioare în proiectele rezidențiale. Ce își doresc, de fapt, cumpărătorii?

Să acorzi o atenție deosebită detaliilor legate de design și concept de amenajare ca dezvoltator imobiliar nu este un moft, ci o necesitate. Un plus de investiție în acest sens se întoarce multiplicat ca profit. Pretențiile cumpărătorilor s-au schimbat în ultimul an, în contextul situației generate de pandemie, iar acest fapt nu poate fi neglijat de jucătorii din domeniu.

Situația generată de pandemia de COVID-19 a accentuat tendințe care existau deja pe piața imobiliară și a adus unele schimbări în modul în care sunt gândite proiectele rezidențiale, dar și în comportamentul celor aflați în căutarea unei locuințe noi, este de părere Dragoș Bonea, proprietarul furnizorului de soluții de amenajări interioare Delta Studio care în cei mai bine de 20 de ani de la înființare a fost implicat în mii de proiecte de design interior.

Cumpărătorii de locuințe pun mult mai mult accent în prezent pe confort și pe stilul de viață, având în vedere că își petrec mult mai mult timp acasă. Își doresc spații, atât în exteriorul locuinței, cât și în interior, în care să se poată relaxa și să poată munci în siguranță. Cred că vom vedea mai multe astfel de spații în proiectele care urmează și un accent mult mai mare pus pe amenajările interioare”, ne-a declarat Bonea.

Poate cea mai importantă tendință a anului trecut vizează conceptele open-space, cu zone individualizate ale locuinței, spune el. Nevoia de flexibilitate a amenajărilor a devenit mai accentuată, permițând transformarea ocazională a unor zone din casă în spații de lucru sau studiu. Acest aspect s-a dovedit a fi deosebit de important în ultimul an, în care mulți dintre noi ne-am mutat biroul acasă, iar livingul a devenit și loc de joacă și școală pentru copii.

„Din perspectivă estetică, finisajele și tonurile inspirate din natură sunt foarte apreciate. Varietatea oferită prin culoare este din nou valorizată și ultimele tendințe în design susțin aceasta, prin culorile pastelate și nuanțele rafinate prezentate în diverse finisaje”, ne-a explicat Bonea.

Contextul pandemic nu a făcut decât să aducă o atenție crescută impactului ambientelor și designului de calitate asupra vieții de zi cu zi, iar proprietarii au devenit mai atenți și mai selectivi în amenajarea spațiilor” , a mai spus el.

Și cei de la Delta Studio s-au adaptat tendințelor venind cu noi produse în raport cu noul tip de cerere existent la nivelul pieței, printr-o colaborare cu designerul Karim Rashid și punând la dispoziție clienților produse de autor și soluții de amenajare gândite de arhitecți din România.

Raportul calitate-preț rămâne un criteriu important în achiziția de apartamente și segmentul de amenajări interioare își face simțit aportul la acesta, este de părere proprietarul Delta Studio care lucrează cu numeroși dezvoltatori imobiliari, 45% din vânzări fiind făcute către ei în 2020.

Tocmai de aceea, compania a dezvoltat anul trecut propria gamă de mobilier de baie și obiecte sanitare, numită Dalet, în care a investit până acum 2 milioane de euro, inclusiv 500.000 de euro în fabrica proprie Terramod din Piatra Neamț. Alte 3 milioane de euro urmează să fie investite pentru diversificarea gamei și creșterea capacității de producție în următorii trei ani.

Rețeta succesului pentru dezvoltatori

Din perspectiva lui Dragoș Bonea, un dezvoltator va obține succesul cu proiectele pe care le lansează pe piață doar dacă își înțelege cu adevărat clienții. Iar acest lucru este valabil atât acum în pandemie, cât și după ce vom depăși această perioadă dificilă.

Ceva ce nu s-a schimbat în această perioadă și nu o să se schimbe în viitor este relația direct proporțională dintre succesul unui proiect și felul în care dezvoltatorii imobiliari sunt dispuși să ia în considerare nevoile clienților” , ne-a declarat proprietarul furnizorului de soluții de amenajări interioare Delta Studio.

„Cu cât proiectele vor fi mai adaptate cererii – care în prezent cuprinde, pe lângă localizare și preț, și elemente precum facilitățile existente în cadrul ansamblului rezidențial și experiența oferită în interiorul locuințelor, prin opțiuni de calitate din perspectiva finisajelor și a amenajărilor interioare – cu atât succesul lor va fi mai mare”, a mai spus el.

Acest interviu face parte din proiectul editorial „Dezvoltatorul Viitorului”. Află mai multe aici.

Citește și: DEZVOLTATORUL VIITORULUI. Mii de oameni numesc proiectele sale acasă. 29 de ani de experiență arată că acesta este „motorul” formării unei comunități durabile

Citește și: DEZVOLTATORUL VIITORULUI. Proiectele sale scot la iveală farmecul Bucureștiului de altă dată. „Există în continuare un potențial uriaș de creștere pe termen lung”

Citește și: DEZVOLTATORUL VIITORULUI. Transformă foste fabrici în ansambluri rezidențiale care dau un suflu nou orașului. „Proiectele nu se construiesc pentru un an sau 10 ani. Se construiesc pentru cel puțin 50 de ani”

Jurnalist cu aproape 10 ani de experiență în presă online, media și comunicare, care s-a alăturat echipei Imobiliare.ro în 2017. Activitatea sa este orientată pe segmentul B2B, concentrându-se pe subiecte de interes pentru specialiștii din real estate și construcții, știri, analize și proiecte editoriale menite să evidențieze realitatea de la nivelul pieței. (Contact: corina.varlan@imobiliare.ro)