Femei de succes în Imobiliare: Are 29 de ani și este Marketing Manager pentru unul dintre cei mai mari jucători de pe piața de consultanţă imobiliară. „Pot spune că domeniul m-a ales pe mine”

Onestitate, devotament, punctualitate și dorință de a învăța și de a deveni un adevărat specialist în ceea ce face. Acestea sunt valorile după care și-a ghidat carieră Ana Munteanu care la 29 de ani se poate lăuda cu 5 ani de experiență în real estate și cu funcția de Marketing Manager în cadrul unei companii de consultanță imobiliară de top.

Ana Munteanu a urmat cursurile Academiei de Studii Economice din Capitală, dar a ajuns să își găsească locul într-o echipă despre care spune că este foarte mândră și pe care o descrie ca fiind extrem de pregătită atât la nivel uman, cât și profesional.

„Pot spune că domeniul m-a ales pe mine. Am urmat cursurile Academiei de Studii Economice din București, m-am angajat din timpul facultății într-o agenție de publicitate unde am învățat ABC-ul meseriei, iar după 5 ani acolo mă simțeam pregătită pentru trecerea de la agenție la client. Cum se spune în imobiliare, am intrat <din stradă> în biroul de la Moșilor, am vizionat, am luat o decizie pe loc și nu m-am mai mutat niciodată”, ne-a declarat Marketing Managerul.

Munteanu povestește că pe parcursul carierei sale în imobiliare a avut norocul de a cunoaște oameni deosebiți, de la care a învățat constant, lucru care a motivat-o în evoluția sa profesională.

Un plus îl reprezintă, în opinia sa, și faptul că atunci când activezi în acest domeniu ai parte în fiecare zi de o nouă provocare. Dar care a fost cel mai semnificativ obstacol pe care l-a trecut cu brio? Ea spune că ar fi fost tranziția în sine către real estate, în anul 2013, și primul an de muncă în domeniu.

„Piața era încă sub reticența crizei, lumea abia își recăpăta încrederea, astfel primul an a fost foarte dificil, îmbinând învățarea specificului de imobiliare cu atingerea obiectivelor de business. Practic, într-un timp foarte scurt a fost nevoie să-mi măresc spectrul de activități și de expertiză”, explică Marketing Managerul Coldwell Banker Moșilor.

Femeie sau bărbat, ai multe provocări de depășit în carieră. Contează doar atitudinea cu care le abordezi

Ana Munteanu spune că pe parcursul celor 5 ani de muncă în real estate nu s-a lovit de mentalități învechite și că de provocări ai avea parte oricum, fie că ești femeie sau bărbat. Contează doar atitudinea cu care le abordezi.

„Când concentrarea este pe a face mai bine și mai eficient pentru echipa ta, pentru comunitatea în care activezi sau pentru partenerii tăi de business, celelalte aspecte trec în plan secund. Contează capacitatea de a înțelege business-ul, dar și să îți dorești să evoluezi și să acționezi în această direcție”, explică ea.

Munteanu le încurajează pe femeile care se gândesc să pună bazele unei cariere pe segmentul de marketing în imobiliare, dar și pe cele care abia au luat primul contact cu domeniul transmițându-le că trebuie „să fie curioase, să fie interesate de cum funcționează tot lanțul publicitate-user-produs vândut, de la printarea unui flyer până la analiza datelor furnizate de online, să fie la curent cu cine este clientul și care este piața, să dea dovadă de inițiativă și de implicare”.

Cât despre îmbinarea vieții profesionale cu cea personală cât mai armonios, aceasta spune că totul stă în alegerile pe care fiecare dintre noi le facem. „Alegerile sunt prezente în fiecare zi, iar un echilibru între cele două zone care ne dictează viața se atinge doar prin eficientizarea muncii. Aș spune că este ușor ca pentru ceea ce te interesează în acel moment să îți faci timp și nu există, din păcate, un alt secret miraculos”, explică ea.

Cât de importantă este o strategie pe termen lung pentru dezvoltatorii care nu sunt „one bloc wonder”

Ana Munteanu susține că dacă ar putea să schimbe ceva la piața imobiliară din România, atunci ar schimba modul de lucru fragmentat.

„Un singur agregator de vânzări și marketing este soluția optimă pe care am reușit să o implementăm cu succes la majoritatea proiectelor, luând în calcul resursele alocate versul volumul de muncă”, explică ea.

„Mulți dezvoltatori nu iau neapărat în calcul reputația și construirea unui brand aduse de o strategie coerentă pe termen lung, mai ales dacă nu sunt <one bloc wonder>, ci doresc să dezvolte și alte produse pe segmentul imobiliar în viitor. Un dezvoltator cu o reputație ireproșabiă prezintă încredere în piață către potențialii clienți”, conchide Munteanu.

Articolul face parte din proiectul editorial special “Femei de succes în Imobiliare”, derulat de Imobiliare.ro pe parcursul lunii martie. Acesta are ca obiectiv recunoașterea meritelor, performanțelor și rezultatelor de excepție ale femeilor care lucrează în business-uri de pe piața de real estate din România.

Citește și: De la o pregătire de cadru didactic la o carieră în real estate: „Imobiliarele m-au captivat cu totul”

Citește și: Femei de succes în Imobiliare: „Primul pas pentru un broker imobiliar este autoeducația în inteligența emoțională, pentru a înțelege clienții”

Citește și: Cristina Gherman: “Pentru a crea ceva trainic e nevoie de pasiune, ambiție și respect”

Jurnalist cu aproape 10 ani de experiență în presă online, media și comunicare, care s-a alăturat echipei Imobiliare.ro în 2017. Activitatea sa este orientată pe segmentul B2B, concentrându-se pe subiecte de interes pentru specialiștii din real estate și construcții, știri, analize și proiecte editoriale menite să evidențieze realitatea de la nivelul pieței. (Contact: corina.varlan@imobiliare.ro)