Femei de succes în Imobiliare: A pornit cu dreptul în carieră la 21 de ani coordonând vânzările în cadrul BCR BpL. Acum este directorul economic și de marketing al agenției cu cel mai puternic brand din Sibiu

Are rezultate academice demne de invidiat și o carieră pe care a dezvoltat-o armonios, dând continuu dovadă de o dorință puternică de autodepășire. A făcut cu încredere un prim pas în viața profesională la 21 de ani, coordonând cu succes vânzările în BCR Banca pentru Locuințe (BCR BpL), fără să lase vârsta să fie un impediment, apoi a acceptat provocarea de a lucra într-o agenție imobiliară. Astăzi, Delia Oană se poate mândri cu 6 ani de experiență în real estate și cu poziția de director economic și de marketing în cadrul celui mai puternic brand din Sibiu – Taboo Imobiliare.

delia oana taboo imobiiare

La doar 29 de ani, Delia Oană este directorul economic și de marketing al Taboo Imobiliare, agenție care a câștigat premiul pentru „Cel mai puternic brand imobiliar local din Sibiu în 2018” în cadrul ultimei ediții a Galei Profesioniștilor în Imobiliare. Doar pe parcursul anului trecut, agenția pe care o conduce a înregistrat o creștere cu adevărat spectaculoasă a cifrei de afaceri, cu 57%, în raport cu 2017.

Oană a absolvit cursurile Facultății de Științe Economice, cu specializarea finanțe-bănci, are un master în Expertiză Contabilă și Audit și un master în Managementul Evenimentelor și Instituțiilor Publice, toate obținute în cadrul Universității „Lucian Blaga” din Sibiu, dar a urmat și numeroase alte cursuri pentru dezvoltarea comperențelor antreprenoriale și de management.

La 21 de ani ea a ajuns în poziția de coordonator de vânzări în cadrul BCR BpL. Aici a format o echipă care a dat dovadă de eficiență și a obținut rezultate bune.

„Împreună cu întreaga echipă pe care am format-o, instruit-o și consolidat-o, am obținut performanțe în nenumărate rânduri atât la nivel local, cât și național. Am oferit sprijin, suport și îndrumare celor care au fost dornici să-și schimbe situația locativă prin programul de economisire-creditare”, ne-a declarat Delia Oană.

Ulterior, l-a cunoscut pe cel care avea să-i devină partener nu doar în viața profesională, cât și în cea personală și a acceptat provocarea de a lucra alături de el la dezvoltarea brandului Taboo Imobiliare.

În toți anii petrecuți în cadrul agenției, Delia Oană spune că a urmat o serie de valori clar definite pentru a obține cele mai bune performanțe și pentru a avansa în carieră.

Una dintre cele mai importante dintre acestea a fost pentru ea dorința continuă de autodepășire care o face constant dornică să afle și să aprofundeze lucruri noi și să își perfecționeze aptitudinile. Așa a ajuns, de exemplu, să fie practicantă de Feng Shui și Metafizică chineză și unul dintre membrii Asociației Internaționale de Feng Shui, sau să lucreze, în timpul liber, la proiectări 3D de imobile.

Nici onestitatea nu trebuie trecută cu vederea. „Consider că onestitatea, indiferent că este vorba despre munca la birou sau cea de teren, va reprezenta una dintre valorile principale pentru că fără acest element esențial nimeni nu ar putea dezvolta o carieră indiferent de nivelul acesteia”, spune ea.

Un alt ingredient necesar în rețeta unei vieți profesionale de succes îl reprezintă, în opinia sa, proactivitatea. „Doar fiind cu un pas în fața trendului poți să descoperi în permanență lucruri și modalități noi de abordare, astfel încât să reușești să ții pasul cu cerințele și nevoile actuale ale celor cu care interacționezi”, ne-a explicat directorul economic și de marketing al Taboo Imobiliare.

Atuurile femeii în real estate

Deși spune că real estate-ul este un domeniu dominat în continuare de bărbați, Delia Oană susține că nu ar trebui să trecem cu vederea nici multele exemple de femei de succes care au performanțe de excepție și ajung inclusiv să îi surclaseze pe aceștia.

„Recomand femeilor cu capacitate de analiză și sinteză, spirit organizatoric și de echipă acest domeniu amplu. Au posibilitatea de a face carieră, dobândind independență financiară și având, totodată, șansa de a-și construi propriul destin așa cum visează”, a mai spus reprezentanta Taboo Imobiliare.

Femeia se poate considera, de altfel, privilegiată în real estate. Așa cum a fost ea înzestrată de natură cu sensibilitate și candoare, prezintă un nivel mai ridicat de empatie în lucrul alături de clientul său și este mai receptivă și mai maleabilă la nevoile acestuia.

„Abilitățile ferme de negociere, realizarea conexiunilor, atenția distributivă, precum și capacitatea de a îndeplini mai multe sarcini în același timp, apar, în mod natural, pentru majoritatea femeilor, acestea obținând performanțe în activitate, redefinind treptat industria în totalitate”, a completat Oană.

Reprezentanta agenției din Sibiu recunoaște însă că, așa cum se întâmplă și în alte domenii, și lucrul în imobiliare poate avea dezavantajele sale pentru o femeie. „Un dezavantaj este reprezentat de faptul că femeile pot fi expuse pericolului, dat fiind faptul că interacționează în permanență cu persoane necunoscute. Totul depinde de atitudinea profesională cu care acestea abordează diverse situații, chiar și pe cele neprevăzute sau mai puțin plăcute”, explică ea.

Poți îmbina viața de familia cu cea profesională? Cu siguranță!

Delia Oană lucrează deja de câțiva ani la dezvoltarea brandului Taboo Imobiliare alături de soțul său, Lucian Oană. Ea  spune că, la început, i s-a părut destul de dificil să îmbine viața de familie cu cea profesională și avea tendința de a le sugera cuplurilor că o colaborare în carieră nu ar fi fost neapărat o idee bună pentru că ar fi putut duce la apariția unor discuții ce pot periclita bunăstarea partenerilor. Toate acestea s-au schimbat însă cu timpul.

„Acum afirm plină de convingere că, dacă sarcinile și atribuțiile de serviciu sunt bine delimitate de cele personale, iar comunicarea între parteneri este una bună, împreună pot fi realizate lucruri minunate”, ne-a declarat ea.

„Alături de soțul meu am reușit să construiesc fundamentele unei afaceri de succes. Multe ore de muncă, chiar și acasă, după program, uneori până dimineața, ne-au ajutat să fim oamenii fericiți și liniștiți de astăzi și să ne permitem să alocăm mai mult timp pentru noi”, a mai completat Oană.

De pe piața imobiliară lipsesc reglementările și supravegherea

Directorul economic al Taboo Imobiliare spune că, din păcate, pe piața de real estate din România există numeroase carențe, începând cu reglementările și ajungând până la lipsa unei instituții de supraveghere a activității din domeniu.

Ea ne oferă și un exemplu în acest sens. „La momentul preluării unei proprietăți se poate întâmpla ca înaintea noastră să ajungă alți așa-ziși agenți sau poate chiar agenți imobiliari apariținând unei companii, care nu semnează niciun contract de prestări servicii cu proprietarul, fie pentru că nu dețin o formă juridică legală pentru a-și desfășura activitatea, fie pentru că încasează contravaloarea serviciilor prestate fără factură fiscală. Impedimentul este că, la momentul discuției cu proprietarul, acesta s-a întâlnit deja cu 2-3 agenți care nu au solicitat semnarea unui contract, așa că refuză să încheie orice formă de colaborare cu noi și nu ne mai putem ocupa de vânzarea acelei proprietăți”, a explicat Delia Oană.

Deci, spune ea, dacă ar avea puterea de a schimba ceva în imobiliarele românești, atunci ar face în așa fel încât să ofere tot sprijinul necesar tuturor agenților pentru ca aceștia să își desfășoare activitatea legal „prin contract de prestări servicii în baza unui comision standard”. Urmărirea și verificarea cu rigurozitate a respectării aspectelor legale ar fi, totodată, importantă, în opinia sa.

Care sunt planurile Taboo Imobiliare în 2019

Prioritară pe parcursul acestui an este, pentru reprezentanții Taboo Imobiliare, creșterea notorietății acestui brand.

„Există proiecte de marketing planificate de anul trecut pentru 2019”, a declarat Delia Oană.

„Ne propunem să menţinem la un nivel cât mai ridicat trendul ascendent al rezultatelor, să dezvoltăm, consolidăm şi perfecţionăm continuu întreaga echipă, şi, nu în ultimul rând, să finalizăm proiectul cu cele o sută de domenii online pe care l-am conceput în cursul lui 2018”, ne-a mai explicat ea.

Citește și: Este doctor în economie, dar și-a găsit vocația în real estate. Ce sfaturi le dă, după 15 ani de experiență, celor care vor o carieră în domeniu

Citește și: Are 13 ani de experiență în real estate și spune – „Nu cred în brokerul femeie sau în brokerul bărbat. Cred în brokerul care cunoaște foarte bine piața”

Citește și: Sfaturile unui manager, dacă vrei să faci carieră în real estate – învață, caută un mentor și țintește cât mai sus

Jurnalist cu aproape 10 ani de experiență în presă online, media și comunicare, care s-a alăturat echipei Imobiliare.ro în 2017. Activitatea sa este orientată pe segmentul B2B, concentrându-se pe subiecte de interes pentru specialiștii din real estate și construcții, știri, analize și proiecte editoriale menite să evidențieze realitatea de la nivelul pieței. (Contact: corina.varlan@imobiliare.ro)