Femei de succes în Imobiliare: Cea mai importantă valoare în business? „Să crezi în produsul pe care îl vinzi!”

Ruxandra Petrescu este director comercial în cadrul firmei Herce Imobiliare, parte a holdingului internațional Grupo Herce și dezvoltatoarea ansamblului rezidențial Vita City Residence, din Cluj-Napoca. Activează în imobiliare de patru ani și se simte „împlinită și fericită” că face parte din această branșă.

A absolvit Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării, secția Jurnalism, din cadrul Universității Babeș-Bolyai, din Cluj-Napoca. Ulterior a urmat și cursurile unui master în Managementul Resurselor Umane, însă împrejurările au îndreptat-o într-o altă direcție. „Din timpul facultății am început să lucrez în domeniul vânzărilor și de la început am simțit o atracție către interacțiunea cu oamenii și tehnicile de negociere; în imobiliare am ajuns printr-o conjunctură frumoasă și am fost fascinată de cât de activ este acest domeniu”, împărtășește.

Nu a întâlnit nicio situație căreia să nu-i fi putut ține piept
Se consideră norocoasă că a început să lucreze în real estate după ce greul crizei economice declanșate în 2008 a trecut – astfel că, până acum, simte că nu a avut obstacole majore de depășit în această carieră. „Bineînțeles că întâlnesc situații critice și am de-a face și cu oameni dificili, dar nu-mi amintesc nicio întâmplare atât de urâtă încât să-mi fi rămas întipărită în minte sau să nu-i fi putut ține piept”, spune Ruxandra Petrescu.

„Toți ne lovim la un moment dat de perioade mai grele sau mai lente pe piață și trebuie să știm cum să le facem față.”

Business și valori
Pe plan profesional, Ruxandra Petrescu își dorește – cum crede că și-ar dori orice manager – să aducă compania la un nivel care să-l depășească pe cel din 2017. Dincolo de valorile morale după care se ghidează în business, consideră că este foarte important, ca agent imobiliar (dar nu numai), să crezi în produsul pe care îl vinzi. „Trebuie să ai imaginația și dorința în a-l contura ca cel mai bun produs și să ai tăria să susții asta în fața competiției”, subliniază Ruxandra Petrescu.

 

Bărbații și femeile au, în esență, aceleași provocări
Nu simte că această sferă de activitate este una tipic masculină și este de părere că atât femeile, cât și bărbații din domeniu se confruntă, în general vorbind, cu aceleași provocări. Printre acestea se numără identificarea celor mai potrivite metode de promovare pentru diferite proiecte (sau proprietăți), atragerea cât mai multor clienți, menținerea unui ritm constant de vânzări etc. În ceea ce privește menținerea echilibrului între carieră și viața personală, crede că, neavând încă un copil, reușește, împreună cu soțul său, să „jongleze” destul de bine cu cele două. „Am, totuși, niște limite impuse de către mine în ceea ce privește numărul orelor petrecute la birou într-o săptămână”, punctează reprezentanta Herce Imobiliare.

„Din punct de vedere personal, îmi doresc un copil, deoarece simt că mi-ar completa viața – este cea mai mare dorință a mea pentru 2018.”

Accesul la informații, de îmbunătățit
Crede că printre avantajele sale ca femeie în domeniul imobiliarelor – fără a generaliza, însă! – se află aptitudinea de a empatiza cu clienții, precum și aceea de a se adapta rapid la diferite tipuri de situații. Unul dintre cei mai importanți factori care o motivează în această carieră este dezvoltarea profesională și, de ce nu, creșterea stimei de sine. „Atunci când creez un lucru pozitiv, cu siguranță sunt impulsionată să mă autodepășesc în viitor și am credința că voi evolua tot mai mult. Asta mă face să am încredere în mine și în planurile mele de viitor”, explică.

„Atuul numărul unu al unei femei puternice este încrederea pe care o emană în exterior.”

Dacă ar avea puterea să schimbe ceva la segmentul rezidențial autohton, Ruxandra Petrescu spune că ar facilita accesul la informațiile legate de ansamblurile imobiliare noi, inclusiv în ceea ce privește avizele de construire, astfel încât viitorii cumpărători să poată lua o decizie cât mai bine documentată. Asta pentru că, în opinia sa, „încă există multă neîncredere pe piața imobilelor nou-construite din cauza «tunurilor imobiliare» din trecut, iar constructorii cu tradiție, cum este și cazul nostru, se lovesc deseori de această neîncredere”.

Timpul liber
Îi face plăcere să petreacă timp în natură, făcând drumeții sau pur și simplu relaxându-se în aer liber. De câte ori are ocazia, planifică, împreună cu soțul său, câte un city-break sau o vacanță la mare. De asemenea, nu ar spune niciodată „nu” unei ieșiri la spa sau unei ședințe de masaj.

La capitolul lecturi, în momentul de față citește biografia lui Jacqueline Bouvier Kennedy Onassis, de care este „destul de prinsă”. În ceea ce privește producțiile cinematografice, cu siguranță preferă comediile și filmele romantice – printre titlurile sale preferate se numără Dirty Dancing și The Notebook.

 
Articolul face parte din proiectul editorial special “Femei de succes în Imobiliare”, derulat de Imobiliare.ro pe parcursul lunii martie. Acesta are ca obiectiv recunoașterea meritelor, performanțelor și rezultatelor de excepție ale femeilor care lucrează în business-uri de pe piața de real estate din România.

Absolventă a Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării și, mai recent, a Facultății de Litere, ambele din cadrul Universității din București, Adriana și-a început activitatea în presa autohtonă în toamna lui 2006. Despre piața de real estate a scris în paginile ziarelor Curierul Național și Adevărul, iar din toamna anului 2009 s-a alăturat echipei Imobiliare.ro.