Cariera sa în vânzări a început încă de pe băncile facultății. Pe parcursul primilor 8 ani de activitate a evoluat spectaculos, pornind de la o poziție de junior în departamentul de customer care al uneia dintre cele mai importante companii de telecomunicații din țară, Orange România, și ajungând ulterior să lucreze în departamentul corporate și să interacționeze direct cu cei mai mari clienți ai acesteia. A urmat primul contact cu piața imobiliară. Apoi munca alături de nume mari din rândul agențiilor și al dezvoltatorilor. Pentru câțiva ani s-a ocupat de portofoliul de proprietăți aflate în licitație sau în executare silită al celei mai puternice instituții financiare de la noi, Banca Comercială Română (BCR), iar în prezent, se poate mândri cu 20 de ani de vânzări, mai bine de jumătate petrecuți în real estate. Ea crede cu tărie în ideea de „power woman” și spune că femeile puternice au potențialul de a aduce o contribuție cu adevărat semnificativă în domeniul imobiliar. Este vorba despre colega noastră, Anca Pascu, Head of Sales Imobiliare.ro.

Anca Pascu Imobiliare.ro

Primul contact cu piața imobiliară a părut predestinat. Totul a pornit de la câteva rânduri găsite într-una dintre cărțile de dezvoltare personală pe care le îndrăgește. A citit povestea fondării rețelei internaționale de agenții Century 21 Real Estate, a fost impresionată de ea și a acționat. Le-a scris o scrisoare reprezentanților companiei și le-a explicat că și-ar dori să aducă în România franciza Century 21. A trimis plicul, iar peste un timp a primit și un răspuns. Costa peste un milion de dolari master franciza pentru țara noastră, ca atare, a fost nevoită să pună acest vis în stand by.

La scurt timp, o oportunitate s-a ivit însă în calea sa. I s-a propus să lucreze pentru cei care au reușit să aducă franciza la noi. Inspirată de evenimentele anterioare, a acceptat fără ezitare și a devenit unul dintre primii patru angajați ai sediului central.

„Am avut poziția de director de vânzări. Ei m-au luat pentru experiența pe care o aveam în sales. Aveam rolul de a deschide francize la agenții imobiliare și de a ajuta la dezvoltarea lor”, ne povestește Anca Pascu.

„Încercam să pun în practică ce aveau ei de făcut conform caietului de franciză și detaliilor pe care noi le ofeream. Țineam traininguri, îi ajutam și în recrutarea agenților, la ofeream suport. Tot noi ne ocupam ulterior de evoluția biroului respectiv, tocmai pentru că, la vremea aceea, nu existau francize, era ceva nou, necunoscut”, a mai spus ea.

Efervescența mare a real estate-ului, în momentul dinainte de criză, a atras-o pe loc. Mai mult, a simțit că are toate oportunitățile de a pune în practică lucrurile învățate în perioada în care a lucrat în sectorul telecomunicațiilor.

„Am venit cu experiență din telecom, care aparent nu ar fi avut nicio legătură, însă până la urmă vânzările sunt tot vânzări indiferent de ce vinzi. Am putut aplica cu succes tot ce am învățat anterior, mai ales că eu am lucrat cu mulți clienții corporate care erau exigenți și am învățat să am, la rândul meu, un standard foarte ridicat în tot ceea ce fac”, ne spune ea.

Rezultatele sale în Century 21 Real Estate au fost cât se poate de bune. A reușit să deschidă, până la momentul plecării, cele mai multe francize.

De aici, parcursul profesional a purtat-o spre unul dintre cei mai cunoscuți dezvoltatori imobiliari din România, cu proiecte atât în Capitală, cât și în multe alte orașe. Este vorba despre Impact Developer&Contractor, unde Anca Pascu a ocupat poziția de director național de vânzări și a făcut performanță în ciuda faptului că a prins din plin perioada de criză.

„Lucrul alături de un dezvoltator, deși era tot real estate, a fost ceva diferit față de ce am întâlnit în agenția imobiliară. M-am ocupat de toate proiectelor lor din țară – București, Constanța, Oradea, Cluj, Ploiești. Aveam, practic, echipă de vânzări în toată țara, 27 de oameni pe care i-am crescut și i-am format. Am prins anul de criză 2009, iar noi vindeam 140 de apartamente, mai erau și puține case. Am vândut mult în condițiile în care cea mai mare parte a pieței era blocată”, ne povestește Anca.

A urmat job-ul avut în cadrul BCR, unde a preluat portofoliile de imobile ce urmau să fie executate silit, de licitații și insolvențe. A petrecut aici trei ani înainte de a ajunge în echipa Imobiliare.ro. Inițial s-a ocupat la noi de segmentul de spații comerciale, apoi l-a preluat pe cel de dezvoltatori și bănci, iar din 2018 se află la conducerea întregii echipe de vânzări. Se împlinesc aproape 5 ani de când a devenit un membru de încredere al echipei noastre.

Provocările sunt, de fapt, oportunități. „Există mereu o soluție pentru orice”

Cel mai dificil obstacol pe care l-a întâlnit pe parcursul carierei sale, anul de criză în care s-a luptat pentru a-și atinge targetul pus într-o perioadă în care totul în imobiliare mergea ca pe roate, s-a dovedit a fi o oportunitate extrem de bună de dezvoltare pe plan profesional.

„Atunci când provocarea este mai mare, ai posibilitatea de a deveni mai creativ, mai deschis la a sesiza oportunități și la a sesiza lucruri pe care poți să le faci pentru a pune totul în mișcare. Cred că acesta este elementul care face diferența dintre cei care câștigă și cei care pierd. Poți să stai și să te plângi sau poți să începi să cauți o soluție. Eu cred că mereu există o soluție pentru orice”, ne explică Anca.

Provocările o motivează în carieră, desigur însoțite mereu de rezultate bune. Iar una dintre cele mai noi provocări pe care le-a acceptat a fost chiar cea a preluării tuturor responsabilităților coordonării departamentului de vânzări Imobiliare.ro, aspect pe care îl consideră și cea mai mare reușită a sa.

„Poziția aceasta de Head of Sales este importantă pentru că este o mare provocare pentru mine, cu un target pe măsură pe care trebuie să îl dovedesc. De fapt, pentru mine nu prea există altă variantă. Oamenii care mă cunosc știu că, în general, caut soluții și acum știu că avem de făcut acest target și căutăm soluții să îl facem. Da, există probleme, există provocări peste tot în piață și în echipă, dar nu ne pierdem concentrarea”, ne spune ea.

În total, Anca Pascu are în subordine aproape 40 de angajați din cei circa 150 ai companiei noastre. Aceștia lucrează din principalele orașe ale țării – București, Timișoara, Iași, Constanța, Brașov și Cluj-Napoca, fie pe backoffice, field sau în telesales.

„Ei reprezintă o provocare și eu caut acum variante prin care să îmi îmbunătățesc aptitudinile de manager pentru a-i ajuta și pe ei să performeze mai bine, pentru a avea o relație cu ei care să îi ajute să livreze așa încât împreună să putem livra, mai departe, în companie”, explică Anca Pascu.

„Sunt niște oameni fără de care nu aș putea să aduc aceste rezultate, oameni care muncesc foarte mult și pe care eu îi apreciez pentru că își ridică ștacheta în fiecare an din ce în ce mai sus”, a ținut ea să menționeze.

Recunoaște că nu este ușor să coordonezi atât de mulți angajați, dar spune că este frumos. Mai mult, își dorește ca, peste câțiva ani, membrii echipei sale să se dezvolte profesional și să fie cât se poate de mândri de reușitele obținute împreună.

„Dacă se uită în urmă, vreau să fie mulțumiți de rezultatele și de realizările pe care le-au avut, să simtă că aceste schimbări ce au avut loc anul trecut au fost, de fapt, benefice pentru ei și i-au ajutat să crească”, explică Anca.

„Power woman”, tipul de femeie care are un cuvânt de spus în imobiliare

Anca Pascu spune că femeile au un cuvânt important de spus în real estate, indiferent de poziția în care se află, și că au câteva atuuri care le ajută să își atingă obiectivele.

„Femeile au o inteligență emoțională mult mai ridicată, sunt mai empatice, exprimă mult mai bine ce simt și gândesc față de bărbați și cred că acestea sunt niște atuuri”, spune ea, completând că doamnele și domnișoarele pot pune la treabă bunele abilități de comunicare de care se bucură pentru a obține mai ușor conexiuni în domeniu.

Despre dezavantaje nici nu se poate discuta, în opinia sa. Tot ce trebuie să facă o femeie pentru a avea un bun parcurs profesional, nu doar în imobiliare, ci și în orice alt domeniu, este să se prezinte profesionist, să transmită un mesaj profesionist și să fie cât se poate de sigură pe ea și pe abilitățile sale.

În real estate mai este destul loc pentru femei puternice și independente, inclusiv în rândul companiilor de dezvoltare imobiliară, nu doar în agenții, spune Anca, sfătuindu-le pe toate acestea să pornească hotărâte la drum, cu ideea de „power woman” în minte.

„Eu cred foarte mult în ideea de power woman. E important să învețe să fie independentă, să nu depindă de nimeni, pentru că fiecare își poate găsi forța în ea însăși”, explică Anca.

Aceasta le încurajează, totodată, pe cele care sunt tentate să-și pună bazele unei cariere în imobiliare menționând că este un domeniu foarte dinamic, ce le va oferi o mulțime de provocări și, deci, și șanse cum alte industrii nu o pot face. Le va da ocazia să-și demonstreze adevăratul potențial.

„Într-o industrie în care lucrurile merg complet de la sine și clienții îți intră pe ușă care mai e provocarea? E bine să fii în priză, să simți că ai o motivație să miști lucrurile. Așa mi se pare mult mai interesat”, ne spune ea.

Se poate obține un echilibru real între viața profesională și cea personală?

Un echilibru între carieră și familie este greu de obținut. Tot ce poți să faci este să identifici clar cele mai importante lucruri pentru tine, să ai un sistem de valori bine pus la punct și să îți dai toată silința să le pui pe toate în balanță, spune Anca Pascu, oferindu-ne exemplul personal.

Pentru început, a identificat cele mai importante cinci lucruri din viața sa. Evident, primele locuri au fost ocupate imediat de familie și de job, iar în funcție de situație își distribuie atenția mai mult către fiecare dintre acestea.

„Dacă ar fi să privesc în ansamblu, da, poate există un echilibru. Dacă ar fi să mă refer la anumite momente din timp, într-o săptămână sau într-o lună, nu știu dacă pot păstra echilibrul mereu. Uneori trec de a una la alta de nevoie. Eu am două fetițe și există o atenție specială pe care trebuie să le-o dau în anumite perioade din viața lor, când au nevoie de mine mai mult. La fel și cu soțul meu. Atunci când ei au nevoie de mine, îmi axez atenția pe familie”, ne explică Anca, adăugând că, de obicei, ajunge să renunțe la somn pentru a păstra balanța dintre carieră și viața personală.

„Nu este neapărat bine, dar compensez cu altele – meditez mult, fac yoga, încerc cumva să am grijă și de mine tocmai ca să nu ajung la un moment de burnout făcând tot posibilul să păstrez acest echilibru”, mai spune ea.

Pe următoarele trei poziții în top stau dezvoltarea personală, vestimentația – pentru că felul în care arăți este deosebit de important în relația cu clienții și poate reprezenta un factor de încredere în plus în interacțiunile cu aceștia – și călătoriile, de altfel ea propunându-și ca în 2019 să reușească să meargă în toate vacanțele pe care le-a promis deja copiilor săi.

Cât despre nevoia de a alimenta dezvoltarea sa personală, Anca spune că citește cât poate de mult, participă la conferințe organizate în țară și peste hotare și merge la cursuri. De când a preluat echipa de vânzări a căutat două cursuri pe care și-a propus să le urmeze pentru a-și cultiva abilități ce pot să o ajute în managementul acesteia.

Cum a evoluat piața imobiliară în ultimii ani și ce îi rezervă viitorul

Din pozițiile avute de-a lungul timpului, Anca Pascu a avut contact cu mulți dintre dezvoltatorii cu greutate la nivel național și ocazia de a lua pulsul pieței direct din interacțiunile cu ei. A simțit boom-ul imobiliar și a traversat alături de cei din domeniu criza și perioada de redresare a real estate-ului românesc.

„Piața imobiliară se află într-o situație mult mai bună față de 2008-2009. Prețurile sunt altele, nu s-a ajuns în niciun caz la nivelul care era atunci. Lucrurile au fost mult mai bine ținute sub control în ultimii ani. Chiar nu se poate vorbi despre o criză imobiliară, dar cred că vor exista corecții, se văd deja, însă factorul de încredere al oamenilor este mult mai mare decât atunci și lucrurile merg. Noi vedem nivelul de vizitatori pe care îi avem pe site”, ne explică ea.

În plus, Anca spune că în ultimii 5-6 ani se poate observa clar o sporire a calității proiectelor rezidențiale noi lansate pe piață.

„Cei din imobiliare își doresc să fie mult mai profesioniști, inclusiv dezvoltatorii. Investesc în brandul lor, vor awareness, își dau seama că este foarte important ca lumea să îi cunoască”, detaliază ea.

„Agențiile imobiliare investesc mult mai mult în oamenii lor, în traininguri, lucruri care se văd în interacțiunile cu clienții finali, în tranzacțiile lor”, conchide Anca Pascu.

Articolul face parte din proiectul editorial special “Femei de succes în Imobiliare”, derulat de Imobiliare.ro pe parcursul lunii martie. Acesta are ca obiectiv recunoașterea meritelor, performanțelor și rezultatelor de excepție ale femeilor care lucrează în business-uri de pe piața de real estate din România.

Citește și: Real estate-ul un domeniu al bărbaților? Nici vorbă, spune femeia aflată la conducerea unuia dintre cei mai mari dezvoltatori din România

Citește și: Pasiunea, curajul și perseverența, printre ingredientele unui cariere de invidiat. „Rezultatele vin către cei care muncesc”

banner CPI national 2019

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *