Femei de succes în Imobiliare. Ramona Cuc, în branșă de peste 20 de ani: „Fiecare are puterea de a schimba această piață”!

Ramona Cuc este Broker/Owner al agenției RE/MAX Grup de Lux, din Cluj-Napoca, și activează în imobiliare din 1995. Se poate spune, așadar, că a fost martoră la începuturile „istoriei” moderne a pieței autohtone.

Femei de succes in Imobiliare. Ramona Cuc, in bransa de peste 20 de ani

La liceu a urmat un profil de informatică, iar în urma studiilor universitare s-a specializat în domeniul ingineriei geologice. Cariera sa a luat însă drumul antreprenoriatului, mai întâi în domeniul comerțului, iar, din 1995 încoace, a lucrat exclusiv în imobiliare.

Ce continuă să o motiveze, după anii care au trecut? „Combustibilul meu este pasiunea pentru ceea ce fac. În imobiliare ești mereu pus în situații în care trebuie să gândești, să găsești soluții. Asta îmi ține creierul pe ON, mă face să folosesc toată experiența acumulată pentru a găsi soluții în cazurile nou apărute. Îmi place ceea ce fac, îmi place să îi îndrum pe colegii nou intrați în acest business să gândească pozitiv și să facă cu bucurie această meserie!”, explică Ramona Cuc.

Business și valori
Pentru 2018, franciza RE/MAX are două direcții principale de dezvoltare: creșterea echipei, prin recrutarea de noi colegi, alături de educarea și perfecționarea continuă a celor care fac deja parte din echipă. „Nivelul serviciilor și gradul de satisfacție a clienților trebuie să crească continuu, deviza noastră este: «câștigăm clienți pe viață»!”, spune Ramona Cuc.

Valorile după care își ghidează business-ul sunt:

PASIUNEA – orice este făcut cu pasiune și dragoste aduce rezultate incredibile.
SIMPLITATEA și DISCIPLINA – aduc eficiență, echilibru și rezultate tot mai bune.
INTEGRITATEA și ONESTITATEA – aduc un business sănătos și durabil.

 

Comisioanele neîncasate – obstacole sau lecții?
În ceea ce privește provocările întâmpinate în carieră, reprezentanta RE/MAX menționează o întâmplare petrecută în urmă cu 15-16 ani. După ce a tranzacționat un teren de 1.000 de metri pătrați, proprietara a refuzat să plătească – de fapt, aceasta a oferit o «atenție» de câteva sute de dolari, în locul comisionului. „Am refuzat «atenția» și am rămas cu comisionul neîncasat. Totodată, i-am transmis că «am convingerea că există un echilibru în toate și că se vor regla lucrurile cândva»”, povestește.

„Obstacole?! Dacă mă uit înapoi, la cei peste 21 de ani [de activitate], mi se pare acum că nu erau obstacole, mai mult mintea mea le-a perceput ca obstacole la acea vreme. Cele mai neplăcute au fost momentele în care clienții cărora le-am realizat obiectivele au refuzat să plătească. Însă, astăzi, nu le mai consider obstacole, ci lecții. Acum știu că astfel de situații vor exista mereu, că oamenii pot să aibă perspective diferite și că, din perspectiva lor, uneori pare că nu ar mai datora nimic (sau mult mai puțin) pentru serviciile încheiate cu succes. Dacă luăm lucrurile așa (ca lecții), atunci cu siguranță vom gestiona mai eficient astfel de obstacole/conflicte.”

Un imbold spre perfecționare
Interesant este că, după circa 9-10 ani, aceeași proprietară a scos la vânzare o proprietate de marcă, în valoare de aproximativ două milioane de euro. La acea vreme, recomandările din mai multe direcții au condus-o pe respectiva clientă tot la ea. „M-am prezentat la întâlnire cu o cutie de ciocolată și cu mulțumiri pentru faptul că mi-a oferit o lecție în urmă cu 10 ani. Datorită acestei doamne și neîncasării comisionului de atunci am decis să îmi perfecționez contractele de reprezentare, am evoluat ca profesionist! Și comisionul pentru vânzarea proprietății de aproape două milioane de euro a fost încasat fără probleme!”, povestește.

După experiența acumulată de-a lungul timpului în imobiliare, este convinsă că fiecare are puterea de a schimba această piață. „Și o facem, zi de zi, prin comportamentul nostru în business. Urmărindu-ne valorile și obiectivele, ne ghidăm simplu spre succes. Făcând lucrurile cu pasiune și dedicare, cu onestitate și corectitudine, facem zi de zi diferența.”, spune.

„Am credința că orice exemplu pozitiv aduce un salt înainte, fiecare client satisfăcut și mulțumit de serviciile noastre contribuie la schimbarea percepției în piața imobiliară.”

Important: să vorbești pe „limba” clientului
Ramona Cuc este de părere că, în branșa din care face parte, uneori poți avea avantaje ca femeie, iar alteori dezavantaje. La fel este, însă, și în cazul bărbaților. Ceea ce a învățat de-a lungul timpului este că în imobiliare poți avea ocazia de a face atât vânzări „emoționale”, cât și „raționale”. Asta pentru că în piață poți întâlni ambele categorii de clienți: cei care cumpără preponderent emoțional și care cumpără preponderent rațional. „Dacă reușești să «vorbești pe limba clientului», atunci, ca femeie, poți să acoperi mai ușor ambele categorii de clienți și cred că acesta poate fi considerat un avantaj.”, explică reprezentanta Re/Max Grup de Lux.

„Mă uit la familia mea și la copiii noștri și am mare satisfacție. Am reușit să îi îndrumăm după principiile și valorile noastre, i-am încurajat să gândească și să fie liberi, să se bucure de viață! Sunt fericiți, asta mă face să cred că am reușit să le oferim ce a fost mai important pentru o dezvoltare echilibrată.”

Femeilor aflate la început de drum în imobiliare le recomandă să aibă încredere în ele însele, căci totul vine din interior. „Oricine poate să facă acest business la nivel de excelență, cu condiția să fie o persoană cu valori umane sănătoase, să fie dispusă să învețe și să muncească”, subliniază. Apoi vor apărea și rezultatele și satisfacțiile – chiar peste așteptări!

Timpul liber
În timpul liber îi place să se ocupe cu grădinăritul, să meargă cu motocicleta, dar și să petreacă timp în natură. Spune că nu are o (singură) carte preferată și un (singur) film preferat. „Aș fi tentată să aleg una dintre ultimele cărți citite sau unul dintre ultimele filme vizionate, însă cred că am mai multe pe care le prefer. În esență, rămân cu ideile și trăirile cele mai puternice, atât din cărți, cât și din filme. Cele care îmi confirmă alegerile personale, valorile mele și în care mă regăsesc”, explică.

 

Articolul face parte din proiectul editorial special “Femei de succes în Imobiliare”, derulat de Imobiliare.ro pe parcursul lunii martie. Acesta are ca obiectiv recunoașterea meritelor, performanțelor și rezultatelor de excepție ale femeilor care lucreaz ă în business-uri de pe piața de real estate din România.

Absolventă a Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării și, mai recent, a Facultății de Litere, ambele din cadrul Universității din București, Adriana și-a început activitatea în presa autohtonă în toamna lui 2006. Despre piața de real estate a scris în paginile ziarelor Curierul Național și Adevărul, iar din toamna anului 2009 s-a alăturat echipei Imobiliare.ro.