Președintele FIABCI: Trebuie să vă expuneți mai mult țara comunității internaționale. Oamenii nu au aflat de această bijuterie – INTERVIU

Despre Walid Moussa se pot spune multe. În primul rând, este un om de afaceri cunoscut și respectat la nivel internațional, în al doilea rând, el ocupă una dintre cele ai importante poziții din real estate, conducând din funcția de președinte Federația Internațională Imobiliară (FIABCI), o organizație-gigant cu 68 de ani de istorie, prezentă în 70 de țări de pe întreg mapamondul. Moussa este și președintele Sindicatului Imobiliar din Liban, președintele fondator al FIABCI Liga Țărilor Arabe și Ambasadorul Economic al Confederației de Afaceri din Andorra CEA, reprezentându-i interesele în Orientul Mijlociu.

Zilele acestea președintele FIABCI a ajuns pentru prima oară în România, la București. Nu a avut mult timp la dispoziție până acum pentru a explora în amănunt Capitala, dar după o zi, petrecută printre altele vizitând Centrul Vechi al orașului, Moussa a ajuns la o concluzie clară – avem un potențial mare pentru investiții în domeniul imobiliar, important este să întreprindem eforturile necesare pentru a ne promova țara peste hotare, în fața investitorilor care nu au foarte multe informații despre oportunitățile din real estate-ul românesc.

walid moussa fiabci

„Îmi place Bucureștiul. Cred că arhitectura orașului este unică și acesta este un punct forte foarte puternic pe care îl aveți ca țară”, a declarat pentru CPI președintele FIABCI, prezent la conferința din deschiderea ediției aniversare a Târgului Național Imobiliar (TNI).

Mai mult, spune el, România este frumoasă, deci o poți promova în fața străinilor cu succes. „Pentru a avea investitori trebuie să îi aduci, mai întâi, ca turiști, să vadă țara, să le placă. După aceea, ei vor decide să devină investitori, să cumpere proprietăți imobiliare sau să investească în real estate și în orice alt sector al economiei”, a adăugat el.

Moussa spune, totodată, că la ora actuală străinii nu au foarte multe informații despre România și recunoaște că, personal, știa destul de puține lucruri despre țara noastră înainte de vizita din Capitală pentru care s-a pregătit citind cât mai multe despre economia locală și despre situația din industria imobiliară.

„Trebuie să vă expuneți mai mult țara comunității internaționale. Oamenii nu au o idee foarte clară despre România și, din păcate, mass-media se concentrează uneori doar pe aspectele negative, motiv pentru care mulți nu au aflat de această <bijuterie> pe care o aveți aici”, ne-a spus președintele FIABCI, menționând totodată că autoritățile ar trebui să se implice mai mult pentru a face țara cunoscută lumii largi.

„Acesta ar trebui să fie un rol al Guvernului. Membrii său ar trebui să aloce un buget pentru a face marketing țării peste hotare. Aveți tot ce vă trebuie. Este o sarcină ușoară, dacă există determinare, voință”, a mai adăugat el.

Cât despre obiectivele bucureștene care i-au atras atenția, Moussa s-a arătat plăcut impresionat de Palatul Parlamentului de pe Dealul Arsenalului, a doua cea mai mare clădire administrativă pentru uz civil ca suprafață din lume și cea mai scumpă clădire administrativă din lume, chiar locul unde se desfășoară la sfârșitul acestei săptămâni TNI.

„Poate pentru că sunteți obișnuiți cu toate acestea nu realizați valoarea lor, dar noi, străinii care ajungem aici, apreciem cu adevărat o astfel de frumusețe”, ne-a mai spus președintele FIABCI.

El a mai remarcat vizitând standurile expozanților că proiectele disponibile pe piață la ora actuală sunt cât se poate de diferite – de la ansambluri accesibile la unele ultra-luxoase. „Este clar că cererea din țară este extrem de variată. Mi s-a spus că, uneori, chiar locuințele foarte luxoase ajung să se vândă mai repede ca celelalte”, a mai explicat Moussa.

Președintele federației ne-a vorbit și despre primul său contact cu agenții din România. „Am fost surprins să văd cât de determinați sunt agenții de aici în inițiativa lor de a se organiza. Aș vrea să îi felicit pe cei din asociația locală afiliată NAR. Acești oameni lucrează din greu pentru a crește nivelul de profesionalism al breslei”, a spus el, făcând astfel referire la reprezentații APAIR.

Walid Moussa a mai adăugat că modelul american, pe care este bazată asociația, este „cel mai bun din întreaga lume și respectă codul etic, un lucru foarte importat atât pentru clienți, cât și pentru investitorii străini”.

Președintele FIABCI a adus în discuție și posibilitatea înființării unui filiale locale a organizației pe care o conduce în țara noastră, care ar putea să ofere o legătură jucătorilor din real estate-ul românesc cu întrega comunitate internațională în domeniu și ar putea să ajute la atragerea unor noi investitori.

„Până acum am văzut că piața din România a fost una închisă. Această inițiativă oferă oportunitatea de a o deschide către comunitatea imobiliară internațională”, ne-a spus el. De menționat este și faptul că FIABCI este prezentă deja în două țări vecine – Bulgaria și Ucraina.

Organizația include peste 40 de profesii din sfera imobiliară, membrii săi fiind de la dezvoltatori, investitori și brokeri la evaluatori, arhitecți, avocați sau notari. Principalul său obiectiv este acela de a le pune la dispoziție membrilor acces la informații, la diverse oportunități și la o rețea imobiliară globală.

FIABCI are și rol de membru consultativ al Organizației Națiunilor Unite, fiind astfel implicată în rezolvarea unor probleme care afectează societatea la nivel global, de la lipsa locuințelor, la accelerarea urbanizării și la soluționarea problemelor de mediu.

Citește și: Menține parteneriatele celei mai mari asociații dedicate agenților imobiliari din SUA cu organizații de pe tot globul. Ce sfaturi le dă românilor

Citește și: „Cheia succesului” pentru agenții imobiliari. Social media, realitate virtuală și inteligență artificială: cum evoluează piața imobiliară și ce ne rezervă viitorul? – INTERVIU

Jurnalist cu aproape 10 ani de experiență în presă online, media și comunicare, care s-a alăturat echipei Imobiliare.ro în 2017. Activitatea sa este orientată pe segmentul B2B, concentrându-se pe subiecte de interes pentru specialiștii din real estate și construcții, știri, analize și proiecte editoriale menite să evidențieze realitatea de la nivelul pieței. (Contact: corina.varlan@imobiliare.ro)