Renunță la angajările făcute pe prietenii, învață și ascultă-i pe cei din jur. SFATURI pentru managerii români, de la un specialist cu 20 de ani de experiență pe piața imobiliară din SUA

Nu îți angaja soțul, soția sau prietenii în firmă, nu îți faci nici ție, nu le faci nici lor nicio favoare, dacă nu au competențele necesare pentru a ocupa pozițiile respective. Învață, ascultă-i cu atenție pe cei din jur și evită să faci judecăți de valoare din prima clipă. Acestea sunt doar câteva dintre sfaturile oferite managerilor din România de trainerul internațional Zola Szerencses, care activează de aproape 20 de ani pe piața imobiliară din statul american Florida.

Un manager bun trebuie să își susțină oamenii și să îi încurajeze să devină, la rândul lor, niște lideri, trebuie să înțeleagă bine piața pe care activează, dar și să fie un bun ascultător, nu doar să îi audă pe cei din jur, ci să îi înțeleagă, pentru a se asigura că va avea succes în businessul său din real estate.

„Atunci când pui bazele unei echipe trebuie să lași la o parte lucruri precum prietenia. Este o afacere. Unii oameni pun persoane în anumite poziții pentru că le cunosc, dar această practică nu este neapărat una bună. La finalul zilei, nu își fac astfel doar lor o defavoare, din poziția de patroni, ci le fac o defavoare și persoanelor respective, pentru că s-ar putea ca ele să nu aibă calificările necesare pentru funcțiile acelea”, ne-a declarat Zola Szerencses, adăugând că să-ți angajezi soțul sau soția iese din discuție, în cazul în care partenerul tău nu are cunoștințele ce îi pot permite să-și îndeplinească bine rolul din firmă.

„Este important să știi cum să îi pui pe oamenii potriviți în funcțiile potrivite, dar și care sunt instrumentele pe care trebuie să le utilizezi pentru a-i alege”, a mai menționat trainerul.

Trebuie să iei practic în considerare faptul că fiecărui rol în parte i se potrivesc persoane care au anumite trăsături clar definite sau anumite personalități. Să luăm un exemplu concret – o secretară bună trebuie să fie o persoană foarte organizată și structurată. Acestea nu sunt neapărat și trăsăturile necesare pentru o persoană care lucrează în vânzări.

O evaluare devine astfel utilă pentru a-i încadra pe candidați în pozițiile în care pot obține cele mai bune rezultate. Szerencses recomandă în acest sens testele de personalitate.

„Poți să găsești testele online, să faci o subscriere, poți să iei programul în sine și să îl folosești sau chiar să îl faci parte din procesul de recrutare”, ne-a spus trainerul, explicând că, în definitiv, costul unui astfel de test ar putea fi suportat inclusiv de candidați pentru că „dacă este vorba despre un job bun, atunci o investiție de 20 de dolari nu înseamnă nimic în comparație cu câștigurile pe care le poți obține”.

După ce ai încheiat procesul de recrutare, este bine să iei în considerare și o perioadă de probă. „Nu face judecăți de valoare prea repede. Unii oameni nu își vor arăta potențialul de la început, deci trebuie să le oferi o șansă să se afirme și să îți dovedească de ce sunt persoanele potrivite pentru pozițiile respective”, a mai adăugat specialistul.

Pentru a-ți asigura succesul în afaceri, nu trebuie să treci cu vederea nici propria educație. „Nu putem spune niciodată că știm totul, așadar este crucial pentru succesul afacerii ca un manager să treacă printr-un proces continuu de educare”, i-a mai sfătuit Szerencses pe patronii din real estate-ul românesc, îndemnându-i totodată pe aceștia să învețe cele mai bune practici din domeniu pentru a-și construi un business puternic și sustenabil.

Dezvoltarea unei culturi organizaționale pozitive este, de asemenea, importantă, dacă vrei să ai parte de reușite în afaceri. „Cea mai bună modalitate de a face acest lucru este cea de a-ți cunoaște agenții și de a-i ajuta să aibă succes în propriile afaceri versus să profiți de ei și să îi tratezi doar ca pe niște numere într-un birou”, ne-a spus trainerul. „Trebuie să le comunicăm agenților obiectivele noastre și să îi implicăm pentru succesul general al biroului”, a completat el.

Szerencses a ținut să atragă, totodată, atenția managerilor asupra celor trei aspecte care pot distruge un business în imobiliare.

„Lipsa perseverenței, lipsa unui sistem corect de gestionare a timpului și lipsa autodisciplinei sunt ucigașii afacerilor”, a spus el, adăugând că este vital ca fiecare dintre cei aflați la conducere să știe exact care le sunt obiectivele și în funcție de acestea să își seteze target-uri pe care să le transforme ulterior în acțiuni concrete.

Trainerul acreditat de National Association of Realtors (NAR), organizație cu peste 1 milion de membri, care susține în mod constant cursuri de formare profesională pentru agenții imobiliari din Statele Unite, dar și din Europa Centrală și de Est, inclusiv din România prin intermediul partenerului NAR de pe plan local – Asociația Profesională a Agenților Imobiliari din România (APAIR), spune că a fost surprins și bucuros să vadă în ultimii ani o evoluție bună în rândul profesioniștilor din țara noastră.

„Cu patru ani în urmă, când am venit prima dată în România, am crezut că ce văd astăzi nu va fi posibil niciodată, chiar dacă știu că brandul Realtor și valorile sale au fost introduse în 2009”, a declarat el, aducând astfel în discuție marca practicienilor care lucrează respectând Codul Etic al APAIR.

„Agenții și managerii au adoptat modelele și sistemele din cursurile noastre educaționale și au reușit să le implementeze în propriile afaceri. Ei fac mai mulți bani și, cel mai important, au clienți satisfăcuți care vor susține și vor continua să le crească afacerile”, a mai spus Zola Szerencses.

El a menționat, totodată, că într-o perioadă scurtă de timp a putut observa investiții și clădiri noi dezvoltate în Capitală, dar și că tot mai multe persoane călătoresc cu zborurile care au ca destinație sau ca punct de pornire Bucureștiul, fapt care se poate traduce simplu prin capital mai mult pentru România.

Citește și: Președintele FIABCI – Trebuie să vă expuneți mai mult țara comunității internaționale. Oamenii nu au aflat de această bijuterie (INTERVIU)

Citește și: Menține parteneriatele celei mai mari asociații dedicate agenților imobiliari din SUA cu organizații de pe tot globul. Ce sfaturi le dă românilor

Citește și: imoExpert – Octavian Bădescu: „Reprezentarea exclusivă este o necesitate primordială în tranzacționarea imobiliară”

Jurnalist cu aproape 10 ani de experiență în presă online, media și comunicare, care s-a alăturat echipei Imobiliare.ro în 2017. Activitatea sa este orientată pe segmentul B2B, concentrându-se pe subiecte de interes pentru specialiștii din real estate și construcții, știri, analize și proiecte editoriale menite să evidențieze realitatea de la nivelul pieței. (Contact: corina.varlan@imobiliare.ro)