Light Dark

Eterogeni ca preocupări profesionale și produse pe care le au în responsabilitate, cei cinci ”PM-i” sunt, pentru Imobiliare.ro, ce sunt spițele pentru o roată.

Cei cinci product mangeri (prescurtat PM) nu numai că se ocupă de produse diferite din cadrul Imobiliare.ro, dar nici măcar nu se află toți în același oraș: trei dintre ei sunt la Timișoara, iar doi la București. Ei nu au oameni în subordine, ci lucrează cu toate celelalte echipe din cadrul Imobiliare.ro, mai mult sau mai puțin, în funcție de stadiul și tipul produsului de care se ocupă la un moment dat.

Ciprian Gheran, Radu Andrei, Viorel PopescuRadu Andrei (foto stânga, în picioare), de pildă, este product manager pentru serviciile oferite agențiilor imobiliare,dintre care amintim Imoadmin, Admin Online, MAP, dar și serviciile de promovare pentru ofertele agențiilor din portal (Top Listing, Pole Position). ”Sunt în permanență preocupat cum să furnizăm mai multe rezultate clienților noștri, adică mai multe lead-uri din partea vizitatorilor, ne gândim tot timpul la noi servicii de promovare a ofertelor”, explică Radu Andrei.

Feedback-ul din partea clienților este foarte important, însă Radu Andrei spune că trebuie găsit un echilibru pentru a satisface majoritatea clienților. ”Primim foarte mult feedback din partea clienților și cea mai mare provocare este să nu implementezi tot ce ți se cere, pentru că, dacă o faci, serviciul respectiv se complică. Importante sunt nevoile majorității clienților”, spune Radu Andrei.

Ciprian GheranDespre experiența în portalul Imobiliare.ro vorbește și Ciprian Gheran (foto stânga ), din altă perspectivă însă și anume din punctul de vedere al celui care are în grijă experiența vizitatorului. ”Vizitatorul trebuie să ajungă cât mai repede la informația de care are nevoie, în cel mai scurt mod posibil. Oricine e interesat de domeniu trebuie să poată să găsească site-ul cât mai ușor atunci când e interesat de domeniu”, explică Ciprian Gheran, care se ocupă și de SEO (search engine optimization). ”Atunci când un vizitator care nu cunoaște brand-ul «aterizează» oriunde, în oricare pagină a portalului, trebuie să se descurce ușor, să ajungă la informația de care are nevoie, să găsească informațiile relevante despre ofertă, precum și datele de contact. Dacă nu găsește în momentul respectiv, trebuie să aibă instrumente prin care să rămână în contact, astfel încât atunci când apar proprietăți noi, acestea să ajungă la el, indiferent de device-ul pe care îl folosește.”

Cel mai recent proiect în care a fost implicat Ciprian este noul site Imobiliare.ro. ”Eu l-am gândit, am făcut cerințele, apoi designer-ul le-a pus «pe foaie», iar echipa de dezvoltare a implementat codul”, explică Ciprian Gheran, care spune că echipele cu care lucrează cel mai mult sunt ”Dezvoltarea” și ”Marketing-ul”.

Viorel PopescuO altă perspectivă privind portalul vine de la Viorel Popescu, product manager pentru serviciile adesate proprietarilor care vor să adauge un anunț pe Imobiliare.ro, plătindu-l prin sms sau prin card. ”Întotdeauna se fac modificări în urma feedback-ului venit de la proprietari. De pildă, una dintre cerințele lor este ca proprietățile lor să fie marcate la «punct fix» pe harta din portal, să poată vedea potențialul client amplasamentul exact. Tot în urma feedback-ului am dezvoltat și prețul segmentat al anunțurilor, în funcție de amplasament, tipul imobilului, tipul tranzacției. De exemplu, pe închirieri sunt perioade mai scurte, dar care implică promovare mai multă, pe terenuri sunt perioade mai lungi, pentru că se vinde mai greu”, explică Viorel Popescu.

Victor Patesan 3Victor Pateșan (foto stânga), product manager licitații și executări silite, are un obiectiv îndrăzneț: deblocarea segmentului de locuințe executate silit. ”Vrem să facilităm vânzarea acestori imobile, să ajutăm băncile să vândă, agențiile imobiliare să tranzacționeze și cumpărătorii să cumpere”, spune Victor Pateșan.

Despre ajutorul oferit actorilor din piață vorbește și Dorel Niță, coordonator al platformei Analize Imobiliare. ” Am demarat acest proiect din 2011 și am dezvoltat împreună cu Imobiliare.ro platforma Analize Imobiliare. Am plecat de la rapoarte de piață, indici de preț și am ajuns la Analiza Comparativă de Piață (ACP), Evaluarea Proprietăților Imobiliare (EPI) și Evaluarea Automată a Proprietăților Imobiliare (AVM)”, explică Dorel Niță.

Și, deși produsele dezvoltate de Imobiliare.ro în parteneriat cu Analize Imobiliare vizează în principal segmentul de business, există și instrumente dedicate persoanelor fizice. ”«Sugestia de preț» este un tool gratis pentru particulari, prin care își pot estima prețul cerut pentru o proprietate. E foarte căutat, au fost făcute până acum peste 200.000 de evaluări în nici doi ani de zile”, spune Dorel Niță, care are un background profesionial în statistică, econometrie și IT.

Dorel NitaPentru Dorel Niță ( foto stânga ), cele mai mari provocări, dar și cele mai mari satisfacții profesionale vin de la clienți. ”Bătălia mea se dă cu piața. Cea mai importantă provocare a fost că toate au fost produse noi pentru piața românească. Deși ai spune că este un avantaj, totuși să creezi piață pentru astfel de produse poate fi dificil. Ne-a luat o anumită perioadă de timp până clienții noștri cu căpătat încredere în aceste produse ,apoi a fost mai ușor, de când clienții au început să câștige bani de pe urma acestor instrumente”, explică Dorel Niță, adăugând că ”este o mare satisfacție personală să auzi când un client îți spune că produsul tău îl ajută și îi produce bani”.

Dorel Niță spune că, față de acum trei-patru ani, piața imobiliară s-a maturizat. ”Poate am contribuit și noi la asta. Profesioniștii din piață așteptau acest gen de produse. Ne-am maturizat de fapt împreună. Suntem aici ca să le oferim în continuare instrumente care să-i ajute în business-ul lor, asta este menirea mea”, conchide coordonatorul platformei Analize Imobiliare.

Vezi o galerie foto cu echipa pe Facebook