Light Dark

Anul 2021 a fost unul plin de provocări pentru Atria Urban Resort, unul dintre cele mai ambițioase proiecte din România. Proiectul aduce în prezent o fostă platformă – fosta Fabrica de Bere, care nu a funcționat niciodată și care a fost lăsată în paragină. Inițiativa reabilitării și reconversiei a fost apreciată în peisajul construcțiilor din România, astfel proiectul a primit anul trecut trofeul pentru ”Cea Mai Impresionantă Regenerare Urbană,” în cadrul Galei Clubului Profesioniștilor în Imobiliare. Astăzi, Liria Themo, Marketing Manager Atria Urban Resort povestește despre provocările ansamblului și perspectivele de viitor ale pieței imobiliare.

Liria Themo, Atria Urban Resort

“Principala provocare cu care am avut de-a face în anul 2021, fără legătură cu pandemia, a fost amânarea aplicării prevederii legale cu majorarea plafonului pentru TVA de 5%, o măsură care, deși aprobată, a fost amânată. Absolut toate apartamentele noastre, inclusiv cele cu patru camere și grădini, s-ar fi încadrat în noul plafon. Rezultatul a fost că o parte dintre familiile care caută apartamente de trei sau patru camere au fost amăgite, acestea fiind nevoite să-și decaleze planurile pentru îmbunătățirea calității vieții pe perioada pandemiei,” a declarat pentru CPI, Liria Themo, Marketing Manager Atria Urban Resort.

“În mod cert, posibilitatea achiziționării o singură dată a unei locuințe, cu o valoare cuprinsă între 450.000 și 700.000 de lei, valoare prevăzută în cadrul plafonului maxim până la care se aplică cota redusă de TVA de 5%, măsură introdusă de la 1 ianuarie 2022, reprezintă un stimulent important pentru acest segment de piață, segment pe care se situează și Atria Urban Resort.

De asemenea, facilitățile fiscale pentru salariații și profesioniștii din construcții reprezintă un factor important pentru dezvoltarea sectorului și pentru menținerea forței de muncă, știut fiind faptul că sectorul de construcții are o pondere importantă în PIB.

Pe de alta parte, modificările recente anunțate de BNR – creșterea ratei dobânzilor cu 0,25 puncte procentuale din octombrie 2021 și majorarea avansului pentru credite imobiliare de la 15% la 25% începând cu anul 2022 vor crea unele dificultăți pentru cumpărători și pentru industria imobiliară,” explică, Liria Themo.

Cum “ va modela” anul 2022 piața imobiliară?

Liria Themo consideră că piața imobiliară se va menține în 2022, cel puțin la parametrii din 2021, în ceea ce privește volumul vânzărilor, precum și livrările. “Momentul de debut al pandemiei, la începutul anului 2020, i-a făcut pe mulți să realizeze că au neajunsuri în casele lor actuale și a venit cu acest imbold de a căuta o casă nouă pentru a satisface varii nevoi urgente. Cred că cererea românilor pentru locuințe care satisfac aceste nevoi și dorințe reale nu s-a temperat și tendința va continua și în 2022, mai ales că mulți încă mai lucrează de acasă, iar veniturile nu le-au fost afectate de pandemie. Din contră, mulți au reușit, în această perioadă să facă economii, pe care le pot folosi să plătească avansul pentru o locuință nouă.”

Pandemia a schimbat preferințele în imobiliare. Românii sunt mai “exigenți” iar confortul este unul dintre factorii decisivi

În tendința românilor din ultimul an și jumătate care optează tot mai mult pentru case la periferia orașului sau în zone rurale, proiectul Atria Urban Resort s-a mulat perfect pe cerințele actualei piețe prin criteriile pe care le îndeplinește legate de confort, de regenerare, natură. Astfel că vânzările în cadrul proiectului nu au fost impactate negativ de pandemie, povestește L. Themo.

“La Atria Urban Resort suntem, în prezent, în plin proces de livrare a apartamentelor din cea de-a doua fază a proiectului. Avem 398 de apartamente din care au fost contractate deja trei sferturi. De asemenea, vom demara Faza a III-a a proiectului imediat după primirea autorizației de construcție, deja ni s-a aprobat Certificatul de Urbanism pentru construcția următoarelor 350 de apartamente din proiect.

De doi ani încoace, totul se învârte în jurul conceptului de spațiu. Viitorii proprietari au devenit mai exigenți în ceea ce privește mărimea și compartimentarea locuințelor. Dacă apartamentele ultimilor ani au fost trase la indigo, pentru a se putea încadra în suma garantată de stat prin programul Prima Casă, în ultimii doi ani clienții vor mai mult spațiu, mai multă lumină naturală, mai multă verdeață și mai puține construcții în vecinătate”, explică Liria Themo.

Proiect Atria Urban Resort

Complexul Atria Urban Resort este planificat să se dezvolte în patru etape, până la finalul anului 2024. Faza a III-a a proiectului cuprinde 350 de apartamente din proiect și urmează să fie demarată pe parcursul anului viitor. “Pentru Faza a III-a vom folosi acelaşi concept, cu o atenţie deosebită la compartimentări. Avem aceeaşi varietate de suprafeţe, modele cu bucătării închise sau deschise, iar fiecare fază ia în calcul nevoile exprimate în sondaje de potenţialii cumpărători. De asemenea, păstrăm raportul de 25% clădiri cu regim mic de înălțime și 75% spații deschise, spații verzi bogate, una dintre principalele caracteristici ale complexului, care îl fac atractiv pentru proprietarii noștri.

În ceea ce privește prețurile locuințelor pentru anul viitor, reprezentantul dezvoltatorului Atria Urban Resort, consideră că acestea vor ajunge la un echilibru. “Chiar dacă în acest an a existat o creștere a prețurilor apartamentelor, în mare parte ca urmare a scumpirii materiilor prime, 2021 a fost un an în care s-au înregistrat recorduri, atât în ceea ce privește livrările, cât și vânzările. Mizăm pe menținerea trendului și în 2022, iar prețurile cel mai probabil se vor echilibra. Ofertă există, și aici mă refer la București sau orașele mari, interes din partea cumpărătorilor există, iar diferența o va face nișa pe care dezvoltatorii au ales să se dezvolte.

Cred că ritmul de livrări și de vânzări va continua și în 2022 la același nivel din 2021 – ritm susținut și de modificările legislative și de programele guvernamentale de garanții, iar prețurile vor crește ușor, după care se vor și tempera,” concluzionează Liria Thermo, Marketing Manager Atria Urban Resort.

Acest articol face parte din proiectul editorial Imobiliare.ro „2021 vs 2022| Evoluție, trenduri, provocări” prin care ne dorim să arătăm adevărata situație a pieței imobiliare din România, să oferim o retrospectivă a anului 2021, dar și perspectivele pentru 2022 în domeniu, așa cum sunt văzute ele prin prisma unora dintre cei mai mari jucători care activează în țara noastră.

Citește și: Andrei Cantaragiu: “Modul în care vor fi gândite și construite proiectele rezidențiale va fi diferit.” Interviu cu CEO-ul dezvoltatorului City Garden Residence

Citește și: 2021 vs 2022: Retrospectiva anului 2021 și perspectivele din imobiliare de anul viitor. Cătălin Priscorniță, fondatorul și CEO-ul Blitz: „La nivelul întregii industrii imobiliare, trendul prețurilor pe metru pătrat este unul de creștere și va continua și în anul următor”

Citește și: Provocările segmentului imobiliar luxury. Top 5 proprietăți premium tranzacționate în 2021. Interviu Nicoleta Manea, fondatoarea agenției ANG Luxury Properties